nalleolut Posted February 1, 2006 Share Posted February 1, 2006 hyvämaaliset lokasuojat odottaa asennusta mutta piru ku on väärä väri pinnassa! eli toimenpiteisiin ryhdyttävä! soitettu kaikki lappeenrannan automaalaamot läpi että onnistuuko hiekkapuhallus ja pohjamaalaus=tulos 150e/per lokari.....! noh teen itse ja säästän= ostettua 2 kpl neekerilaikkaa,pari purkkia k1 hiottavaa pohjamaalia,2x25kg hiekkapuhallus hiekkaa! eli tarkoitus poistaa maali kokonaan pääli pinnasta ja hiekkapuhaltaa sisäpuolelta! työ on tarkoitus tehdä hyvin pienellä puhallus kamppeilla joten vaurioita tuskin tulee! ajatuksena lokkari peltipuhtaaksi,pohja maali päälle väri ja sisäpuolelle maali ++paksukerros massaa! ajatuksia ,ideoita ,ehdotuksia! tuo 300e lokareiden puhalluksesta ja pohjamaalista on paljon! jos joku tietää lappeenranna alueella paikan missä tekevät samassa pajassa molemmat hommat niin olen kiinnostunut ! tuossa hinnassa on oikeastaan yksi nolla liikaa! per kappale! Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted February 1, 2006 Share Posted February 1, 2006 Mie voin suositella maalinpoistoon kuumailmapuhallinta ja talttaa. Huonekalujen entsrauksessa on käytetty tätä konstia jo iät ja ajat. Golffin takaluukun rekisterikilven uptus oli toiselta puolelta lähes puhdas 15 minuutissa. Ei mitään hiekkasotkua missää, eikä pellissä mitään jälkiä. Sen käsittelyn jälkeen vaikka sillä neekeritukalla sipasee pinnan kirkkaaks. Ja Teman pohjamaalin luulis saavan pintaan jostain konepajan kauttakin. Artun Pajalla lemillä ainakin käytetään niitä maaleja ja Laitexilla. Siinähän ne menee muitten maalausten mukana kun käyt maalarin kanssa neuvottelemassa. Laitexilla kun aikanaan ainakin oli vielä kaiken lisäks itsenäinen yrittäjä maalaamassa. Semmonen kaveri kun Puranen. Mie en oo varma, mutta sen saattais tavottaa nykyään vaikka Korhoselle soittamalla. Puhallusta tuskin tarvii käyttää kun mahdollisiin ruostekohtiin ja patojen nurkkiin. Edit: Eikun siullahan olikin maalia jo valmiiks. Mie voin kysellä vaikka yhelta kaverilta, että kiinnostaako sitä ruiskuttaminen. Voi tosin olla, ettei se ehi edes mitään tekemään. Quote Link to comment
nalleolut Posted February 1, 2006 Author Share Posted February 1, 2006 tuota kuumailma systeemiä kokeilen ekaksi...oli päässy unohtumaan....2v sitten putsasin mopon tankin tuolleen läks ihan komeesti! juu paukkupullosta pohjamaalit ja paukkupullosta tod näköisesti värikin! Quote Link to comment
Ketsa Posted February 1, 2006 Share Posted February 1, 2006 Kannattaako hioa pellille jos maalaa paukkupullolla? Voisi ennemminkin se vanha hyvä maali siellä alla parantaa kestävyyttä verrattuna siihen, että jää vaan pelkän ohuen paukkumaalikalvon varaan... Quote Link to comment
nalleolut Posted February 1, 2006 Author Share Posted February 1, 2006 pinnassa on sen verran kaikenlaista varastointi ynnä muuta naarmua sun muuta et jos mie puhallun nuo kohdat niin lokari on ku pakanamaan kartta ,hitonmoinen pakkelointi siihen sit..... en jaksa ennemmin vedän pelille ja pohjamaali pintaan ja jos innostun jahka saan ne vilkun reiät tehtyä nin vois harkita maalauttamista! katsotaan! Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted February 1, 2006 Share Posted February 1, 2006 Saahan sitä kunnollista pohjaväriä vetää ihan pensselilläkin. Tulee kunnollinen kerros kunnon maalia, eikä sen hiominen oo paha homma. Quote Link to comment
nalleolut Posted February 1, 2006 Author Share Posted February 1, 2006 jees pitää käydä kattelemas josko löytäis kunnon pohjamaalia purkissa ihan pensselikamaa ! hep hyllyssä notkuu tälläsitä tavaraa:body 992 anticorrosive primer :ruosteenesto maali ostin 2pv sitten varaosamaailmasta 1l purnukka! 1k alkydipohjainen pohjamaali Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted February 1, 2006 Share Posted February 1, 2006 Luulis tonkin toimivan ihan ok. Tärkeetä on se, että saat riittävän kerroksen sitä maalia. Quote Link to comment
nalleolut Posted February 1, 2006 Author Share Posted February 1, 2006 pensselillä löträä ja kevyesti hiekkapaperilla siloittelee! käydä k-raudasta ostamassa kunnon pensseleitä ,nuo halvat jättää karvat pintaan! miten on ku on tuota ruosteen esto maalia mut jos laittaisi alle maston proff universal 1k hiottavaa pohjamaalia niin näkisi mahdolliset kuopat ja kolhut vai hylkiikö nuo toisiaan? p.s. ajelitko tänään keltasella avolavallasi? ei vw.....? Quote Link to comment
Guest laiska`s custom Posted February 1, 2006 Share Posted February 1, 2006 yks komponentti kamat on aika syvältä,puhtaalle pellille happoväri ja siihen päällä kunnon hiontaväri ja kunnon automaali/raskaankaluston hyttiväri,eipä niillä paukkupulloilla mitään maalatessa tee,ja tulee viellä kalliimmaksi... Quote Link to comment
nalleolut Posted February 1, 2006 Author Share Posted February 1, 2006 hmm ... onko ainoa ja oikea tie? mie teen nyt näin koska tarvikkeet löytyy heti! peltipinnalle ruosteenesto pohjamaali ja sit väri pintaan! ei se happomaali voi olla ainoa oikea ratkaisu? Quote Link to comment
Guest veewee Posted February 1, 2006 Share Posted February 1, 2006 Ei happomaali ainoa vaihtoehto ole. Teollisuuspohjamaali esim. (inerta) on hyvä eikä ole kallis. Paukkupullomaaleista tulee jo viikon päästä ruoste läpi. Quote Link to comment
Racing Posted February 1, 2006 Share Posted February 1, 2006 Kyllä se vaan on happoväri tai 2K epoksi esim. inertta 5 tms. Kyllähän spraylläkin saa äkkisiistin,mutta hetken päästä tulee läpi jne. Spraytuotteet voi muutenkin unohtaa "myyntiautohin" korkeintaa ja niihinkin omatäyttöspray joka automaalista tehty. Jokainenhan tekee tyylillään,toisilla ei ole tyyliä ollenkaan. Lisäksi se spray tahtoo liueta pois kun kunnon vahvaa liuotinta tai tinneriä roiskaisee. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted February 1, 2006 Share Posted February 1, 2006 p.s. ajelitko tänään keltasella avolavallasi? ei vw.....? Isäukon auto, eli mie en sillä ajanu. Mie ajan sillä vaan sillon kun on ehoton pakko. Quote Link to comment
Guest laiska`s custom Posted February 1, 2006 Share Posted February 1, 2006 hiontaväri aika ehdoton jos siistin haluaa,ne lokarit pysyy parempana jos ei puhalla ollenkaan ja siistii vain pakolliset jos ei meinaa laittaa kunnon kamoja kunnolla. Quote Link to comment
nalleolut Posted February 1, 2006 Author Share Posted February 1, 2006 mistä lähden hakemaan inertta 5:sta? onko pensselikamaa? miksi ei body 992 pohjamaali käy? Quote Link to comment
Racing Posted February 1, 2006 Share Posted February 1, 2006 Teknoksen maaleja,itse en ole ko.maalia vielä kokeillut,mutta muiden käyttämänä nähnyt ja kehuttu on että tuo puhtaalle pellille,kerhennus,kittaukset jne. Bodyn tuotteet on myös ollut hyviä kunhan 2K tavaraa on. puskurin sisäpuolet maalasin oli ennen helvetin ruosteiset ja hiekkapuhallettiin+bodyn 2Kpohjamaali alle ja normaalihopea päälle hienosti kestänyt ja täyttävää väriä,koodia en muista maalista mutta vaalean harmaata on 2k akryyliä. Quote Link to comment
nalleolut Posted February 1, 2006 Author Share Posted February 1, 2006 aha eli k-raudan reissu edessä! 2k materiaa ja inerttaa ,samalla pensseleitä ! pitää kokeilla tuota 1k ruosteen esto pohjamaalia lokarin sisäpuolelle tuota ja joku väri päälle +paljon massaa.hiekkapuhalluksen jälkeen! Quote Link to comment
Guest laiska`s custom Posted February 1, 2006 Share Posted February 1, 2006 ehkä makuasia mut pitäisin inertaa hyvänä siellä missä maalataan saman sarjan pintaväreillä,nyt kuitenkin kysymys auton ulkopinnan maalamisesta et suosittelisin happoväri,siihen hiomaväri sit muovikitti tarpeen mukaan,hiomavärillä paikkaus,vesihionta ja pintaväri.hiontaväri kestää kuitenkin kitin.. Quote Link to comment
nalleolut Posted February 1, 2006 Author Share Posted February 1, 2006 eikö inertta sit ole happoväri? vai mitä laitan lokareiden päälle? Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted February 1, 2006 Share Posted February 1, 2006 Kyl on maalaamisesta tehty näilläkin foorumeilla vaikeeta. Kaikila on omat pyllyreikänsä, eikä vissiin kellään taida olla alan koulutusta. Vai onks jollain? Quote Link to comment
Racing Posted February 1, 2006 Share Posted February 1, 2006 Tarkoitit siis että peltipuhtaaseen osaan kokonaan happis sitten hiomaväri ja sitten vasta kitti? Happovärin päällähän ei kitti pysy toki. Tuo oli uusi konsti mulle. (en ole maalari tokikaan... joten ei ihme)...Kuulostais toki järkevältä onhan tuo hiomavärikin vähä niinkun pohjamaalia ja paremman suojan antaa paljaalle pellille happiksen kanssa. Joskus kun näkee näitä "halpoja" automaalaamoja niin vedetään vain pellipinnalle kitti ja sen päälle hiomaväri ja maalataan pinta eikä edes puhalleta syöpyneitä kohtia vaan vedetään laikalla mitä lähtee ja kittiä niskaan. Quote Link to comment
Guest laiska`s custom Posted February 1, 2006 Share Posted February 1, 2006 en ole koulutukseltani mikään mut korkeapainemaalarina toiminut ja on jokunen autokin tullut töhrittyä.en laittaisi muovikittiä puhtaalle pellille koska siinä ei ole mitään ruosteenesto aineita,hiomaväri taas kestää mainiosti muovikitin eli tossa järjestyksessä saavutetaan aika varma suoja.hiomaväri on myös siitä mainiota et vähän ohennettuna se korvaa ruiskukitin hyvinkin,ja kunnolla ohennettuna toimii välivärinä,sen saa sävytettynä myös parhaaseen tulokseen päästäkseen.inertta ei ole happoväri.oikeilla materiaaleilla päästään paremmin vain hyvään loputulokseen autotalli olosuhteissa... Quote Link to comment
jukkis Posted February 1, 2006 Share Posted February 1, 2006 Kaikista helpoimmalla pääsee käyttämällä oikeita tuotteta!!! Eli pintamaalattaviin osiin ensin happo ja autoepoksi, sitten kittaukset ja sen jälkeen hiontaväri. Epoksin voi jättää pois jos kyseessä esim. uus osa kun hiomavärissäkin on ruosteen esto ominaisuus. Alustan osiin voi sitten vetää teollisuus maalia miten paljon haluaa. Inerta ja muut ns.teollisuuspohjamaalit käy myös pintamaalattavien osien pohjamaaliksi mutta sitten niitten pitää saada kuivua hyvin ennen varsinaisia pohjatöitä, muuten on kutistumis, haihdunta ja muuta mahdollista ongelmaa. normaalit autotarvike liikkeiden spräy maalit voi unohtaa!! Jos niitä käytät ei kannata haaveilla oikeilla maaleilla pintamaalaksesta. Niin en mä näistä hommista mitään tiedä kunhan höpisen!! Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.