jones58 Posted August 11, 2016 Posted August 11, 2016 (edited) Juniksen entisöinnin purkuvaihe on loppusuoralla. Kori on menossa ensi viikolla kuumapainepesuun, jonka jälkeen selviää, mitä kaikkia peltihommia on edessä. Korihylsyssä on enää kaksi ruuvi-/mutterikiinnitteistä osaa kiinni: käsijarrukahva ja taka-akselin lattajouset? Kysymykseni kuuluu 1. Miten käsijarrukahva irtoaa pohjan puolen haarukkakiinnityksestä? Kiinnitysakselin molemminpuoliset sokat on irti, mutta akseli ei liikahdakaan. Onko vika liian pienessä lekassa vai irrotanko väärällä tavalla? 2. Irrotin taka-akselin jättäen lattajouset paikoilleen. Laattojen mutterit irtoavat kyllä ja saan ne varmasti helposti irti, mutta itsesuojeluvaisto heräsi henkiin. Voiko kiinnitysmutterit irrottaa pelkäämättä, että jousivoima singahtaa päälle? Onko latan jousivoiman purkamiseksi hyvää vinkkiä vai onko pelkoni aiheeton? Kiitokset jo etukäteen hyvistä vinkeistä! Juniksen entisöinnin purkuvirhe on loppusuoralla. Kori on menossa ensi viikolla kuumapainepesuun, jonka jälkeen selviää, mitä kaikkia peltihommia on edessä. Korihylsyssä on enää kaksi ruuvi-/mutterikiinnitteistä osaa kiinni: käsijarrukahva ja taka-akselin lattajouset? Kysymykseni kuuluu 1. Miten käsijarrukahva irtoaa pohjan puolen haarukkakiinnityksestä? Kiinnitysakselin molemminpuoliset sokat on irti, mutta akseli ei liikahdakaan. Onko vika liian pienessä lekassa vai irrotanko väärällä tavalla? 2. Irrotin taka-akselin jättäen lattajouset paikoilleen. Laattojen mutterit irtoavat kyllä ja saan ne varmasti helposti irti, mutta itsesuojeluvaisto heräsi henkiin. Voiko kiinnitysmutterit irrottaa pelkäämättä, että jousivoima singahtaa päälle? Onko latan jousivoiman purkamiseksi hyvää vinkkiä vai onko pelkoni aiheeton? Kiitokset jo etukäteen hyvistä vinkeistä! Edited August 11, 2016 by jones58 Quote
Tanhis Posted August 11, 2016 Posted August 11, 2016 (edited) 1. Kärijarrukahvan tappi ei yleensä tule ilman kirsikaksi lämmittämistä ja reilua naputtelua ja öljyamistä ulos. Tai sitten sahaa rajusti tapin molemmilta puolilta käsijarrukahvaa ohuella terällä poikki ja teettää uuden tapin. Edit siis raa'alla voimalla sitä ei sieltä kaikkea ympärillä olevaa pilaamatta ulos saa. Tästä syystä moni jättääkin kahvan paikalleen koska yleensä se kumminkin toimii moitteettomasti ja klapitta vaikka tappia ei ulos saakkaan. 2. Ota kansi pois rauhassa jos jousen potkaisu pelottaa niin hallitunkki ottamaan potku vastaan eli siis rauhallinen lasku tunkilla. Pääasia on se että älä pidä käsiä tai mitään muutakaan ruumiinosaa latan alla sitä ulos kammettaessa. Edited August 11, 2016 by Tanhis 1 Quote
jones58 Posted August 11, 2016 Author Posted August 11, 2016 Kiitokset, Tanhis, vinkeistä! Jätin käsijarrukahvan paikoilleen ja latat sain irrotettua siististi tunkin avulla. Projekti jatkuu ... 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.