Matti-Pekka Posted August 26, 2016 Share Posted August 26, 2016 Terve Millaisilla kierroksilla tuollainen vakio välitteinen kupla 1300 koneella kulkee 100km/h? ja toiseksi, millaisia ajokierroksia pidätte jo turhan suurina vakio koneen kestävyyden kannalta. Quote Link to comment
ARTO Posted August 26, 2016 Share Posted August 26, 2016 Rengaskoosta riippuen 3xxxr/min jos vakiovaihteisto yhä alla. Nämä ilmajäähdytteiset boxerit suunniteltu toimimaan kaasupohjassa aamusta iltaan ilman ongelmia. Quote Link to comment
Matti-Pekka Posted August 27, 2016 Author Share Posted August 27, 2016 Terve Mulla tuossa sivuvaunumopossa on kierrokset muistaakseni 3500..3600 /100km/h, ja olen tuuminut että pitäisköhän välitystä harventaa...eli alkaako koneen kierrokset olla 120 nopeudessa jo liian kovat pitempään ajoon?...puhallintahan tuossa käytössä ei ole, mutta ajoviimaa on niin hyvin että tuntuu että se kone ei ajossa lämpene edes tarpeeksi.. Quote Link to comment
Matti-Pekka Posted August 27, 2016 Author Share Posted August 27, 2016 Lämmöt ei tosiaan ajossa juurikaan nouse, mutta jos kaupungissa joutuis pitempään kuumalla kömyämään niin sitä on vielä paha sanoo..öljyn lauhdutintahan mulla ei tuossa juurikaan ole..ainoastaan 0.6m kuparikierukkaa joka lämmittää tuota imuputkea kaasuttimen läheisyydessä. Tuo kuparikierukka ei ajossa kyllä kovin kuumaksi tule ehkä max. 50 astetta., mutta paikallaa pitempään käyttäen se kyllä hieman kovemmin lämpee. Ehkä jos kuumempi kesä tulis ja enempi kaupunkiajoo niin laittaisi vaan enempi lämpöä kestävät moottoripyöräöljyt... Quote Link to comment
hpa Posted August 27, 2016 Share Posted August 27, 2016 Ristikudosrenkailla yksireikäkantinen 1300 kupla kulki 120 km/h 4000 kierroksella.Tuosta saa laskemalla että kulkimesi kulkee 120 noin 4300 kierroksella.Huipputeho tuli SAE normin mukaan 4600 kierroksella että ajele vaan. Quote Link to comment
Recommended Posts