Guest kuplapower Posted March 30, 2006 Share Posted March 30, 2006 kertokaapa aloittelijalle miten saan nätisti takasivulasien tiivisteet pois. Onko tiiviste kokonaan yhtä kappaletta vai onko sisä ja ulkopuolella omat tiivisteet? Äkkiä katsottuna näyttäis olevan samaa gummia koko paska. Quote Link to comment
Olli Ristimäki Posted March 30, 2006 Share Posted March 30, 2006 On samaa tiivistettä kokonaan. Jos haluut ehjänä niin ensin mahdollinen koristelista varovasti pois urasta ja sit sisäpuolelta käännät etummaisesta alakulmasta meisselillä tiivisteen huulen karmissa olevan peltipokkauksen yli. Sit käännät siitä sentin päästä samalla tavalla ja sit taas sentin päästä niin et lopulta lähtee se huuli pakenemaan edellä pokkauksen yli. Kun siitä alakulmasta meet jonkin matkaa molempiin suuntiin niin sithän se lasi lähtee painamalla ulospäin tiivisteineen. Kannattaa tietysti valita sellainen talttapäinen meisseli, jossa ei oo kovin teräviä kulmia siellä terässä ja pyöristää joka tapauksessa se pää hyvin. Tiiviste kannattaa myös käsitellä ensin silikoonilla sisäpuolelta niin jää meisselistä vähemmän jälkiä, jos se siis on tavoitteena. Quote Link to comment
-MITO- Posted March 30, 2006 Share Posted March 30, 2006 Tiivisteen liukastus, kaveri takapenkille ja pyyhe tms kenkien päälle ja tasainen paino jaloilla ulos, ite otat kopin kun lasi pompsahtaa irti. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted March 30, 2006 Share Posted March 30, 2006 Lubea ja koppi. Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted March 30, 2006 Share Posted March 30, 2006 Itse en ole koskaan irroittanut sitä listaa ensin. Kerran vahingossa lähti vähän ja sen saaminen hyvin takaisin oli kyllä turhan työlästä. Muuten tehnyt noin niinkuin Olli sanoi. EDIT: Paitsi juu, uudemmissa se erilainen lista. Ehkä sillon ihan eri asia. Quote Link to comment
Olli Ristimäki Posted March 30, 2006 Share Posted March 30, 2006 Kyllä ne on rajuja jätkiä...brutaali konsti on aina parempi kun työkalupakillinen nössöilyä =). Onnistuu se kohtuu hyvällä prosentilla varmaan noin potkaisemallakin. Ja multa löytyy kaks kierrosta hyväkuntoisia takasivulaseja, kannattaa soitella sit kun lasimurut on lakaistu lattialta =). Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted March 30, 2006 Share Posted March 30, 2006 Meisseleillä on tehty enemmin vahinkoa kun jalalla koskaan. Edit: Jos tiiviste on tulossa uus, niin puukko on paras. Listan urasta painaa lasin reunaa vasten huulen pois ja lasi ei oo enään oikeestaan missään kiinni. Quote Link to comment
-MITO- Posted March 30, 2006 Share Posted March 30, 2006 Joo meisselillä pilaa äkkiä sen alumiinilistan. Potkasemalla irtoaa koko lasi tiivisteineen nätisti. Quote Link to comment
Guest Raggare Posted March 30, 2006 Share Posted March 30, 2006 teille vai meille vai kuplassa Quote Link to comment
-MITO- Posted March 30, 2006 Share Posted March 30, 2006 Takasivulaseja meinasin, tuulilaseja jos joskus on tarvinnut irrottaa niin puukkoa tiivisteelle ja uusi tiiviste kehiin. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted March 30, 2006 Share Posted March 30, 2006 Rööhöhöö!! Jätkät ei oo vaan herkistelly riittävästi. Eikä tuulilasi varsinkaan suoraan sieltä tule. Pitää lopsauttaa yläreuna eeltä. Quote Link to comment
Sakke Posted March 30, 2006 Share Posted March 30, 2006 Se oli patskana ennenku irrotimma :D Quote Link to comment
Sakke Posted March 30, 2006 Share Posted March 30, 2006 eikueiku,pojat halkas lasin jo aikasemmi,mut päätimmä sit irrottaa sen nuin :P Quote Link to comment
Guest kuplapower Posted April 1, 2006 Share Posted April 1, 2006 joo kiitoksia neuvoista. Tarkoitus olis säilyttää ne tiivisteet ehjänä. Niin ja tässä koslassa ei ole sitä koristelistaa ollenkaan. Onko hotcars ainoo paikka mistä saa tiivisteitä? Quote Link to comment
-AP- Posted April 1, 2006 Share Posted April 1, 2006 Tuskimpa sieltäkään saa, kyllä ne joutuu ostamaan. Osatoimittajia on useita. Kumiosat on yksi niitä juttuja VW-maailmassa, joissa laatu vaihtelee häkellyttävän paljon. Kallein ei ole välttämättä paras, mutta halvin saattaa olla oikein todella huonolaatuinen. Älä osta etelä-amerikkaista kumiosaa, satsaa mieluummin pohjois-amerikkalaiseen tai eurooppalaiseen tuotteeeseen. Quote Link to comment
Guest kuplapower Posted April 1, 2006 Share Posted April 1, 2006 täällähän huumorikukka kukkii..... no joo, olenki ollu siin uskossa et brassitiivisteet ei ole laadukkaita Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted April 1, 2006 Share Posted April 1, 2006 kokemuksen rintaäänellä voin sanoo et kaikki eteläamerikan tiivisteet ei oo paskoja. jos käsiin sattuu esim mexicon vw-tehtaan alihankkijan ns OEM tavaraa, on tiiviste hyvä. kun taas (osti mistä tahansa) ns saksalainen tiiviste voi olla oikeesti NOSsia tai peräti kiinassa tehtyä. ulkomaisilta laatufirmoiltaki on joskus tullu täyttä paskaa käsiin. eli melkosta sillisalaattia tää on. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.