Guest valvema Posted March 14, 2006 Share Posted March 14, 2006 Arvoisat moottorivelhot! Vinkkejä aloittelevalle rakentajalle... Kone 1835 cc Kuppeli kaasuttimet Upouudet 2x Dellorto 36 ja CB:n imusarjat ja Empin vivusto... Suuttimiin tuskin tarvitsee kajota...? Vinkkejä myös miten saadaan kaasutin hyviin säätöihin ja onko vivuston asennuksessa jotain seikkoja huomioitavana... Laittakaa vaan vinkkiä sillä niistä saattanee olla suuri apu! Täytyykö hommata ehdottomasti mittari jotta saa kaasuttimen säädöt kohdalleen??????????????? Quote Link to comment
mikko k Posted March 14, 2006 Share Posted March 14, 2006 Koitappa hieman "söötsiä"! Just on aiheesta keskusteltu. Quote Link to comment
Guest Posted March 14, 2006 Share Posted March 14, 2006 Suuttimiin tarvitsee AINA koskea. IKINÄ ei ole suoraan paketista kohdallaan, tästä olettamuksesta voi huoletta lähteä. Osaat sitten varautua. Vivusto on tärkeä, vasen ja oikea puoli saatava tarkkaan synkrooniin keskenään. Muuten ei hyödytä säätelyt. ja ennen kaasareiden säätöjä, on säädettävä venat ja sytty kohilleen. Jos ei itse osaa kaasareita säätää niin kannattaa viedä suosiolla jollekin joka osaa. Jan Quote Link to comment
Guest Dragon Posted March 14, 2006 Share Posted March 14, 2006 Suuttimiin tarvitsee AINA koskea. IKINÄ ei ole suoraan paketista kohdallaan, tästä olettamuksesta voi huoletta lähteä. Osaat sitten varautua. Vivusto on tärkeä, vasen ja oikea puoli saatava tarkkaan synkrooniin keskenään. Muuten ei hyödytä säätelyt. ja ennen kaasareiden säätöjä, on säädettävä venat ja sytty kohilleen. Jos ei itse osaa kaasareita säätää niin kannattaa viedä suosiolla jollekin joka osaa. Jan Joo tuota Janin ohjetta kannattaa noudattaa. Sillä tämän olen nähnyt ihan itse liveä 80 -luvulla.. "Tehoo löytyy" ja bensaa kuluu... Kaverilla oli tuplilla varustettu 1800 kone. Kysäisin, että mintenkäs sait nuo mehumaijat synkrooniin. Niin vastaus oli, TÄH synkronointi... Kiihtyvyydesestä ei oikein voinut puhua, mutta vääntöä siitä löytyi. Quote Link to comment
Guest Posted March 14, 2006 Share Posted March 14, 2006 Kultaisella 80 luvulla miekii alottelin, ihan pöljänä... "jaa mikä puristussuhe? Kyl ne osat pulttaantui toisiinsa kiinni (jaa mikä momentti?) ja kones mahtui pyörimään. witusti siin oli tehua, eikä haitannu vaikka se ei kuumana lähtennä käyntiin, jakso vaan puol päivää ootella jäähtymistä ni jo lähti" Jan Quote Link to comment
mikan Posted March 14, 2006 Share Posted March 14, 2006 Jotkut elää just nyt sitä omaa kultaista 2000-lukua jota muistelee sitten tulevalla 20-luvulla. :-) Virittäjän käsikirjassa on muistaakseni ihan hyvät peruskaavat joilla voi lähteä liikkeelle suuttimien valinnassa. Kannattaa hommaan uhrata sen verran että vie auton jarrupenkkiin paikkaan jossa tuplakaasarit on tuttuja pelejä. Ainakin itse kun käytin niin kokemukset olivat enemmän kuin positiiviset. Dynopaikasta kun löytyi valmiiksi suuttimia ziljoona. Lopulta mun omat jäi sinne ja dynopaikan suuttimet mulle. Näin ei tullut suuttimista kuluja, ainoastaan työstä/mittauksesta. t. Mika Quote Link to comment
Guest valvema Posted March 15, 2006 Share Posted March 15, 2006 Jotkut elää just nyt sitä omaa kultaista 2000-lukua jota muistelee sitten tulevalla 20-luvulla. :-) Virittäjän käsikirjassa on muistaakseni ihan hyvät peruskaavat joilla voi lähteä liikkeelle suuttimien valinnassa. Kannattaa hommaan uhrata sen verran että vie auton jarrupenkkiin paikkaan jossa tuplakaasarit on tuttuja pelejä. Ainakin itse kun käytin niin kokemukset olivat enemmän kuin positiiviset. Dynopaikasta kun löytyi valmiiksi suuttimia ziljoona. Lopulta mun omat jäi sinne ja dynopaikan suuttimet mulle. Näin ei tullut suuttimista kuluja, ainoastaan työstä/mittauksesta. t. Mika Missäs Stadin kulmilla tällainen paikka olisi...? Quote Link to comment
Guest Posted March 15, 2006 Share Posted March 15, 2006 Kaasutin varma oli ennen, mutta se vanha äijä tais kuola kupsahtaa pari vuotta sitten? En tiedä onko putka pystyssä enää. Kaasutinexpertti ei Delluihin halua koskea, ne tekee pääasiassa Webereitä. Autoracingilta Lauttasaaresta vois kysyä? Jan Quote Link to comment
Fileas Posted March 15, 2006 Share Posted March 15, 2006 Kyseles noistakin paikoista ? Tuning World OY Lamminpääntie 38 02880 Veikkola Puh. 09-2565212 Säädöt, 2wd dynamo Autohuolto Palle Lähteenmäki Kauklahti Espoo GSM 0400-449444 Palle on ollut alalla ainakin 25 vuotta, ollut tekemisissä ralli ym. kisavehkeiden kanssa paljon. Santala Racing Oy Mustanportintie 24 Otalampi Puh. 09-2236312 Fax. 09-2236312 GSM 0400-801140 hannu.santala@kolumbus.fi Kilpamoottorien Dyno-jarrupenkki-testaukset moottoridynossa, säädöt, korjaukset, rakentamiset, ym. ST-Motors 09-8524300 Quote Link to comment
Guest valvema Posted March 15, 2006 Share Posted March 15, 2006 Tattista vaan kaikille... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.