juhis70 Posted April 22, 2017 Share Posted April 22, 2017 Tervehdys Taas pitää kysellä, kun omat tiedot ei riitä. Elikkäs tuohon kuusseiskaan kuplaan laitoin uudet levyt (tarvike) ja laakerit. Toinen levy kuitenkin tuntuu vippaavan, ehkä noin neljänneksen matkalta ottaa kiinni paloihin kun pyörittää. Ja kun oikein silmät tapillaan tuijottaa,niin näyttäisi heittävän ehkäpä millin verran. Voiko uusi levy olla noin kiero, vai voiko olla ettei ole ihan tasapaksu. Vai saattaako syy löytyä uusista laakereista tai tarkemmin niistä ulkokehistä. Voiko ne saada niin vinoon paikalleen että levy vipottaa. Oli melko kinkkinen homma saada ne paikoilleen, netistä vinkkiä, uunia ja pakastinta apuna käyttäen. Ja tätäkään hommaa en ole ennen tehnyt... Ja laakerit olen kiristellyt sen mukaan mitä palstalta ohjetta löysin. Toinen kysymys on jarruletkuista. Jarrusatulat, kuten myös letkut on uudet. Tuon jarruletkun kun kiristää satulaan, niin liitin menee pohjaan paljon ennen kuin tuo "mutteriosa" on lähelläkään satulaa, jenkaa jää näkyviin noin puoli senttiä. Jos tässä välissä pitäisi olla jotain tiivistettä, niin melkoisen läjän kupariprikkoja saa laittaa.. Näissä taas jos joku osaa neuvoa, niin kiitoksia etukäteen. Tästä kun pikkuhiljaa etenen kohti takapäätä niin kysymykset lisääntyy... Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted April 23, 2017 Share Posted April 23, 2017 Jarrulevyyn en osaa näkemättä kommentoida mutta itse varmaan saat selville onko laakeripesä vinossa vai heittoa levyssä. Kaikkihan on mahdollista. Jarruletkun mutteriosan ei ole tarkoituskaan mennä pohjaan. Reikä on kartio joka kirii ja tiivistää siten ettei mitään prikkoja yms. ylimääräistä tarvita jarruletkun tiivistämiseen. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.