Guest PeXi Posted March 5, 2006 Share Posted March 5, 2006 Mitäs massaa toi musta saumamassa on rungossa, jota tuntuu olevan siellä sun täällä mm. etuakseliston ja rungon välissä. Eli mitäs sinne vois laittaa kun kokoaminen alkaa? Nyt en tarkoita mitään alustamassaa, vaan tuota kumintapaista sitkeää tahnaa. Quote Link to comment
Guest zemial Posted March 5, 2006 Share Posted March 5, 2006 soudal fixall on osoittautunu hyväksi kanssa, jää joustavammaksi kuin sika ja saa myös mustana. Quote Link to comment
Guest misku Posted March 5, 2006 Share Posted March 5, 2006 Älä vaan laita sikaflexiä mihinkään auton pelti osiin, se muuten ruostuttaa!! Jos meinaat laittaa jotain ni ainoastaan korikittiä on ainaskin tarkoitettu pelti osille ei ruostuta! Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted March 5, 2006 Share Posted March 5, 2006 Ruistuttaako sikakitti muka? Sika tuotteitakin on kyl monenlaisia, mutta se ruostuttava on nimenomaan ammoniakki, jota saniteetti silikonissa on. Sitä kun panee, niin häviää pallit alta aikayksikön. Ite oon käyttäny just tota Soudalia. Quote Link to comment
Guest ves_ku Posted March 5, 2006 Share Posted March 5, 2006 Ei sika ruostuta kun siinä ei oo etikkahappoa yms. Ja sikaahan käytetään ihan teollisuudessakin puhtaalle malmille. Quote Link to comment
Guest misku Posted March 5, 2006 Share Posted March 5, 2006 Ainaskin siis oikea automaalari sano et ei missään tapauksessa sikaa auton maalipinnalle/pellille, no tiedä häntä niin monta tapaa ja ainetta jokainen laittakoon mitä lystää,,,,Aineena on kyllä mitä mahtavin tartunta on taattu jos pinnat on puhtaat ; ) Quote Link to comment
Guest ves_ku Posted March 5, 2006 Share Posted March 5, 2006 Tarkistimpa oikeen tuoteselosteesta ja siinä luki ettei aiheuta korrosioo ja käyttökohteissa mainittu melkein kaikki mahdollinen. Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted March 5, 2006 Share Posted March 5, 2006 kyl sikaflaksin tuotteet pitää pellit alla ehyinä. maalarin nono voip johtuu siit et on tiukassa poistaa ja vanhat traumat kummittelee mielessä. Quote Link to comment
Racing Posted March 5, 2006 Share Posted March 5, 2006 Sikaflexiäkin on montaa sorttia! Autokäyttöön ja talokäyttöön sopivaa. Itse suosin enemmän Dinitrolin Mustaa 1K koriliimaa jota myydään automarketeissa,sen kun tinttaa niin jämähtää kohtuu kovaksi,jää kuitenkin vähän joustavaksi. Tuolla joskus kokeilin kaksi peltiä liimata toisiinsa,ei kyllä saanut millään enää irti,paitsi ehkä rälläkällä tai lämmöllä. Tuota myydään ainakin halpa-hallissa. Samaa ainetta käytetään töissäkin kolarikorjaamon puolella. Parempi vaihtoehto vielä on esim. joku 3M koriliima 2komponentti. Quote Link to comment
-tipi- Posted March 6, 2006 Share Posted March 6, 2006 Alkuperäiseen aiheeseen palaten: Ei siellä etuakselin ja rungonvälissä oo meikän purkamissa kuplissa koskaan mitään mönjää ollu, eikä muutakaan maalia, ruostetta tahi castershimmejä lukuunottamatta. Korin peltisaumoisssa on saumamassaa löytynyt ja seitkytluvun vehkeissä korin ja rungon välinen tiiviste on semmonen tahnamainen. Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted March 6, 2006 Share Posted March 6, 2006 70-luvulla korin ja alustan välinen tiiviste vaihtuu muovisesta vaahtomuoviseen jossa itsessään on liimapinta ja vanhemmiten näkyviltä osiltaan murenevaa. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.