Jump to content

Paksutolpparojekti


Recommended Posts

  • 1 month later...

Magneetoissa on eroja, suuriakin eroja.

 

Jos mahdollista kannattaa hankkia sellainen, joka on säädetty autokäyttöön, esim juuri Scintillan virittämät Vertexit ovat olleet autokäytössä mm. Drag-racing käytössä.

 

Toki kiihdytyksessäkin käytettävä ennakko lienee siellä maksimin puolella ja suurin etu on auton akuttomuus, eli katukäyttäytymisestä on vaikea sanoa mitään.

 

Multa saa ohjekirjaa Vertex pohjaisille magneetoille, esim juuri kuvassa näkyville sellaisille.

Link to comment
Guest Raggare

ja lättäpäärojuissahan magneetolla saatiin kipunaa vähän isommillaki jengoilla mitä orkkis pässinpalli jakaja tarjos, magneetto kun tekee tujumman kipinän mitä enemmän se pyörii

Link to comment
Guest Toheltaja

se vaan ettei juuri nuo teollisuusmottien jakajat o kovin kaksisia... Ne on muutettu toimimaan juuri tasajengoilla, eli miun mielestä roskiskamaa jos et tartte ruohonleikkuriin moista moottorin jatkeeks...

Link to comment
Guest Toheltaja

voipi olla että 25/30hp motissa ois jopa kiva tavallaan tuommonen. Voihan sen kaveriks vaikka laittaa teollisuusmosan kaasarin ilman kiihdytyspumppua, sekä ne tasakierrossäätimet kampipyörältä. Sitte vaan vaijeri kojelautaan ja avot, on "vakionopeuden säädin" Tosin kaasutettaessa kone tukehtuu kun lisäbensaa ei tule, muuten ku oikean nilkan hulvattomalla nitkutuksella :)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...