Jump to content

2.0 pallokeula sammuu kuumana


Guest tpenttil

Recommended Posts

Guest tpenttil

Nyt syksyllä alkoi vika jossa pallis sammuu kun kone lämpeää hetken ajon jälkeen. Ilmaantuu lähinnä kovemmissa nopeuksissa eikä niinkään pikku köröttelyllä. Hetken jäähdytyksen jälkeen lähtee taas käymään. Kylmänä käy ja kulkee hyvin. Tulpat ja puola on vaihdettu, Sytytys on kärjetön. Autossa on vuoden vanha sähköinen bensapumppu ja uudet letkut. Suodatinta en ole tarkistanut enkä myöskään vielä venttiilien välyksiä. Onko kellään mitään vinkkejä missä voisi olla vika? Auto on siis 76 pallokeula jossa 2.0 L moottori.

Link to comment

Mulla teki aikoinaan viallinen kärjettömän yksikkö tuota samaa. Koitappa jäähdyttää sitä kärjetöntä moduulia, kun auto seuraavan kerran sammuu.

 

Edit.

 

Niin ja oireena, sytkä alkoi pätkimään pikkuhiljaa, sitä enemmän, mitä kuumemmaksi kone tuli, kunnes sammui kokonaan. Epäilin itsekki pitkään bensan saantia.

Edited by mmm5mMattiH
Link to comment
Guest tpenttil

Ei sammu laakista vaan hyytyy hitaammin. Bensatankki saa kyllä korvausilmaa. Termostaatista ja läpistä en osaa sanoa, mutta moottori ei tosin tunnu mitenkään erityisen kuumalta. Koko kesän toiminut moitteetta mutta nyt syksyllä alkoi tekemään tuota. Tuntuu että se on jo aiemmin joskus isommassa nopeudessa (80kmh) pidemmällä matkalla jossakin vaihessa hieman hyytynyt, mutta vaihteen vaihdon pienemmälle ja taas isommalle jälkeen jatkanut matkaa normaalisti. Auto on ollut minulla vasta vuoden ja kesälllä tuli ajeltua reilu 2000km. Moottorin reunoista puuttuu tiiviste jonka olen nyt ostanut mutta en vielä asentanut paikalleen, eli konetila on tietty aika lämmin. Lämmönvaihtimien kuoret on ruostuneet pois eli se alumiinirivoitus hohkaa vielä lisää lämpöä ympäristöön. Ehjät lämmönvaihtimet myös odottaa asennusta tallissa.

Edited by tpenttil
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...