Timo Suosalmi Posted August 8, 2016 Share Posted August 8, 2016 (edited) Oireet: Töötti(kehä) maadoittuu koko ajan. Kupla '66, 6V. Otin rattiputken sisältä pois ruskean maadoitusjohdon tarkastaakseni kunnon, se O.K. Mutta kun nyt koitan tööttiä, niin se maadoittuu painettaessa, aivan kuin olisi kunnossa ilman maadoitusta. Eli rattiputken ympärillä oleva putki maadoittuu jostain muualta. Mikä mahtaa olla homman nimi? Katselin vähän englantilaisia tekstejä. Yksi kolmisivuinen selitys alkoi "lupaavasti": Torven vika on pulma, johon jokainen Kuplan omistaja törmää ennen pitkää...Lihavointi minun Edited August 8, 2016 by Timo Suosalmi Quote Link to comment
Paavuli Posted August 8, 2016 Share Posted August 8, 2016 Kannattaa katsoa, että rättinivelessä oleva liitinpaikka on pultissa,joka ei ole rattiakselin pultti. Kuuluu olla se, joka on simpukan puolen... Quote Link to comment
Timo Suosalmi Posted August 9, 2016 Author Share Posted August 9, 2016 Kannattaa katsoa, että rättinivelessä oleva liitinpaikka on pultissa,joka ei ole rattiakselin pultti. Kuuluu olla se, joka on simpukan puolen... Maadoitusjohto on oikeassa paikassa ja tämä ohje on paikallaan jos ei maadotu, mutta minulla maadottuu koko ajan... Quote Link to comment
Timo Suosalmi Posted August 9, 2016 Author Share Posted August 9, 2016 Taitaa vika olla rattiputken (suojaputken) eristyksessä. Ratin alla olevan kiinnityspannan terävä reuna (oma tekemä) oli viiltänyt kumieristeen rikki. Käänsin kumin ehjän puolen klemmaria päin ja laitoin lisäksi väliin kovaa muovia. Toisaalta putken läpimenon eristyskään ei näytä olevan ihan parhaimmassa kunnossa. Irti vain ja lisää eristettä vaikka polkupyörän sisäkumista...Olis kiva saada alkuperäinen töötti kuntoon, olin jo luopunut toivosta ja laittanut painonapin tööttiä varten. Sääli jättää hieno kromattu puoliympyrän kaari turhan pantiksi. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.