Jump to content

1 vai 2 piiri pääsylkkä -64 kuplaan


Recommended Posts

Posted

Haetaampas nyt vielä varmuutta täältä miten kannattaa tehdä.

 

Tuli tuossa juhannuksena hommattua -64 kupla. Ajansaatossa jarrupääsylinteri on lähtenyt kävelemään, joten vanhasta ei ole mallia.

 

Nyt kun olen uusia jarrukilkkeitä hommaamassa niin tuli mieleen, että saavutetaanko mitään hyötyä jos istutetaan tuohon 2-piiri pääsylkkä? Ja ylipäänsä käykö se...

Alkupeäinenhän on ilmeisesti ollut 1-piirinen (19,05mm). 

17mm 1-piiri sylkkä olisi ilmeisesti hieman tehokkaampi kuin tuo 19mm??

 

 

Posted

Itsellä -64seen menossa juuri 2-piiriset jarrut. Helppo vaihtaa, kun samalla tuli uusittua kaikki jarrulinjatkin. Ja ihan jo turvallisuuden takia kannattava teko...

 

Muista vaihtaa samalla jarruletkut. Niillä on taipumus turvota umpeen.

Posted (edited)

Joo letkut ja putket on menossa uusiks. Mitä käytännössä pitää muuttaa kun vaihtaa tuon 2-piirisen pääsylkän?

 

Eikös putkilinjat pysy samanlaisina (edessä molemmille puolille suorat linjat pääsylkältä ja yksi linja taakse mikä haarautuu taka-akselilla)?

 

Minkälaisen säiliön vaihdoit 2-p jarruille?

Edited by albbis
Posted

Joo letkut ja putket on menossa uusiks. Mitä käytännössä pitää muuttaa kun vaihtaa tuon 2-piirisen pääsylkän?

 

Eikös putkilinjat pysy samanlaisina (edessä molemmille puolille suorat linjat pääsylkältä ja yksi linja taakse mikä haarautuu taka-akselilla)?

 

Minkälaisen säiliön vaihdoit 2-p jarruille?

Mulla oli -69 säiliö hyllyllä, joten siitä säiliö. Eli suurinpiirtein tällänen: http://www.aircooled.fi/tuote/1640/jarrunestesailio-t1-1267479. Vaihdoin kaikki sylinterit, varmuuden vuoksi, joten ei tullut hirveästi ihmeteltyä yhteensopivuutta vanhaan.

Posted

Vaihdoin vuosi (tai pari) sitten juuri tuollaisen yllämainitun Wolfsburg Westin säiliön  paksutolppaani. Muistaakseni piti porata toiselle putkelle reikä ja tehdä uusi kiinnityspanta. Laitoin TRW:n 19,05mm kaksipiirisen pääsylinterin. Lisäksi piti taivutella uudet  etujarruputket. Jarruvalon kytkimiä tarttee kanssa kaksi.

Toistaiseksi on toiminut hienosti.

Posted (edited)

Jarruvalon kytkimiä tarttee kanssa kaksi.

Toistaiseksi on toiminut hienosti.

Ei tarvi kahta kytkintä, riittää kun tukkii toisen reiän vaikka ilmausruuvilla.

 

EDIT. No tietenkin jos toinen piiri menee poikki jossa ei kytkintä, ei pala myöskään jarruvalot. Kuitenki pienempi murhe siinä tilanteessa.

Edited by APO
Posted

Tohon viimeseen hökötykseen vaadittiin isomman moottorin kanssa 2 piirijarrut. Kun muilla asioilla ollessani kysyin katsastuskonttorilla, että onko mitään erityistä kun teen tuon kaksipiiri muutoksen, niin pyysi (vaati) tekemään saman tien ristikkäin. No uskoin miestä ja tein. Sitten alkoi kalvaa, että jospa se kuplan oma pääsylkkä ei jaakaan eteen ja taakse saman suuruista painetta ja joudun kytkentä hommiin. En joutunut, jarrut ottavat hienosti tasan. Näin siis uusilla osilla, 1303:n pääsylkällä, CSP:n levyjarruilla ja perään vedetyillä tuplaputkilla. Suosittelen!

Guest Ola83
Posted

Saako noista rumpu jarruista paremmat jos tekee kaks piiriset? Tällä hetkellä yks piiri jarrut uusilla osilla mutta aika heikot ovat ainakin omasta mielestä.

Posted

Ei se jarrujen voimaan vaikuta. Tuntuis, että noita ping-pong-maiden jarruosia pitää sisäänajaa aika huolella, ennen kuin toimivat kunnolla.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...