sami55 Posted July 7, 2016 Posted July 7, 2016 Jarrujen ilmaus 1-piiriseen Kuplaan. Kaikki uutta pl. pitkä veto edestä taakse ja vaihdelaatikon yli menevä osuus (uutta myös siis pääsylinteri ja kaikki jarrusylinterit). Apukuskin takapyörästä ja kuskin etupyörästä tulee ilmaa jatkuvalla syötöllä. Nestettä katoaa säiliöstä, mutta sitä ei päädy alipainesäiliöön, jolla ilmaan. Missään ei näy vuotoja. Kuinka paljon tyhjään järjestelmään oikeasti menee nestettä? Tyhjäysjärjestys kauimmaisesta lähimpään pyörään. Ei tule painetta polkimelle. Quote
NordBling Posted July 7, 2016 Posted July 7, 2016 Usein tuo imeminen ei ole paras ratkaisu, vaan perinteinen polkeminen kaveri apuna toimii ongelmitta. Quote
sleepercooler Posted July 7, 2016 Posted July 7, 2016 Onhan letkut myös uusittu? Koita ottaa jostakin väliltä liittimestä auki, niin näet mihin asti neste tulee...ite painiskellut variantin jarrujen kanssa paripäivää mm. ilmaamisen kanssa Quote
metake Posted July 7, 2016 Posted July 7, 2016 Mä olen tällä saanut hyviä tuloksia, jarrujen ilmaus ollut ihan naurettavan helppoa tuon hankkimisen jälkeen: http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/21370-power-bleeder-ilmauslaite Quote
iiroh Posted July 7, 2016 Posted July 7, 2016 (edited) Mä taas olen käyttäny tälläistä vähän edullisempaa. Tässä tosin ideana että tuo säiliön paine otetaan autonrenkaasta. Eli ei oo tollasta omaa fiksua pumppua. On sitten tosin hintakin erilainen..... Mulla on yksi vararengas jossa n. 0.8bar ja oon nostanu sen käyttöautoissa koneen päälle konepellin alle ja siitä ottanu paineen. Tässä on suoraan renkaan venttiiliin sopiva liitin. On ainakin mulla toiminut hyvin. Jarrunestesäiliön korkkeja useampi erilainen, ja voi liittää omaan ylimääräiseen korkkiin poraamalla vaan reiän siihen. Pitää tietysti olla ilmatiivis korkki jossa ei oo hengitysreikää kuten joissakin korkeissa. Tai sitten reikä pitää tukkia. http://www.ebay.com/itm/Gunson-EEZIBLEED-Brake-Clutch-fluid-bleed-hydraulic-bleeding-kit-/130759082496 Eli about 25eur Suomeen. Ne biltema/motonet/yms mallit joissa imetään ilmausnipasta nestettä ei oo mulla ainakaan toimineet koskaan. Aina jäänyt ilmaa ja sitten pitänyt perinteiseen tapaan polkea. Edited July 7, 2016 by iiroh Quote
sleepercooler Posted July 7, 2016 Posted July 7, 2016 (edited) Mä olen tällä saanut hyviä tuloksia, jarrujen ilmaus ollut ihan naurettavan helppoa tuon hankkimisen jälkeen: http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/21370-power-bleeder-ilmauslaite Joo toi on tosi pätevä laite, mjutta tarttee olla kaikki kunnossa ;), ite aloin ilmaamaan tollasella,vastaavan laisella mihin tulee paineilmaletku kiinni, mutta ei jaksa imee, jos letku on vähänkään tukossa, nimittäin polkemalla nestettä tuli, joten arvaattekin varmaan missä vika ja tuplana..... Edited July 7, 2016 by sleepercooler Quote
iiroh Posted July 7, 2016 Posted July 7, 2016 (edited) Tuo Metaken linkkaama ja minun linkkaama ei ime, vaan työntää paineella jarrunestesäiliöstä. Just siksi ne toimii. Nää on tälläisiä harrastelijalle sopivia versioita ammattilaitteista jotka toimii samalla lailla. Metaken vekotin kehittää itse paineen tuolla käsipumpulla. Minun köyhänmiehen versio ottaa paineen vararenkaasta. Jarrunipasta imevät ei siis toimi. Esim motonet myy 149eur Bahcon laitetta. Motonetissa halvempiakin ja samoin biltemassa. Hukkaan heitettyä rahaa kaikki. Ei se ilma tule pois imemällä. Edited July 7, 2016 by iiroh 2 Quote
sami55 Posted July 8, 2016 Author Posted July 8, 2016 (edited) Kauan perinteinen polkiminen kestää tyhjään järjestelmään? Ja kaikki letkut, putket (pl. pitkä veto ja vaihdelaatikon yli), sylinterit ja pääsylinteri on uutta. Myös säiliön ja pääsylinterin väli. Edited July 8, 2016 by sami55 Quote
Tutkija Posted July 8, 2016 Posted July 8, 2016 Ja sitä todennäköisimmin puhkeavaa putkea vaihdelaatikon yli et sit vaihtannu uutta... :( Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.