Teevee Posted May 4, 2006 Share Posted May 4, 2006 Mitäs mieltä olette, kun mulla on kuplassa sähköinen bensapumppu ja 1,6:nen kone. Olisko mekaaninen parempi? Siis tommoseen koneeseen.. Ku on ollut vähän tyhjäkäyntiongelmia ja lähes kaikki muu on korjattu mikä vois sen aiheuttaa. Ja kun öljyn seassa on bensaa ja kaasariin on vaihdettu neulaventtiili ja koneen pitäs olla tiftikin et ei oo väljä.. Kaveri vaan tuumas et toi sähköinen bensapumppu olis ehkä hiukan liikaa tolle koneelle.. Quote Link to comment
Racing Posted May 4, 2006 Share Posted May 4, 2006 Ei se liikaa ole riippuu onko paineensäädintä,weberien,dellorton ja solexin venttiilit kestää 0,25bar. Vakio riittää todella pitkälle asti kahta 40:sta tuplaakin ruokkii vielä kohtuupitkälle. Quote Link to comment
Guest Harri Björnholm Posted May 5, 2006 Share Posted May 5, 2006 Vakiopumpusta on mitattu 0 - 0,85 Baria mittarin läpi. Näin omassa autossani. Virityskaasareitten, kuten Weberit ja Dellortot paine saisi olla se Kyöstin mainitsema 0,25 baria (3,5PSI). Quote Link to comment
Teevee Posted May 8, 2006 Author Share Posted May 8, 2006 En oo pahemmin katsonut, mutta luulen että ei ole paineensäädintä. Bensapumppu kun nakuttaa ja nakuttaa eikä ollenkaan pysähdy ja eikös paineensäätimen pitäisi olla sellanen et se lopettaa pumpun nakuttamisen kun paine on saavutettu? Quote Link to comment
Guest Metu2 Posted May 8, 2006 Share Posted May 8, 2006 Nyt kun on puhetta sähköpumpusta ite sellasen meinasin laittaa, niin kanattaako ottaa pumpun releelle herätevirta vaikka puolan + navalta olis vaan kätevin ku eihä se heräte paljoa vie. Quote Link to comment
Lasse Posted May 9, 2006 Share Posted May 9, 2006 Kyllä ne pumput pääsääntöisesti pumppaa koko ajan täydellä teholla ja säädin sitten säätää paineen oikeaksi kaasuttimille. On myös olemassa pumppuja jotka tuottavat tuo 0,25 bar paineen. (kaasarikäyttöön). Ruiskupumput tuottaa sitten paljon enemmän painetta ja yleensä vaativat paluulinjan tankkiin. Herätteen voi ihan hyvin ottaa puolalta. Sähköpumpussa on se hyvä puoli, ettei tarvitse sahata startilla paensaa koneeseen jos se on seissyt kauan. Quote Link to comment
Mika Heikola Posted May 9, 2006 Share Posted May 9, 2006 Jos sähköpumppu ei ole ihan lelu, se tekee paineen joka on selvästi yli suositusten. Uskottavimmissa kaasaripumpuissa paine voi olla kolminkertainen suosituksiin nähden. Ei siis voi toimia ilman paineentasaaja. Mikään kaasarikoneelle tarkoitettu pumppu ei ole liian tehokas kunhan paineen säätää siihen kun kuuluu. 0.2 pelaa hyvin webereillä ja dellortoilla. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.