jokkep Posted October 2, 2015 Share Posted October 2, 2015 Ei näytä mistään saavan ohjausvaihteeseen mitään tiivisteitä, huoltosarjaa tms. Vain kokonaisia bokseja myydään nettikaupoissa. Näyttäisi hiukan olevan vuotoa, ilmeisesti rattiakselin juuresta. Kun mötikkä on ollut varastoituna hyllyssä, laatikon pohjalla oli öljylammokko. Tekisi mieli vaihtaa pitävämpää tiivistettä, mutta ei tunnu löytyvän mistään. Ne vaihteen päällä olevat muovitulpatkin näyttävät saanee vähän siipeen, joten voisi nekin uusia. Vaan mistä varaosat? En viitsisi ostaa puolellatoistasataa uutta vaidetta toimivan tilalle pelkkien tiivisteiden takia. Onko vaihteen avaamisessa ja kasaamisessa jotain erityistä huomattavaa? Quote Link to comment
AVe Posted October 2, 2015 Share Posted October 2, 2015 Johonkin vuosimalliin saa ainakin ihan VW liikkeestä tilaamalla tiivisteet. Quote Link to comment
Etelän Hetelmä Posted October 3, 2015 Share Posted October 3, 2015 Yksi mahdollisuus on lisätä waunun huolto-ohjelmaan vaihteistoöljyn lisäys ohjausvaihteeseen. Omat kokemukset tästä hyvät. Quote Link to comment
Tkr Posted October 3, 2015 Share Posted October 3, 2015 Laakerikaupasta saa stefat muutamalla eurolla. Quote Link to comment
jokkep Posted October 14, 2015 Author Share Posted October 14, 2015 No nii. Ohjausvaihde pura/kokoa hoidettu. Tiivisteet löytyivät Laakerinetistä ja kannen tiiviste syntyi saksien ja veitsen avulla tiivistepaperista. Boxin sisällä oli tavaraa, joka varmaan joskus on ollut öljyä, mutta nyt se muistutti mustaa huonolaatuista vaseliinia. Öljynolomuotoiset osat tavarasta olivat kadonneet jonnekin. Säädöt tuli tehdyksi ns. näppituntumalla. Korjaamokirjassa näyttää säätöjen tekemiseen olevan parikin erikoistyökalua, mutta mistäs semmoisia tähän nyt ottaisi. Eiköhän tuolla pyörät oikeisiin suuntiin ala kääntymään. Akseleihin liittyvät varret olivat ruostuneet aikojen saatossa niin jumiin, että vaativat kunnon kumennuksen, ennenkuin suostuivat irtoamaan. Tuli nähtyä se tosiasia, että mitkään irrotuslitkut eivät yllä paljoakaan pintaa syvemmälle. Liottelin noita toista viikkoa ainakin kolmenlaisella aineella, mutta avattaessa pölähti silti täysin kuiva ruostepilvi saumoista. Liekö tätä vuoden -74 jälkeen koskaan avattu tai edes öljymäärää tarkistettu. Seuraavaksi pitäsi saada raidetankojen kierteet liikkumaan. Kovin on jumiintunut kulkupeli. 1 Quote Link to comment
Tanhis Posted October 15, 2015 Share Posted October 15, 2015 Kyllä se melkein niin on että kun vanhaa etuakselistoa rupeaa purkamaan niin happiasetyleeni on melkein välttämätön apu jos kaiken meinaa purkaa vielä ehjänäkin.. Quote Link to comment
sami55 Posted November 15, 2015 Share Posted November 15, 2015 Mulla on ohjausvaihteen ympäristö aivan hirveässä töhnässä. Irtoaa taltalla, mutta joku teräsharja ei edes naarmuta. Ilmeisesti sama operaatio edessä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.