albbis Posted June 30, 2016 Posted June 30, 2016 Haetaampas nyt vielä varmuutta täältä miten kannattaa tehdä. Tuli tuossa juhannuksena hommattua -64 kupla. Ajansaatossa jarrupääsylinteri on lähtenyt kävelemään, joten vanhasta ei ole mallia. Nyt kun olen uusia jarrukilkkeitä hommaamassa niin tuli mieleen, että saavutetaanko mitään hyötyä jos istutetaan tuohon 2-piiri pääsylkkä? Ja ylipäänsä käykö se... Alkupeäinenhän on ilmeisesti ollut 1-piirinen (19,05mm). 17mm 1-piiri sylkkä olisi ilmeisesti hieman tehokkaampi kuin tuo 19mm?? Quote
sami55 Posted June 30, 2016 Posted June 30, 2016 Itsellä -64seen menossa juuri 2-piiriset jarrut. Helppo vaihtaa, kun samalla tuli uusittua kaikki jarrulinjatkin. Ja ihan jo turvallisuuden takia kannattava teko... Muista vaihtaa samalla jarruletkut. Niillä on taipumus turvota umpeen. Quote
albbis Posted June 30, 2016 Author Posted June 30, 2016 (edited) Joo letkut ja putket on menossa uusiks. Mitä käytännössä pitää muuttaa kun vaihtaa tuon 2-piirisen pääsylkän? Eikös putkilinjat pysy samanlaisina (edessä molemmille puolille suorat linjat pääsylkältä ja yksi linja taakse mikä haarautuu taka-akselilla)? Minkälaisen säiliön vaihdoit 2-p jarruille? Edited June 30, 2016 by albbis Quote
sami55 Posted June 30, 2016 Posted June 30, 2016 Joo letkut ja putket on menossa uusiks. Mitä käytännössä pitää muuttaa kun vaihtaa tuon 2-piirisen pääsylkän? Eikös putkilinjat pysy samanlaisina (edessä molemmille puolille suorat linjat pääsylkältä ja yksi linja taakse mikä haarautuu taka-akselilla)? Minkälaisen säiliön vaihdoit 2-p jarruille? Mulla oli -69 säiliö hyllyllä, joten siitä säiliö. Eli suurinpiirtein tällänen: http://www.aircooled.fi/tuote/1640/jarrunestesailio-t1-1267479. Vaihdoin kaikki sylinterit, varmuuden vuoksi, joten ei tullut hirveästi ihmeteltyä yhteensopivuutta vanhaan. Quote
-AP- Posted June 30, 2016 Posted June 30, 2016 Tämä http://www.aircooled.fi/tuote/3069/jarrunestesailio-t1-866767 sopii suoraan alkuperäiseen paikkaan. Quote
toroidi Posted June 30, 2016 Posted June 30, 2016 Vaihdoin vuosi (tai pari) sitten juuri tuollaisen yllämainitun Wolfsburg Westin säiliön paksutolppaani. Muistaakseni piti porata toiselle putkelle reikä ja tehdä uusi kiinnityspanta. Laitoin TRW:n 19,05mm kaksipiirisen pääsylinterin. Lisäksi piti taivutella uudet etujarruputket. Jarruvalon kytkimiä tarttee kanssa kaksi. Toistaiseksi on toiminut hienosti. Quote
APO Posted July 2, 2016 Posted July 2, 2016 (edited) Jarruvalon kytkimiä tarttee kanssa kaksi. Toistaiseksi on toiminut hienosti. Ei tarvi kahta kytkintä, riittää kun tukkii toisen reiän vaikka ilmausruuvilla. EDIT. No tietenkin jos toinen piiri menee poikki jossa ei kytkintä, ei pala myöskään jarruvalot. Kuitenki pienempi murhe siinä tilanteessa. Edited July 2, 2016 by APO Quote
sami55 Posted July 8, 2016 Posted July 8, 2016 Se kytkin maksaa jonku 6€, joten säästä vaikka jossain muussa. Quote
SePi Posted July 9, 2016 Posted July 9, 2016 Tohon viimeseen hökötykseen vaadittiin isomman moottorin kanssa 2 piirijarrut. Kun muilla asioilla ollessani kysyin katsastuskonttorilla, että onko mitään erityistä kun teen tuon kaksipiiri muutoksen, niin pyysi (vaati) tekemään saman tien ristikkäin. No uskoin miestä ja tein. Sitten alkoi kalvaa, että jospa se kuplan oma pääsylkkä ei jaakaan eteen ja taakse saman suuruista painetta ja joudun kytkentä hommiin. En joutunut, jarrut ottavat hienosti tasan. Näin siis uusilla osilla, 1303:n pääsylkällä, CSP:n levyjarruilla ja perään vedetyillä tuplaputkilla. Suosittelen! Quote
Guest Ola83 Posted July 9, 2016 Posted July 9, 2016 Saako noista rumpu jarruista paremmat jos tekee kaks piiriset? Tällä hetkellä yks piiri jarrut uusilla osilla mutta aika heikot ovat ainakin omasta mielestä. Quote
toroidi Posted July 12, 2016 Posted July 12, 2016 Ei se jarrujen voimaan vaikuta. Tuntuis, että noita ping-pong-maiden jarruosia pitää sisäänajaa aika huolella, ennen kuin toimivat kunnolla. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.