Jump to content

Recommended Posts

Guest Harri Björnholm

Aikalailla paljon, jos joutuu koneistukset teetättämään ulkopuolisella. Mulla koneistukset oli ~550e. Mäntä+putkisetti ~100e. + Nippeleitä ja tiivisteitä ja tuplakaasarit. Tosin ostin "uuden" arpamotin ja tein siitä.

 

Loppusumma oli jossain 1400e kieppeillä, kun laskee kaikki kulut. Eli kannattaa tehdä isompaa kerralla, jos nyt ei ihan välttämättä halua vakiossa pitäytyä. Valmiin motin ostamista kannattaa myös harkita, siinä säästää aikaa ja hermoja.

Link to comment
Mitä maksaa tänä päivänä jos muuttaa VW1300 koneen 1600:seksi?

Pyttysylinterisetti?

Kaasari?

Pako putkisto?

Ym?

 

Periaatteessa tuohon tarttee välttämättä:

 

Pyttymäntäsarja 85.5

Tiivistesarja

kansien suurennus 85.5 putkille.

 

Muut osat on sitten laitettava tarpeen mukaan. Tosin vanhaan 1300:seen on aivan turha ruveta työntämään uutta pyttymäntäsarjaa jne. ellei samalla tee remppaa koko koneeseen.

Link to comment

Elikäs näin ollen parasta olis saaha OEM VW1600 imusariasto ja kaasarsetti.

 

Aijuu ja latureiten kannsa tais olla joku knoppi että jonkui kosarin kanssa täytyy fiilata laturin kulmasta pala pois. Hmm. Muistaako jokui mikä osa-kombinaattio teettää VW-harrastajalla kyseisen työ vaiheen (?)

Link to comment

vaihtovirtalaturi ja tasavirtamallinen solexi

 

itse ostin uustuotanto 34 pict kolmosen, joka ikävä kyllä oli mallia tasavirta.

ongelma korjaantui kun kaveri järkkäsi omasta vaihtovirtamallistaan kiihdytyspumpun vivuston ja vaihtoi sen paikalleen. Kaasarin alle voi myös rakentaa korotuspalan, mutta tässä on huonona puolena se, ettei iso ilmanputsari mahdu kunnolla paikalleen.

Link to comment
vaihtovirtalaturi ja tasavirtamallinen solexi

 

itse ostin uustuotanto 34 pict kolmosen, joka ikävä kyllä oli mallia tasavirta.

ongelma korjaantui kun kaveri järkkäsi omasta vaihtovirtamallistaan kiihdytyspumpun vivuston ja vaihtoi sen paikalleen. Kaasarin alle voi myös rakentaa korotuspalan, mutta tässä on huonona puolena se, ettei iso ilmanputsari mahdu kunnolla paikalleen.

 

 

Muutaman millin pakeliittipala riittää samalla loppuu kaasarin jäätymis/huurteeseenvetoongelmat aika hyvin.

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest Trompi

Lainaan tätä topikkia kun liippa niin läheltä.

 

Koneena on alkup. 1500, mutta se alkaa olla jo aika loppu. Kaverin hyllyllä on 1600 syl.+männät. Meneekö nuo nyt ihan plug'n'play kiinni?

Paljonkohan tuo kansien muokkaus maksaa 1600 sylintereille.

Pitääkö nuo sylinterit jotenkin linjata? Joku kertoi että nuita 1500 osia ei veinaa enää saada, eli kannattaa vaihtaa suosiolla 1600 osat.

Link to comment

Trompi, tonniviissataseen menee 1600cc pytyt ja männät heittämällä. Ei tarvi koneistuksia. Mutta kyllä Ø83 osiakin on vielä saatavilla. Mutta saahan Ø85,5:lla sen 90cc lisätilavuutta.

 

Pyttyjen vaihdossa on hyvä tsekata ainakin puristukset ja sylintereiden pituudet.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...