UltraVW Posted March 10, 2017 Share Posted March 10, 2017 Oliko niin ettei camber compensator tyyppistä vakaajaa kannata laittaa jos on perää tiputettu vääntösauvoista? Jostain muistelisin lukeneeni että, auto muuttuu hankalaksi/vaaralliseksi ajaa? Quote Link to comment
UltraVW Posted March 10, 2017 Author Share Posted March 10, 2017 Entä latoilla jotka tiputtaa 1"- 2" silloin vakaaja ilmeisesti toimii? http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1762922 Sambasta lainattu kuva Quote Link to comment
VW-63 Posted March 10, 2017 Share Posted March 10, 2017 Jos camber compensator on mitoitettu madalletulle perälle niin mikä siinä menee vikaan? Quote Link to comment
SePi Posted March 10, 2017 Share Posted March 10, 2017 No jos tuuman - pari laskee, kuten tää mun kupla, niin toimii erittäin hyvin. En tosin oo ihan ratanopeuksia mutkiin ajellu kun ei oo kaaria. Enkä tiedä, millainen olis ajaa ilman compensaattoria, tai varsinkaan ilman hammastankoa. Quote Link to comment
UltraVW Posted March 10, 2017 Author Share Posted March 10, 2017 Onko sulla laskettu Sepi siis latoilla vai napsu pois perästä Quote Link to comment
SePi Posted March 10, 2017 Share Posted March 10, 2017 Vain napsuja perästä. Itse asiassa en tiedä tarkkaan montako ja kummasta päästä vääntösauvaa, koska tuo alusta oli mulle tullessaan laskettu lintaksi. Asettelin nuo latat niin, että vääntösauvat meni vain hieman kädellä nostamalla paikoilleen ja pohjaan - ja tietenkin molemmilla puolilla yhtä tieteellisen tarkasti. Normaalikorkeudessahan ne on tunnetusti hieman jännityksessä sitä topparia vastaan. Nyt on pyörä just pystyasennossa ilman kuormaa. Quote Link to comment
sleepercooler Posted March 10, 2017 Share Posted March 10, 2017 (edited) Mites normaali vakaaja, onko suurta vaikutusta ajettavuuteen? Edited March 11, 2017 by sleepercooler Quote Link to comment
sleepercooler Posted March 11, 2017 Share Posted March 11, 2017 Jos camber compensator on mitoitettu madalletulle perälle niin mikä siinä menee vikaan? Miten toi mitoitus käytännössä toteutetaan??? Quote Link to comment
VW-63 Posted March 11, 2017 Share Posted March 11, 2017 Tarkoitin mitoituksella sitä, että rakenne on sen mallinen, että sen saa asiallisesti paikalleen vaikka vetarin päät ovat korkeammalla kuin normaalisti. Ja rakenne ei saa rajoittaa tai haitata vetarien liikettä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.