Jump to content

Jarrujen ilmausongelma


Recommended Posts

Jarrujen ilmaus 1-piiriseen Kuplaan. Kaikki uutta pl. pitkä veto edestä taakse ja vaihdelaatikon yli menevä osuus (uutta myös siis pääsylinteri ja kaikki jarrusylinterit). Apukuskin takapyörästä ja kuskin etupyörästä tulee ilmaa jatkuvalla syötöllä. Nestettä katoaa säiliöstä, mutta sitä ei päädy alipainesäiliöön, jolla ilmaan. Missään ei näy vuotoja. Kuinka paljon tyhjään järjestelmään oikeasti menee nestettä? Tyhjäysjärjestys kauimmaisesta lähimpään pyörään. Ei tule painetta polkimelle.

Link to comment

Mä taas olen käyttäny tälläistä vähän edullisempaa. Tässä tosin ideana että tuo säiliön paine otetaan

autonrenkaasta. Eli ei oo tollasta omaa fiksua pumppua. On sitten tosin hintakin erilainen.....

 

Mulla on yksi vararengas jossa n. 0.8bar ja oon nostanu sen käyttöautoissa koneen

päälle konepellin alle ja siitä ottanu paineen. Tässä on suoraan renkaan venttiiliin sopiva liitin.

 

On ainakin mulla toiminut hyvin. Jarrunestesäiliön korkkeja useampi erilainen, ja voi liittää 

omaan ylimääräiseen korkkiin poraamalla vaan reiän siihen. Pitää tietysti olla ilmatiivis korkki jossa

ei oo hengitysreikää kuten joissakin korkeissa. Tai sitten reikä pitää tukkia.

 

http://www.ebay.com/itm/Gunson-EEZIBLEED-Brake-Clutch-fluid-bleed-hydraulic-bleeding-kit-/130759082496

 

Eli about 25eur Suomeen.

 

Ne biltema/motonet/yms mallit joissa imetään ilmausnipasta nestettä ei oo mulla ainakaan toimineet koskaan. Aina jäänyt ilmaa ja sitten

pitänyt perinteiseen tapaan polkea.

Edited by iiroh
Link to comment

Mä olen tällä saanut hyviä tuloksia, jarrujen ilmaus ollut ihan naurettavan helppoa tuon hankkimisen jälkeen: http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/21370-power-bleeder-ilmauslaite

Joo toi on tosi pätevä laite, mjutta tarttee olla kaikki kunnossa ;), ite aloin ilmaamaan tollasella,vastaavan laisella mihin tulee paineilmaletku kiinni, mutta ei jaksa imee, jos letku on vähänkään tukossa, nimittäin polkemalla nestettä tuli, joten arvaattekin varmaan missä vika ja tuplana.....

Edited by sleepercooler
Link to comment

Tuo Metaken linkkaama ja minun linkkaama ei ime, vaan työntää paineella jarrunestesäiliöstä. Just siksi ne toimii. Nää on tälläisiä harrastelijalle sopivia versioita ammattilaitteista jotka toimii samalla lailla. Metaken vekotin kehittää itse paineen tuolla käsipumpulla. Minun köyhänmiehen versio ottaa paineen vararenkaasta.

 

Jarrunipasta imevät ei siis toimi. Esim motonet myy 149eur Bahcon laitetta. Motonetissa halvempiakin ja samoin biltemassa. Hukkaan heitettyä rahaa kaikki. Ei se ilma tule pois imemällä.

Edited by iiroh
  • Like 2
Link to comment

Kauan perinteinen polkiminen kestää tyhjään järjestelmään?

 

Ja kaikki letkut, putket (pl. pitkä veto ja vaihdelaatikon yli), sylinterit ja pääsylinteri on uutta. Myös säiliön ja pääsylinterin väli.

Edited by sami55
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...