Rofa.com Posted May 20, 2006 Share Posted May 20, 2006 Mitä maksaa tänä päivänä jos muuttaa VW1300 koneen 1600:seksi? Pyttysylinterisetti? Kaasari? Pako putkisto? Ym? Quote Link to comment
Guest Harri Björnholm Posted May 21, 2006 Share Posted May 21, 2006 Aikalailla paljon, jos joutuu koneistukset teetättämään ulkopuolisella. Mulla koneistukset oli ~550e. Mäntä+putkisetti ~100e. + Nippeleitä ja tiivisteitä ja tuplakaasarit. Tosin ostin "uuden" arpamotin ja tein siitä. Loppusumma oli jossain 1400e kieppeillä, kun laskee kaikki kulut. Eli kannattaa tehdä isompaa kerralla, jos nyt ei ihan välttämättä halua vakiossa pitäytyä. Valmiin motin ostamista kannattaa myös harkita, siinä säästää aikaa ja hermoja. Quote Link to comment
Racing Posted May 21, 2006 Share Posted May 21, 2006 Mitä maksaa tänä päivänä jos muuttaa VW1300 koneen 1600:seksi?Pyttysylinterisetti? Kaasari? Pako putkisto? Ym? Periaatteessa tuohon tarttee välttämättä: Pyttymäntäsarja 85.5 Tiivistesarja kansien suurennus 85.5 putkille. Muut osat on sitten laitettava tarpeen mukaan. Tosin vanhaan 1300:seen on aivan turha ruveta työntämään uutta pyttymäntäsarjaa jne. ellei samalla tee remppaa koko koneeseen. Quote Link to comment
Rofa.com Posted May 21, 2006 Author Share Posted May 21, 2006 Mites kaasari ja imusarja? En nyt muista et onko samoja nekään 1300 ja 1600? ei (?!) Quote Link to comment
Racing Posted May 21, 2006 Share Posted May 21, 2006 1300:sen kaasari esim. 31-3 ja 31-4 toimii myös 1600 koneessa. 1300:sen imusarja on pienempi sekä kaasarin laippa kun 34:sessa 1600:sen omassa. 1300:sen pässinsarvet on ahtaammat alkupäästä kun 1600:sen. Quote Link to comment
Rofa.com Posted May 25, 2006 Author Share Posted May 25, 2006 Elikäs näin ollen parasta olis saaha OEM VW1600 imusariasto ja kaasarsetti. Aijuu ja latureiten kannsa tais olla joku knoppi että jonkui kosarin kanssa täytyy fiilata laturin kulmasta pala pois. Hmm. Muistaako jokui mikä osa-kombinaattio teettää VW-harrastajalla kyseisen työ vaiheen (?) Quote Link to comment
Sami Leskinen Posted May 25, 2006 Share Posted May 25, 2006 vaihtovirtalaturi ja tasavirtamallinen solexi itse ostin uustuotanto 34 pict kolmosen, joka ikävä kyllä oli mallia tasavirta. ongelma korjaantui kun kaveri järkkäsi omasta vaihtovirtamallistaan kiihdytyspumpun vivuston ja vaihtoi sen paikalleen. Kaasarin alle voi myös rakentaa korotuspalan, mutta tässä on huonona puolena se, ettei iso ilmanputsari mahdu kunnolla paikalleen. Quote Link to comment
Racing Posted May 25, 2006 Share Posted May 25, 2006 vaihtovirtalaturi ja tasavirtamallinen solexi itse ostin uustuotanto 34 pict kolmosen, joka ikävä kyllä oli mallia tasavirta. ongelma korjaantui kun kaveri järkkäsi omasta vaihtovirtamallistaan kiihdytyspumpun vivuston ja vaihtoi sen paikalleen. Kaasarin alle voi myös rakentaa korotuspalan, mutta tässä on huonona puolena se, ettei iso ilmanputsari mahdu kunnolla paikalleen. Muutaman millin pakeliittipala riittää samalla loppuu kaasarin jäätymis/huurteeseenvetoongelmat aika hyvin. Quote Link to comment
Guest Trompi Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 Lainaan tätä topikkia kun liippa niin läheltä. Koneena on alkup. 1500, mutta se alkaa olla jo aika loppu. Kaverin hyllyllä on 1600 syl.+männät. Meneekö nuo nyt ihan plug'n'play kiinni? Paljonkohan tuo kansien muokkaus maksaa 1600 sylintereille. Pitääkö nuo sylinterit jotenkin linjata? Joku kertoi että nuita 1500 osia ei veinaa enää saada, eli kannattaa vaihtaa suosiolla 1600 osat. Quote Link to comment
-MITO- Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 Suuntaa antavia hintoja koneistuksista http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/1890-moottorikoneistushintoja/ Quote Link to comment
-tipi- Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 Trompi, tonniviissataseen menee 1600cc pytyt ja männät heittämällä. Ei tarvi koneistuksia. Mutta kyllä Ø83 osiakin on vielä saatavilla. Mutta saahan Ø85,5:lla sen 90cc lisätilavuutta. Pyttyjen vaihdossa on hyvä tsekata ainakin puristukset ja sylintereiden pituudet. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.