Guest mäksä Posted April 5, 2006 Share Posted April 5, 2006 elikkäs ajelin volkkarillani viime kesän ilman laturia ja samaa lataushelvettiä en enään aijo sietää :) eli kuinkas noi piuhat pitäs tulla ku laturis on 2x8mm pinnapultit joiss on merkinnät d+ ja df ja pähkäilin tos et eikös virta tuu tohon d+:ssaan ja releelle lähtee tosta dfsstä vai kui?nii ja relekki viälä puuttuu ku toi on ollu 6volttinen ja oon vaihtanu siihen 12v sydeemit +laturin et millanen rele tohon pitäs hommata? Quote Link to comment
Guest mäksä Posted April 5, 2006 Share Posted April 5, 2006 no nyt koitin pistää tohon d+saan akulta kaapelin niin tohon df:ään tuli 17.2volttia ku pirssi oli käynnis eli laturi pelittää! kaveri meinas et laittaa vaan lisävalonreleen tohon nii se olis sillä selevä..no sumun hälvettyä tarkistamme kytkennät :) Quote Link to comment
Racing Posted April 5, 2006 Share Posted April 5, 2006 12V Tasavirtasäädin.jos sulla tasavirtalaturi on., max. n.14 saa ladata. Ei patentteja palaa pian koko auto...) Quote Link to comment
Marko Posted April 5, 2006 Share Posted April 5, 2006 Jos latausjännite on 17-18V on säädin silloin rikki tai muuten vain pois pelistä. 14,2V on oikea jännite silloin jaksaa kuormallakin pitää akun täytenä. Quote Link to comment
Racing Posted April 5, 2006 Share Posted April 5, 2006 Mäksähän kirjoitti jotta säädinta ei ole joten ei ihme jos näyttää suuria lukemia. Quote Link to comment
Guest mäksä Posted April 5, 2006 Share Posted April 5, 2006 löytyskö kyösti sulta pelaavaa säädintä? käyn v-loppuna seinäjoella nii voisin hakee jos löytyy.. Quote Link to comment
Racing Posted April 5, 2006 Share Posted April 5, 2006 Valitettavasti ei ole yhtäkään sellaista jolle pystyisin toimivuustakuun antamaan. Noita luulisi löytyvän jokkismiehiltä pilvin pimein. Quote Link to comment
Guest mäksä Posted April 5, 2006 Share Posted April 5, 2006 jokkismiehet hakkaa ne moukarilla ruttuun ja heittää kusiojaan!no eikö tollasen regulaattorin jostaki löydä. Quote Link to comment
Per Jernström Posted April 6, 2006 Share Posted April 6, 2006 D+ on laturin lähtö ja DF on laturin kenttä. Eli kun DF on maadoitettu antaa laturi täydet virrat ja vastaavasti ei lataa kun DF on irtikytketty. Latausrele maksaa motonetissä alle tankillisen bensaa. Allaolevasta linkistä enemmän tietoa kytkennöistä ja toimintaperiaatteesta. http://www.suomenvolkkariyhdistys.fi/ke ... php?t=7705 Quote Link to comment
Guest Posted April 6, 2006 Share Posted April 6, 2006 D+ on laturin lähtö ja DF on laturin kenttä. Eli kun DF on maadoitettu antaa laturi täydet virrat ja vastaavasti ei lataa kun DF on irtikytketty. Latausrele maksaa motonetissä alle tankillisen bensaa. Allaolevasta linkistä enemmän tietoa kytkennöistä ja toimintaperiaatteesta. http://www.suomenvolkkariyhdistys.fi/ke ... php?t=7705 DF:ssä pitää piuhan välissä olla hehkulamppu. Eli se merkkivalo nopeusmittarissa. Se tosin käy siin välissä sen säätimen kautta. ÄLÄ OSTA KÄYTETTYÄ SÄÄDINTÄ, ei mitään järkeä ottaa riskiä muutaman euron takia. Itse olen lopettanut säätimien kanssa välppäämisen, käytän yksinomaan 12V sisäisellä säätimellä olevia vaihtovirtalatureita. Menee niistäkin säätimet joskus rikki tosin. Mutta johdotus on todella helppo (2 piuhaa) ja säädin kulkee koneen mukana autosta toiseen tarvittaessa. Jan Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted April 6, 2006 Share Posted April 6, 2006 Ei se miullakaan vaihtovirtasen uus säädin maksanu kun semmosen 13€. Kykemisessä ei oo mitään vaiheeta kun laturissa on yks iso piuha, joka menee siis akulle ja sit ne kolme liitetään vaan vastaaviin siihen säätimeen. DF:ltä sit haara valolle. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.