Jump to content

lokasuojien kunnostus!


Recommended Posts

hyvämaaliset lokasuojat odottaa asennusta mutta piru ku on väärä väri pinnassa! eli toimenpiteisiin ryhdyttävä!

soitettu kaikki lappeenrannan automaalaamot läpi että onnistuuko hiekkapuhallus ja pohjamaalaus=tulos 150e/per lokari.....!

noh teen itse ja säästän= ostettua 2 kpl neekerilaikkaa,pari purkkia k1 hiottavaa pohjamaalia,2x25kg hiekkapuhallus hiekkaa!

eli tarkoitus poistaa maali kokonaan pääli pinnasta ja hiekkapuhaltaa sisäpuolelta!

työ on tarkoitus tehdä hyvin pienellä puhallus kamppeilla joten vaurioita tuskin tulee!

ajatuksena lokkari peltipuhtaaksi,pohja maali päälle väri ja sisäpuolelle maali ++paksukerros massaa!

 

ajatuksia ,ideoita ,ehdotuksia!

tuo 300e lokareiden puhalluksesta ja pohjamaalista on paljon! jos joku tietää lappeenranna alueella paikan missä tekevät samassa pajassa molemmat hommat niin olen kiinnostunut ! tuossa hinnassa on oikeastaan yksi nolla liikaa! per kappale!

Link to comment
Guest Mika Raussi

Mie voin suositella maalinpoistoon kuumailmapuhallinta ja talttaa. Huonekalujen entsrauksessa on käytetty tätä konstia jo iät ja ajat. Golffin takaluukun rekisterikilven uptus oli toiselta puolelta lähes puhdas 15 minuutissa. Ei mitään hiekkasotkua missää, eikä pellissä mitään jälkiä.

 

Sen käsittelyn jälkeen vaikka sillä neekeritukalla sipasee pinnan kirkkaaks. Ja Teman pohjamaalin luulis saavan pintaan jostain konepajan kauttakin. Artun Pajalla lemillä ainakin käytetään niitä maaleja ja Laitexilla. Siinähän ne menee muitten maalausten mukana kun käyt maalarin kanssa neuvottelemassa. Laitexilla kun aikanaan ainakin oli vielä kaiken lisäks itsenäinen yrittäjä maalaamassa. Semmonen kaveri kun Puranen. Mie en oo varma, mutta sen saattais tavottaa nykyään vaikka Korhoselle soittamalla.

 

Puhallusta tuskin tarvii käyttää kun mahdollisiin ruostekohtiin ja patojen nurkkiin.

 

Edit: Eikun siullahan olikin maalia jo valmiiks. Mie voin kysellä vaikka yhelta kaverilta, että kiinnostaako sitä ruiskuttaminen. Voi tosin olla, ettei se ehi edes mitään tekemään.

Link to comment

pinnassa on sen verran kaikenlaista varastointi ynnä muuta naarmua sun muuta et jos mie puhallun nuo kohdat niin lokari on ku pakanamaan kartta ,hitonmoinen pakkelointi siihen sit..... en jaksa ennemmin vedän pelille ja pohjamaali pintaan ja jos innostun jahka saan ne vilkun reiät tehtyä nin vois harkita maalauttamista! katsotaan!

Link to comment

pensselillä löträä ja kevyesti hiekkapaperilla siloittelee! käydä k-raudasta ostamassa kunnon pensseleitä ,nuo halvat jättää karvat pintaan!

miten on ku on tuota ruosteen esto maalia mut jos laittaisi alle maston proff universal 1k hiottavaa pohjamaalia niin näkisi mahdolliset kuopat ja kolhut vai hylkiikö nuo toisiaan?

p.s. ajelitko tänään keltasella avolavallasi? ei vw.....?

Link to comment
Guest laiska`s custom

yks komponentti kamat on aika syvältä,puhtaalle pellille happoväri ja siihen päällä kunnon hiontaväri ja kunnon automaali/raskaankaluston hyttiväri,eipä niillä paukkupulloilla mitään maalatessa tee,ja tulee viellä kalliimmaksi...

Link to comment

Kyllä se vaan on happoväri tai 2K epoksi esim. inertta 5 tms. Kyllähän spraylläkin saa äkkisiistin,mutta hetken päästä tulee läpi jne. Spraytuotteet voi muutenkin unohtaa "myyntiautohin" korkeintaa ja niihinkin omatäyttöspray joka automaalista tehty. Jokainenhan tekee tyylillään,toisilla ei ole tyyliä ollenkaan. Lisäksi se spray tahtoo liueta pois kun kunnon vahvaa liuotinta tai tinneriä roiskaisee.

Link to comment
Guest laiska`s custom

hiontaväri aika ehdoton jos siistin haluaa,ne lokarit pysyy parempana jos ei puhalla ollenkaan ja siistii vain pakolliset jos ei meinaa laittaa kunnon kamoja kunnolla.

Link to comment

Teknoksen maaleja,itse en ole ko.maalia vielä kokeillut,mutta muiden käyttämänä nähnyt ja kehuttu on että tuo puhtaalle pellille,kerhennus,kittaukset jne. Bodyn tuotteet on myös ollut hyviä kunhan 2K tavaraa on. puskurin sisäpuolet maalasin oli ennen helvetin ruosteiset ja hiekkapuhallettiin+bodyn 2Kpohjamaali alle ja normaalihopea päälle hienosti kestänyt ja täyttävää väriä,koodia en muista maalista mutta vaalean harmaata on 2k akryyliä.

Link to comment
Guest laiska`s custom

ehkä makuasia mut pitäisin inertaa hyvänä siellä missä maalataan saman sarjan pintaväreillä,nyt kuitenkin kysymys auton ulkopinnan maalamisesta et suosittelisin happoväri,siihen hiomaväri sit muovikitti tarpeen mukaan,hiomavärillä paikkaus,vesihionta ja pintaväri.hiontaväri kestää kuitenkin kitin..

Link to comment

Tarkoitit siis että peltipuhtaaseen osaan kokonaan happis sitten hiomaväri ja sitten vasta kitti? Happovärin päällähän ei kitti pysy toki.

Tuo oli uusi konsti mulle. (en ole maalari tokikaan... joten ei ihme)...Kuulostais toki järkevältä onhan tuo hiomavärikin vähä niinkun pohjamaalia ja paremman suojan antaa paljaalle pellille happiksen kanssa.

 

Joskus kun näkee näitä "halpoja" automaalaamoja niin vedetään vain pellipinnalle kitti ja sen päälle hiomaväri ja maalataan pinta eikä edes puhalleta syöpyneitä kohtia vaan vedetään laikalla mitä lähtee ja kittiä niskaan.

Link to comment
Guest laiska`s custom

en ole koulutukseltani mikään mut korkeapainemaalarina toiminut ja on jokunen autokin tullut töhrittyä.en laittaisi muovikittiä puhtaalle pellille koska siinä ei ole mitään ruosteenesto aineita,hiomaväri taas kestää mainiosti muovikitin eli tossa järjestyksessä saavutetaan aika varma suoja.hiomaväri on myös siitä mainiota et vähän ohennettuna se korvaa ruiskukitin hyvinkin,ja kunnolla ohennettuna toimii välivärinä,sen saa sävytettynä myös parhaaseen tulokseen päästäkseen.inertta ei ole happoväri.oikeilla materiaaleilla päästään paremmin vain hyvään loputulokseen autotalli olosuhteissa...

Link to comment

Kaikista helpoimmalla pääsee käyttämällä oikeita tuotteta!!! Eli pintamaalattaviin osiin ensin happo ja autoepoksi, sitten kittaukset ja sen jälkeen hiontaväri. Epoksin voi jättää pois jos kyseessä esim. uus osa kun hiomavärissäkin on ruosteen esto ominaisuus.

 

Alustan osiin voi sitten vetää teollisuus maalia miten paljon haluaa. Inerta ja muut ns.teollisuuspohjamaalit käy myös pintamaalattavien osien pohjamaaliksi mutta sitten niitten pitää saada kuivua hyvin ennen varsinaisia pohjatöitä, muuten on kutistumis, haihdunta ja muuta mahdollista ongelmaa.

 

normaalit autotarvike liikkeiden spräy maalit voi unohtaa!! Jos niitä käytät ei kannata haaveilla oikeilla maaleilla pintamaalaksesta.

 

Niin en mä näistä hommista mitään tiedä kunhan höpisen!!

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...