Jump to content

Kuplan pohjapellit


Recommended Posts

No ni. Kupla (-74) on levitetty pulteiksi hyllyyn ja peltikasaksi tallin nurkkaan. Nyt pitäisi ryhtyä rakentamaan tästä autoa. Alusta on sen kuntoinen, että hiukset nousivat pystyyn, kun purkaessa totuus kunnosta paljastui. Ja tällä me ollaan siis ajeltu autuaan tietämättömänä kaikista näistä ruostevaurioista, jotka olisivat voineet johtaa matkan metsähallituksen puolelle milloin tahansa. Hyvin oli piilotettu, kun katsurikaan ei muka ollut noita löytänyt. Tai sitten on ollut tosi hyvät suhteet katsastusmieheen.

No, joka tapauksessa nyt tarvitaan enshätään suurin osa pohjapelleistä, keulapala ja etuakseli. Näyttää siltä, että nykyisestä alustasta jää jäljelle vain runkotunneli napoleoninhatusta taaksepäin ja peräpää.

Minkähänlaisia nuo mynnissä olevat pohjapellit mahtavat olla? Paruzilla on ainakin 1,2 mm pellistä pokattuja parempia ja sitten puolta ohkaisempaa ja yli puolta halvempaa osaa. Aircooledilla näkyy olevan jotain hevyduty versiota kohtuuhinnalla ja sitten myös halvempia malleja. Ei vaan kerrota tuon HD:n paksuutta missään. Onkos jotain tärkeää huomattavaa, kun noita ryhtyy laittamaan? Korista menee myös uusiksi kaikki pohjaa vasten tulevat peltiosat, eli sieltä suunnalta ei hirveästi ole asemointiapuja saamaksissa.

Tässähän oli se hauskuus, että joku oli keksinyt rempata pohjan hitsaamalla alustan ja korin yhteen. Erottamiseen tarvittin rälläkkää ym. hienosäätötyökaluja.

"Pientä pintaremonttia" siis tiedossa, ei ole vapaa-ajan ongelmia. Kaikki hyvät neuvot otetaan kiitollisuudella vastaan. Kyllä tästä auto tehdään, on asia erikseen, koska valmistuu.

Link to comment

Yhteen autoon viime talvena tuli pohjapelti vaihdettua kuskin puolelle, oli joku brassipelti.

 

Yksi vinkki, pätee ainakin näihin halvempiin mustiin pohjapelteihin. Älä laikkaa pohjan takapäässä olevaa runkotunneliin hitsattua tukea kokonaan irti. Korjauspellin muoto ei ole lähelläkään alkuperäistä, kuten kuvista saattaa nähdä. Itsehän huomasin asian vasta kun oli jo laikka laulanut. Tuo alkuperäinen tuki oli ruostunut ulkopäästä, niin uudesta pellistä siihen sitten siivu tilalle.

post-124-0-29766600-1434093868_thumb.jpg

post-124-0-22427200-1434093880_thumb.jpg

Edited by PetriH
Link to comment
  • 3 weeks later...

Nyt olis hyvä saada tuo sähköpiuhakasa pois korista, eli siis se joka menee kuskin puolelta kurakaaren yli moottoritilan puolelle. Siellä on sitä vaahtoa  välissä ja johtonippu ei tunnu liikahtavan millään mihinkään suuntaan. Miten olette tuon purkaneet? Riski mies piuhan päähän ja vetoa vai?

Alusta on nyt riisuttu niin, että runkotunneli on jäljellä. Nyt pääsee kasaamaan uutta palikkaa. Tunnelissakin on vielä hiukan paikkailtavaa. Mutta mukavaa kun pääsee purkamisesta rakentamisen puolelle.

Link to comment

Sahasin rautasahan terällä johtonipun ympäristön ja nykäisin johdot irti . Samalla kun vedin johtonipun pois vedin sinne langan johtojen paikalleen vetämistä varten.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...