Guest tpenttil Posted October 29, 2015 Share Posted October 29, 2015 Nyt syksyllä alkoi vika jossa pallis sammuu kun kone lämpeää hetken ajon jälkeen. Ilmaantuu lähinnä kovemmissa nopeuksissa eikä niinkään pikku köröttelyllä. Hetken jäähdytyksen jälkeen lähtee taas käymään. Kylmänä käy ja kulkee hyvin. Tulpat ja puola on vaihdettu, Sytytys on kärjetön. Autossa on vuoden vanha sähköinen bensapumppu ja uudet letkut. Suodatinta en ole tarkistanut enkä myöskään vielä venttiilien välyksiä. Onko kellään mitään vinkkejä missä voisi olla vika? Auto on siis 76 pallokeula jossa 2.0 L moottori. Quote Link to comment
Paadre Posted October 29, 2015 Share Posted October 29, 2015 Sammuuko laakista vai onko samanlainen oire kuin bensa loppuisi? Voisi kyllä olla ihan hyvin bensansuodatinkin tukossa, oireista päätellen. Quote Link to comment
mmm5mMattiH Posted October 29, 2015 Share Posted October 29, 2015 (edited) Mulla teki aikoinaan viallinen kärjettömän yksikkö tuota samaa. Koitappa jäähdyttää sitä kärjetöntä moduulia, kun auto seuraavan kerran sammuu. Edit. Niin ja oireena, sytkä alkoi pätkimään pikkuhiljaa, sitä enemmän, mitä kuumemmaksi kone tuli, kunnes sammui kokonaan. Epäilin itsekki pitkään bensan saantia. Edited October 29, 2015 by mmm5mMattiH Quote Link to comment
-tipi- Posted October 29, 2015 Share Posted October 29, 2015 Kuumuva puolakin on moista tehnyt. Tukkoinen tankin lähtö? Liian tiivis tankin korkki? Toimiiko termostaatti / jäähdytysläpät? Quote Link to comment
Guest tpenttil Posted October 29, 2015 Share Posted October 29, 2015 (edited) Ei sammu laakista vaan hyytyy hitaammin. Bensatankki saa kyllä korvausilmaa. Termostaatista ja läpistä en osaa sanoa, mutta moottori ei tosin tunnu mitenkään erityisen kuumalta. Koko kesän toiminut moitteetta mutta nyt syksyllä alkoi tekemään tuota. Tuntuu että se on jo aiemmin joskus isommassa nopeudessa (80kmh) pidemmällä matkalla jossakin vaihessa hieman hyytynyt, mutta vaihteen vaihdon pienemmälle ja taas isommalle jälkeen jatkanut matkaa normaalisti. Auto on ollut minulla vasta vuoden ja kesälllä tuli ajeltua reilu 2000km. Moottorin reunoista puuttuu tiiviste jonka olen nyt ostanut mutta en vielä asentanut paikalleen, eli konetila on tietty aika lämmin. Lämmönvaihtimien kuoret on ruostuneet pois eli se alumiinirivoitus hohkaa vielä lisää lämpöä ympäristöön. Ehjät lämmönvaihtimet myös odottaa asennusta tallissa. Edited October 29, 2015 by tpenttil Quote Link to comment
Etelän Hetelmä Posted October 29, 2015 Share Posted October 29, 2015 Vinkkejä? Lopeta ajaminen siten että puhallin voi vetää lämmintää ilmaa moottorin alapuolelta laittamalla se tiiviste paikalleen ja tukkimalla muutkin reiät ala- ja ylätilan välillä. Pitkäaikainen esilämmitetyn jäähdytysilman imeminen ei tee hyvää näille koneille. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.