Jump to content

1600cc kupla mysteeri...v*ttu


Guest kupla74

Recommended Posts

Guest kupla74

eilen tuli semmoinen vika vastaan tuon kuplan kanssa,etten ole ikinä moisesta kuulutkaan...nimittäin rupesin koneen paikoilleen noston jälkeen starttailemaan ja lähti käyntiin sen verran että vähän pörähti.sitten kuului semmoinen vitun kova narskaus sieltä koneesta.no ei siinä mitään.rupesin tutkimaan vikaa ja otin keinut irti.no problemo..ei pyöriny vieläkään kone edes startin avulla..sitten tuhansien kirosanojen kera kone irti.otin kuskinpuoleisen kannen irti.odotin että ois ollu päänmentävä reikä männissä..yllätys yllätys ei mitään vikaa eikä metallin lastujakaan.no kokeilin joko se jumitus loppui..no v*tut se mihinkään pyöriny.no sitten näpräsin toisenkin puolen kannen irti...ei sielläkään näkyny muuta kuin että 3 sylinterin männän laki oli mystisen puhtaan näköinen.samalla se jumituskin sitten hävisi...aikana päänahkaa raavittuani hoksasin että se kolmosen mäntä tulee yli millin pitemmälle kuin muut männä.siis yli siiitä sylinteriputkesta?!?!?!?how the hell se on mahdollista??koneen pitäis muuten ihan hyvässä kondiksessa.edellinen omistaja on laakeroinut hoonannu ja rengastanu ton koneen ja oon pyörittäny sitä ehkä yhteensä noin 20 sekunttia...AUTTAKEE!!!!!!

Link to comment
Guest kupla74

enpä tiedä kun en oo ite tuota konetta kasannut.prleen prkl...ja tännään ois konttorille pitäny saada vietyä.aika kiva jos tämä ajokausi tyssäs tähän

Link to comment

Vähän ohi aiheen. On/Onko kirjoitettu sekavasti vai onks tossa ohjaus oikella puolella? Ensin otettiin kuskinpuoleinen kansi veks,ja siellä kaikki kunnossa. Sit toinen ja sieltä löyty kolmospytystä häikkää...

Link to comment
Guest Metu2

Tuohan kuulosti hyvältä,Meikäläisen koneen lohkon sylinteripinnat toiseltapuolen "OIKAISTU" vinoon kun laitat pytyn paikalle niin toiseen reunaan jää puolenmillin rako mut eipä hätää kannen ku tiukkaa kyllä se rako sieltä häviää mikä ihaninta ei edes suhise kannen ja pytyn välistä mut momentista ei tietoakaan tiukkaus vanhan mallin mukaan ku silmissä mustuu on momentti kohillaan eikä myöskään suhise kannenvälistä,luoja sen tietää sit ku laittaa koneen paikalle ja starttaa mitä tapahtuu mut nyt kuitenkin kone pyörii ihan hyvin ja tuntuu puristuspaineetkin löytyvän.

Link to comment
Tuohan kuulosti hyvältä,Meikäläisen koneen lohkon sylinteripinnat toiseltapuolen "OIKAISTU" vinoon kun laitat pytyn paikalle niin toiseen reunaan jää puolenmillin rako mut eipä hätää kannen ku tiukkaa kyllä se rako sieltä häviää mikä ihaninta ei edes suhise kannen ja pytyn välistä mut momentista ei tietoakaan tiukkaus vanhan mallin mukaan ku silmissä mustuu on momentti kohillaan eikä myöskään suhise kannenvälistä,luoja sen tietää sit ku laittaa koneen paikalle ja starttaa mitä tapahtuu mut nyt kuitenkin kone pyörii ihan hyvin ja tuntuu puristuspaineetkin löytyvän.

 

 

Mä oon sanaton.*huh* Odotettavissa kieroja kansia ja uponneita sylinteriputkia.

Link to comment
Guest Metu2

Niinpä,Kannet oli tiukattu ohjeen mukaisesti eka 1 mgk ja loppu kiristys 3.2 kpm mut ei auttanut ja ongelma siinä putkessa minkä lohkon juurta oli tasopintaa hiottu.En oikeen kehtaa enää viiä mitään paikalliseen koneistamoon kaikella kunnioituksella heitä kohtaan.Pikkasen tuttaa.Se kannen lisä kiristys ehkä noin alle vartti autto.

Link to comment

Miksi et kehtaa? Kyllä jos minä näkisin koneistuksessa vian tuollalailla veisin koko paketin sinne näytille,niilläkin virheitä sattuu,turha siitä on itselle lisäharmia ottaa enää kiristämällä vain lisää joku sieltä antaa periksi ennemmin tai myöhemmin.

Link to comment

sen koneistamon tuntien niin en teetä siellä muuta ku osien pesua.sen ne osaa 100%. huhu puheiden mukaan siellä on käytetty kerralla ++20kpl lohkoja aar porauksessa ja 3 kpl kelpasi käyttöön sen jälkeen!

onnistumis prosentti on aika huono! luvut on kaivettu muistin syövereistä,ei ehkä ihan pida paikkaansa mutta huonosti kävi kuitenkin....

Link to comment
Guest Metu2

No niin se kuulostikin kivalta,Niinpä eiköhän työllä ole jonkinlainen takuu vaikka aikaa on kulunutkin vuosi .Lämmittää mieltä tuo viestisi koneistamon onistumis prosentista .Tietysti veis takas että saisivat tuhota lopullisesti lohkon he he.

Link to comment
Guest kupla74
Vähän ohi aiheen. On/Onko kirjoitettu sekavasti vai onks tossa ohjaus oikella puolella? Ensin otettiin kuskinpuoleinen kansi veks,ja siellä kaikki kunnossa. Sit toinen ja sieltä löyty kolmospytystä häikkää...

 

jees...huomasin tuon kämmin itsekkin..kirjoitin ton stoorin suuren vitutuksen kourissa..pahoitteluni..

Link to comment
Guest Metu2

Niinpä,pikkasen nieletti ku siihe lohkoon sitte runkolaakereita laittamaan kukaan ei osannu mitata laakereitten runkopesiä ja sitte otin yhteyttä erääseen toiseen paikkaan neuvoivat he puhelimitse paikallista pajaa miten se tapahtuu .Mut tällasta ,opitaan erehdyksistä otan yhteyttä pajaan ja kuulostelen minkälaisen meriselityksen antavat.

Link to comment
Guest kupla74

mä lähen nyt kokeilemaan,jos se vika ois siinä kiertokangessa...toivottavasti se ei oo hajottanu mitään muuta koneesta..tietääkö kukaan iisalmessa ketään kohtuu hintaista korjaamoa yms,jos en saa ite tuota konetta kuntoon?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...