ozone Posted February 22, 2006 Posted February 22, 2006 Ongelma on, että muutaman kilometrin moottoritieajon (noin 100 km/h) jälkeen kone ei käy kunnolla tai ollenkaan tyhjää. Auto on ainoastaan kesäkäytössä ja siinä on 48IDF Weberit. Ongelma pahenee mitä kosteampi ja kylmempi ilma on. Ei kai kyseessä ole kaasarien jäätyminen? Autolla ei siis ole ajettu talvella, muistin vaan postata kysymyksen vasta nyt :) Quote
metake Posted February 22, 2006 Posted February 22, 2006 Mulla oli joskus talviajossa vesijäähdyitteisellä rivikoneella oleva auto, jossa oli 2 x pystytuplat. Ikinä ei ollut kaasarien kurkkujen jäätymisongelmia, enkä ole kenenkään kuullut tuplilla niistä valittavan. Yleensä ongelma koettelee pahiten autoja, joissa on 1 kohtuullisen pieni kaasuttimen kurkku käytössä normaaliajossa (eli 1-kurkkuiinen tai 2-kurkkuinen vaiheittain toimiva), koska tällöin ilman virtausnopeus nousee suureksi ja jäähdyttää kaasaria. Tuplilla kaasarin kurkun virtausnopeus on niin alhainen, että jäätymistä ei esiinny. Eli summasummarum... kannattaa varmaan etsiö vikaa jostain muualta. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.