Jump to content

viidenkympin maalaus


Recommended Posts

http://board.moparts.org/ubbthreads/sho ... er=2331682

 

DSC00164.jpg

 

http://forums.club4ag.com/topic.asp?TOPIC_ID=133867

 

Kerran tuli kokeiltua pientä solumuovitelaa normaalilla 2K-automaalilla, mutta taisin ilmeisesti en ohentanut tarpeeksi tai olin ravistanut purkkia, kun jäi aika pahat kuplat (eh eh) loksuun. Mikähän olisi rustoleumia tai tremcladia vastaava maali täällä suomenmaalla?

 

Sopivia sävyjäkin näyttäis olevan kartassa:

http://www.rustoleum.com/Product.asp?fr ... L=1&dds=16

ja hoodride-miehille autenttinen (??) patina:

http://www.rustoleum.com/Product.asp?dd ... d=11&SBL=1

Link to comment

Kovasti arveluttaa, ja kuvatkin on sen verran kaukaa että ei nää pintaa kovin tarkasti. Jos pinta jää appelsiinille vähänkin ni kyl ainakin mua se häiritsis ja en kyl usko että tolla telasydeemillä saa esim vesikouruja kovinkaan siististi. No eihän tota nyt varmaan kukan täydellisyyttä tavoitteleva edes harkitse. Ainakin itse en viittis kauan ja vaivalla tehtyjä pohjia pilata mutta taas johonkin ladon takana maanneeseen muuten ei niin arvokkaseen autoon voi olla ihan toimiva ratkasu.

Link to comment

Tässä yksi linkkien takaa löytynyt esimerkkikuva:

2388548-crpIMG_0730%28Large%29.JPG

 

Itse maalasin loksut irti, mutta pinnasta tuli aivan surkea, enkä kyllä toistakertaa ala kokeilemaan 2K-maalilla (silloin sanoi kompura *poks* huonoon aikaan). Pinnan tasaisuus tuskin on ongelma, jos jaksaa vesihioa joka kerroksen välillä ja lopuksi "myllyttää" fareclalla/kliinerilla tms.

Link to comment
Guest ritariässä

tostahan on samban sivuilla pitkä topicci. ei tuokaan tapa ole oikotie onneen, vaatii useet telauskerrat ja hiottava useesti ja silti kyseinen maali tarinoiden mukaan jää hiukan pehmeeksi ja kuvien perusteella se aivan viimeinen kiilto jää saavuttamatta, mut silti varsin hienoo jälkee saaneet joihinkin autoihin.

Link to comment
Guest hörbie

joo yleensä peltoautot maalataan telalla ja hammeritel ym alkydiini maaleil

on niitäkin parit tultumaalattua ;) en sit tiiä cassereihin vaan tollaset ni tullee hyvä

Link to comment
Guest jsavela

Mun -73 oli maalattu kokonaan yli pensselillä. Siinä oli enemmän valumia kuin höyläämättömästä laudasta tehdyssä aidassa, jonka maalasin viimekesänä.

Link to comment
Guest fastghia
Tänään tarttu bauhausista hammeritea ja solumuoviteloja mukaan, niin katsotaan mitä niillä saa aikaan. Vetästäänkö notsiki punaseks?

 

Ei tarvii, se on jo riittävän hutasten maalattu as is... kiitos vaan tarjouksesta =) Koskas aattelit turata sitä pösöö, voisin tulla naureskelemaan =D ?

 

P.S. kupla huomautuksitta rek.kats., kiitos avusta.

Link to comment
Guest fastghia
Mun -73 oli maalattu kokonaan yli pensselillä. Siinä oli enemmän valumia kuin höyläämättömästä laudasta tehdyssä aidassa, jonka maalasin viimekesänä.

 

Joo mullakin oli taannoin yks kupla telalla ja talomaalilla vedetty keltaseks.. en tykänny siitä joten vedin sen ite kilikalipullosta uudelleen... laatua junou

Link to comment
Guest laiska`s custom

monta kertaa suurempi työ tehdä telalla fiksu pinta verrattuna ruiskutukseen,maalia menee reilusti enemmän,eiks olis helpoin jos on talli ni hieroa pohjat ite vinpanpäälle,ja sit pikkukorvauksesta pyytää joku maalari käymään siel sun tallilla ruiskuttamas???jos jollain on lähialueilla samanlaista ongelmaa ni voin tulla ruiskuttaa halvalla,hyvin asiallisia lopputuloksia saa jo pelkässä autokatoksessa..telalla vaaditaan omat värit ja kohtuulisesti ammattitaitoa jos etitään kunnon pintaa..

Link to comment
Guest ritariässä

kotitaajamassa oon joskus törmänny kotipihoilla isoihin kasvihuoneisiin joissa sit yllätys yllätys maalataankin autoa. ainakin yhden auton pinta näytti tosi hyvältä niistä kohdin mihin sitä maalia oli pennin venyttämiseltä vahingossa tullut riittävä määrä.

Link to comment
Guest laiska`s custom

eipä ole ikinä mulla ollu itikoista vaivaksi asti,eikä pöly vaivaa..asiallista jälkeä ja toimivaa helmiäistäkin on tullu lutrailtua..eikä se lämpötilakaan ole niin just,+5 ku on ni kyl acryylit kiiltoon saa;)

Link to comment

Lueskelin hiukan kaverin juttua ja käyhän tosta selväksi se, että ei toi maalipinta synny hiukan jollain motonetin halpatelalla sutasemalla...kaveri jaksaa joka välissä muistuttaa että kärsivällisyyttä ja monta eri hiomakertaa vaaditaan että tulee yhtään mitään.

 

Sinänsä ihan hauska olis kokeilla johonkin rotta-aihioon...tosin jos se onnistuis niin sehän menis siinä pilalle :D

Link to comment

ruiskuttaminen vaatii aika paljon enempi maskeeraamista sekä paikan, jossa ei voi sotkea muiden autoja. Itse ruiskuttaminenhan on "helppoa ja nopeaa" jos verrataan vaikka pohjien tekoon - ei siinä mitään. Lisäksi homman voi tehdä vaikka osa kerrallaan, kun vaatii kuitenkin jonkin verran duunia.

Link to comment
Eiks oo muka helpompi ruiskuttaa?

 

Ei täs oo helppoudesta kyse, vaan klassisesta harrastelijan rahapulasta - tein itse, säästin. Eli varmasti joutuu harrastetunteja käyttämään pirusti, että $50 saa autoon edes kohtuu maalipinnan telaus&hionta x n + kiillotus -menetelmällä. Kiillon kesto on sit eriasia. Mun eka kupla ruiskutettiin omassa tallissa Miranolilla, ei maksanu paljoa, mutta miranolista hävisi kiilto varsin äkkiä. Aina vahauksen jälkeen auto näytti aivan toiselta.

Link to comment
Guest hörbie

juu se on silleen et kyl ne rahat loppuu väkisinkin jos on opiskelia :( .Minäkin oon suunniteellu et vetäsen yli ton kopan jollain akryyli maalilla mut millasen lakan siihen vetäsis päälle??

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...