Guest jukka Posted May 27, 2004 Posted May 27, 2004 Olisin tietty voinut soittaa vaikkapa Keiteleeseen mutta onko teillä tietoa, saako tommoseen bussin matalapuristeiseen koneeseen kupu- tai edes tasapäisiä mäntiä? Onko puristusuhteen nostaminen muuten järkevää, ts. voiko kansista poistaa tavaraa kuinka paljon? nimim. vinkeistä kiitollinen Quote
Guest Posted May 27, 2004 Posted May 27, 2004 Mä tein monien mutkien kautta niin että sorvautin kuoppapäisten mäntien laesta 1,5mm pois, jolloin kuoppa pieneni. Sitten sorvautin sylintereistä jonkin verran tavaraa pois myös, eli lyhennytin pyttyjä. Ja lopuksi laskin kansia 2mm. Puristukset tuli johonkin reilu 8:1 nurkille. 286 nokka, tai lähelle. Kasattu 1,8 kuoriin 1,8 kansilla (isommat venttiilit). Lopputuloksena oli muutaman millin kapeampi kone. Mikä sinänsä oli ihan kiva. Kuplaan mä ton ensin tuuppasin, mutta noi speksit oli pakua varten ajateltu, matala viritysaste. Ko. junakeula pitäis yrittää saada maanantaina kilpiin, ja parin viikon päästä BugRuniin. En tiedä vielä millä koneella Torppiin mennään. Vaihtoehtoja on :P Jan Quote
Guest jukka Posted May 27, 2004 Posted May 27, 2004 Noinhan se onnistuu, Jan. On kyllä aika monta työvaihetta mutta ei sinällään paha homma. Muunlaisia mäntiäkö ei sitten saa? Quote
Guest Posted May 27, 2004 Posted May 27, 2004 http://www.aircooled.net/new-bin/catsea ... E&perpage= Jos ostaa uuden T4 pyttymäntäsarjan, niin kannattaa ehdottomasti ostaa samantien 96mm... rahaa palaa kuitenkin. Noh, jos ostaa isommat niin miksei sitten saman tien ISOMMAT...103mm :D Tai sitten ostaa pelkät tasapäiset 96 männät renkaineen ja porauttaa vanhat pytyt 96:ksi, aika houkutteleva vaihtoehto jos budjetissa on rajat: http://www.aircooled.net/new-bin/viewpr ... 0470810484 Jan Quote
Guest jukka Posted May 27, 2004 Posted May 27, 2004 Jeps, hyviä vinkkejä. Kerkesinkin jo CSP:n sivut tutkailla. Hmm... 2.4l kuplassa tuntuu houkuttelevalta. Muhkeasti vääntävä kone, se olis poikaa. En ole niin huipputehojen perään, joku 150 pollee riittäis mulle....:) Quote
Guest Toheltaja Posted May 27, 2004 Posted May 27, 2004 kaverilla ois yhet 96mm männät 22 tapilla about 38 lakikorkeudella, soittelen jos saan sen kiinni että mitä maksaa. Ja jos noita isoja mäntiä hamuilee ni ne toimii sitten vaan 1,8-2,0 kansilla, 1,7 kansista repee rivat jos kairaa noin isoks. Tuommonen "mittatilaus" mäntäsatsi Rossilta tms maksaa 4kpl about 300-500ekiä mallista riippuen... Quote
P_Valtonen Posted June 30, 2004 Posted June 30, 2004 Vanhan mallisella pakoaukolla olevaa T4 kantta laskiessa alkaa jossakin vaiheessa ahdistaa pakoputken pinnapultti. Ks vasen siivu, välissä ohimmillaan n6mm Quote
-tipi- Posted June 30, 2004 Posted June 30, 2004 Mitenkäs Typ1 Ø94mm männät sopii typ4 koneeseen, niissä ainakin tasainen laki. Eikö typ4 2l ole juuri 94mm männillä. Quote
Sakke Posted June 30, 2004 Posted June 30, 2004 Jep,2000 on 94mm männät,mut muista se et nelkussa on 24mm männätappi.Jos tietenki laittaa isomman holkin ni sit menis se ykköstyypin mäntä. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.