Jump to content

Tuplien säätäminen...


Guest valvema

Recommended Posts

Guest valvema

Arvoisat moottorivelhot!

Vinkkejä aloittelevalle rakentajalle... Kone 1835 cc Kuppeli kaasuttimet

Upouudet 2x Dellorto 36 ja CB:n imusarjat ja Empin vivusto... Suuttimiin tuskin tarvitsee kajota...?

Vinkkejä myös miten saadaan kaasutin hyviin säätöihin ja onko vivuston asennuksessa jotain seikkoja huomioitavana... Laittakaa vaan vinkkiä sillä niistä saattanee olla suuri apu! Täytyykö hommata ehdottomasti mittari jotta saa kaasuttimen säädöt kohdalleen???????????????

Link to comment

Suuttimiin tarvitsee AINA koskea. IKINÄ ei ole suoraan paketista kohdallaan, tästä olettamuksesta voi huoletta lähteä. Osaat sitten varautua.

 

Vivusto on tärkeä, vasen ja oikea puoli saatava tarkkaan synkrooniin keskenään. Muuten ei hyödytä säätelyt.

 

ja ennen kaasareiden säätöjä, on säädettävä venat ja sytty kohilleen.

 

Jos ei itse osaa kaasareita säätää niin kannattaa viedä suosiolla jollekin joka osaa.

 

Jan

Link to comment
Guest Dragon
Suuttimiin tarvitsee AINA koskea. IKINÄ ei ole suoraan paketista kohdallaan, tästä olettamuksesta voi huoletta lähteä. Osaat sitten varautua.

 

Vivusto on tärkeä, vasen ja oikea puoli saatava tarkkaan synkrooniin keskenään. Muuten ei hyödytä säätelyt.

 

ja ennen kaasareiden säätöjä, on säädettävä venat ja sytty kohilleen.

 

Jos ei itse osaa kaasareita säätää niin kannattaa viedä suosiolla jollekin joka osaa.

 

Jan

Joo tuota Janin ohjetta kannattaa noudattaa. Sillä tämän olen nähnyt ihan itse liveä 80 -luvulla.. "Tehoo löytyy" ja bensaa kuluu...

Kaverilla oli tuplilla varustettu 1800 kone. Kysäisin, että mintenkäs sait nuo mehumaijat synkrooniin. Niin vastaus oli, TÄH synkronointi...

Kiihtyvyydesestä ei oikein voinut puhua, mutta vääntöä siitä löytyi.

Link to comment

Kultaisella 80 luvulla miekii alottelin, ihan pöljänä...

 

"jaa mikä puristussuhe? Kyl ne osat pulttaantui toisiinsa kiinni (jaa mikä momentti?) ja kones mahtui pyörimään. witusti siin oli tehua, eikä haitannu vaikka se ei kuumana lähtennä käyntiin, jakso vaan puol päivää ootella jäähtymistä ni jo lähti"

 

Jan

Link to comment

Jotkut elää just nyt sitä omaa kultaista 2000-lukua jota muistelee sitten tulevalla 20-luvulla. :-)

 

Virittäjän käsikirjassa on muistaakseni ihan hyvät peruskaavat joilla voi lähteä liikkeelle suuttimien valinnassa. Kannattaa hommaan uhrata sen verran että vie auton jarrupenkkiin paikkaan jossa tuplakaasarit on tuttuja pelejä. Ainakin itse kun käytin niin kokemukset olivat enemmän kuin positiiviset. Dynopaikasta kun löytyi valmiiksi suuttimia ziljoona. Lopulta mun omat jäi sinne ja dynopaikan suuttimet mulle. Näin ei tullut suuttimista kuluja, ainoastaan työstä/mittauksesta.

 

t. Mika

Link to comment
Guest valvema
Jotkut elää just nyt sitä omaa kultaista 2000-lukua jota muistelee sitten tulevalla 20-luvulla. :-)

 

Virittäjän käsikirjassa on muistaakseni ihan hyvät peruskaavat joilla voi lähteä liikkeelle suuttimien valinnassa. Kannattaa hommaan uhrata sen verran että vie auton jarrupenkkiin paikkaan jossa tuplakaasarit on tuttuja pelejä. Ainakin itse kun käytin niin kokemukset olivat enemmän kuin positiiviset. Dynopaikasta kun löytyi valmiiksi suuttimia ziljoona. Lopulta mun omat jäi sinne ja dynopaikan suuttimet mulle. Näin ei tullut suuttimista kuluja, ainoastaan työstä/mittauksesta.

 

t. Mika

 

Missäs Stadin kulmilla tällainen paikka olisi...?

Link to comment

Kaasutin varma oli ennen, mutta se vanha äijä tais kuola kupsahtaa pari vuotta sitten? En tiedä onko putka pystyssä enää.

 

Kaasutinexpertti ei Delluihin halua koskea, ne tekee pääasiassa Webereitä.

 

Autoracingilta Lauttasaaresta vois kysyä?

 

Jan

Link to comment

Kyseles noistakin paikoista ?

 

 

 

Tuning World OY

Lamminpääntie 38

02880 Veikkola

Puh. 09-2565212

Säädöt, 2wd dynamo

 

 

Autohuolto Palle Lähteenmäki

Kauklahti

Espoo

GSM 0400-449444

Palle on ollut alalla ainakin 25 vuotta, ollut tekemisissä ralli ym. kisavehkeiden kanssa paljon.

 

 

Santala Racing Oy

Mustanportintie 24

Otalampi

Puh. 09-2236312

Fax. 09-2236312

GSM 0400-801140

hannu.santala@kolumbus.fi

Kilpamoottorien Dyno-jarrupenkki-testaukset moottoridynossa, säädöt, korjaukset, rakentamiset, ym.

 

ST-Motors

09-8524300

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...