Teevee Posted April 1, 2006 Share Posted April 1, 2006 Itse en ole mikään sähkömies, ni jos joku voisi auttaa... Pidin tossa kuplaa hetken käynnissä ja kun laiton valot päälle, kuului jostain "naps"-ääni ja auto sammui eikä mennyt enää virrat päälle. Autossa on sähköinen bensapumppu, ei mennyt sekään enää päälle ja on myös kaukosäätöinen keskuslukitus ja hälyt, eikä mennyt enää nekään päälle. Ainuat mitkä toimii, on valot, vilkut ja puhallin. Sulakkeetkin oli kunnossa. Itse en voi kun veikata kaikkea, mut onko kellään kokemusta vastaavasta? Entisestä käyttöautosta oli startti mennyt sököksi, ni sillon ei toiminut enää hälyt eikä lukot, et olisko nyt kyse samasta? Quote Link to comment
metake Posted April 1, 2006 Share Posted April 1, 2006 Kattoppass ihan ekaks akun navat, jos löi kipunan miinusnavassa, niin saattaapi olla ettei sieltä enää yhdistä. Tosin silloin ei pitäis kyllä nuo valotkaan toimia, mutta tarkista nyt kuitenkin, ompahan sitten sekin vika mahollisuus eliminoitu ;) Quote Link to comment
Guest Barn Posted April 1, 2006 Share Posted April 1, 2006 Sullon nykyauton viat kun on niin paljon rompetta asennettu toimivaan autoon,,,riisu mäkeen ne ylimääräset niin ei ole iso homma tarkistaa sähkövikoja. Quote Link to comment
Guest Harri Björnholm Posted April 1, 2006 Share Posted April 1, 2006 Katsele ensin sulakkeet. Konehuoneen puolella on voinut irrota johto, solloin puola läpiää kivasti, jos sitäkautta otetaan. Tänään juuri ryypyn johto asennuksessa tuli huonoon kohti allekirjoittaneella, jolloin oli oikkari heti moottoriosastolla. Mulla tulee usein pitkän säilytyksen jälkeen juuri tuo, että akussa -navan kenkä ei joskus ota kontaktia. Kesällä ei mitään ongelmia. Näissä vanhoissa autoissa on se varjopuoli, että johdot ovat voineet hapettua ja releet huonossa hapessa, eli sähkövikoja voi esiintyä. Sekin yllätti, kun eräänä yönä ajelin kotiinpäin. 300 kilsaa Joensuusta, eikä enää vaihtanut lyhyille valoille loppumatkasta, vastaantulijat kiittelivät...rele vaihtoon ja vika hävisi. Quote Link to comment
Teevee Posted April 2, 2006 Author Share Posted April 2, 2006 Jep, tsekkasin kaikki ja viaksi löytyi kärähtänyt 30ampeerin sulake.. Mul on kuplassa kaksi sulakerasiaa, orkkis ja etuluukun alla yksi ja nimenomaan sieltä etuluukun alta sulakerasiasta oli yksi sulake kärähtänyt. Kiitos vinkeistä Harri ja Metake... Ja Barni kans, vaix en oo kyllä riisumassa noita romppeita. :) Quote Link to comment
hanski. Posted April 2, 2006 Share Posted April 2, 2006 aika iso sulake sulla siellä.... Quote Link to comment
Guest hörbie Posted April 2, 2006 Share Posted April 2, 2006 niin ja se viel palaakin O_0 Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted April 2, 2006 Share Posted April 2, 2006 Seuraavan kerran varmaan kannattaa ekaks kattoa ne sulakkeet ennenkun sanoo kattoneensa. Quote Link to comment
Teevee Posted April 2, 2006 Author Share Posted April 2, 2006 Juu kyl mä katoinkin ne sulakkeet. Sieltä ratin alta. Mut entisen omistajan toimesta oli etuluukun alla se toinen sulakerasia johtokasan alla, ni löytyi sitte semmonen sieltä, jossa oli neljä sulakketta joista sit yksi oli palanut. Kun aikaisemmin en oo sitä tutkinut. Eikä oo muuten sit käryäkään mihin ne kaikki vaikuttaa, mut ilmeisesti ainakin tärkeitä. :) Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted April 2, 2006 Share Posted April 2, 2006 No siintä kun nypit yks kerrallaan pois, niin selviää kun koittaa mitä pimeni. Toi on vähän samanlainen juttu kun isäukolla kävi aikanaan ladan kanssa. Siinä kun sytty laturin merkkivalo, eikä sitä saanu sit rokkaamaan vaikka kuinka vaihto hiiliä ja niin edelleen. Sit se vietiin merkkihuoltoon, jossa ne sitten vaihtovat koko laturin. Edelleen ei mitään muutosta tilanteeseen. Homma kuitenkin korjaantu sillä kun katto manuskasta, että siellähän on perkele konehuoneessa lataukselle oma sulake! Harvinaista sinällään, mutta siellä tosiaan oli semmonen ja se oli tietty palanu. Ois päässy paljon helpommalla jos ois sen manuaalin lukenu ekaks. Quote Link to comment
Teevee Posted April 3, 2006 Author Share Posted April 3, 2006 Joo tarvii varmaan koittaa nyppiä niitä ja kattoa mitä tapahtuu. Juu se oliskin helppoa jos tohon autoon löytyis manuaali. :) Ja kun edellinen omistaja sanoi että värisokea on tehnyt noi sähköt tohon mun kuplaan, ni... Heh. :) Oli kait vitsi, mut ku kattoo tota sähköjohtosekasotkua ton etuluukun alla ni en ihmettelisi... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted April 3, 2006 Share Posted April 3, 2006 Kannattaa kyl pikkasen vilkuilla mitä siellä on kytketty mihinkin ja varsinkin kattoa, että mitä kaikkea on esimerkiksi 30A sulakkeen perässä. Se kun on melkosen iso, eikä tossa vissiin sähkölaseja tai ilmastointia ole? Quote Link to comment
Teevee Posted April 4, 2006 Author Share Posted April 4, 2006 Ei oo sähkölaseja tai ilmastointia. :) Mut tais jäädä sähköhommat hetkeksi, ku tuli lisää tekemistä ku joku törttö pakitti transittis mun kuplan perseeseen...takaluukku ja takahelmapelti rutussa. Sähköjä sitten ku noi on saanut fiksattua. Quote Link to comment
Guest Posted April 4, 2006 Share Posted April 4, 2006 Kiittelikkö oikein kädestäpitäen Transvestiitin kuskia??? Quote Link to comment
Teevee Posted April 4, 2006 Author Share Posted April 4, 2006 Juu kyllä kiittelin..heh... Se äijä vaan sanoi että maksaa kyllä suosiolla korjauskulut, ku oli kuullut et oon käynyt enemmänkin salilla. :) Eipä ollut kyllä mieluisa yllätys toikaan. Tossa pari kuvaa vaurioista, tosin pieniä, mut...kyl niistä noi vauriot näkee. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.