Jump to content

Palliksen vilkun viiksen vaihto


Recommended Posts

Olisko joku kenellä tietoa miten irtoaa ehjänä palliksen rattipylvään muovit irti niin olis ihan kiva jos viitsisit hieman kertoa nimittäin yritin tossa jonain päivänä mutta eipä ne lähtenyt aukeamaan. Lähinnä virtalukon kohdalta oli tiukan oloinen ja muutenkin oli vähän sellainen että ei oikein tahtonut irrota enkä viitsinyt väkisinkään niitä irroittaa kun hajoavat kuitenkin jos väkisin vääntää!! Vilkunviiksi pitäis kuitenkin vaihtaa kun ei palauta jos vilkku päällä kun ratista kääntelee, muuten nostamalla kyllä palautuu joten noi muovit pitäisi saada pois tieltä ennenkuin saan viiksen pois.

 

Sitten toinen kysymys, ajelin tänään autolla ja vilkut hävisivät kokonaan eli oikean puolen vilkku ensin rupesi ääntelemään eikä vilkkunut ja sitten hävisi myös vasemman puolen vilkut eli voiko toi vilkun viiksi lyödä jotenkin maihin että tulee ns. oikosulku vai mikäs voi olla vikana, kenties vilkkurele? Onko jollain ollut samoja ongelmia vilkkujen kanssa?

 

 

Auto pitäis saada viimeistään ennen biffiä kuntoon joten tietoa olis kiva saada piakkoin! ;)

Link to comment

Tarkista tuleeko virtaa vilkulle kun vilkku päällä. Siitä sitte matkustaa takaspäin vilkkurele o helppo vaihtaa uuteen varmuude vuoks ei maksa paljoa ja siinä kun puuhailet niin sulaketaululta katot myös tuleeko sinne virtaa vilkku päällä.

 

Voiko toi muusta ku viiksestä, sulakkeesta tai releestä johtua? Maita jos ei saa niin varmaan sekin mut mun veikkaus olis rele vaihtoo, sulakkeet tsekkaus ja hapettumat veke, sitte kattelee mihin se sähkö jää...

Link to comment

Se o hyvä et o harrastuksii, vähä niinko partio, et oppii uusii taitoi.

 

Mulla ku o vaa toi rannemomentti (käännetää nii kaua et sanoo naks, sit takas neljänneskierros) ja sit toi lahjakkuus rikkoa se vaikka se ennen toimikin hyvin niin en oo paljoo lesoillut harrastuksillani :)

Link to comment

Tänään harjoiteltiin EHJÄNÄ irrottamista yhdessä

 

Onneksi boxer´illa oli irrallaan yksi rattiputki josta näki millai kyseiset muovit oli kiinni elikkäs homma lähti niin että ensin ratti pois ja sitten se virtalukon pultti auki sitten rattiakselin tuen ruuvit auki jotta rattiakseli pääsee hieman taittumaan taaksepäin ja sen jälkeen koko viiksipaketti rattipylvään muoveineen pois ja sitten ei muutakuin purkaa ne muovit (olivat kahdella ruuvilla pohjasta kiinni) ja sen jälkeen viiksen vaihto uuteen sekä kasaus.

Vaihdoin myös uuden vilkkureleen varmuuden vuoksi kun poltti sulakkeita ennen tuon vilkkuviiksen vaihtoa!

 

Nyt toimii hienosti ja vilkkukin palautuu normaalisti ettei tarvi kädellä nostaa/laskea vipua! =)

Link to comment

Onneksi näissä vehkeissä on vielä ruuveilla pääsääntöisesti kasassa eikä kaikenmaailman klipsuilla ja kiilaliitoksilla kuten nykyautoissa.

 

Pointtina siis se että ilman väkivaltaa pitäisi kaikki saada purettua.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...