Guest Posted June 1, 2006 Share Posted June 1, 2006 Pitäis käydä tyrkyttää kohta puoleen omaa kuplaani leima sedän syynissä, kyselisin kuinka tarkkaan teillä on mitattu tämä "maaginen" 50cm korkeus etulampun alareinasta. Ongelmana on että säätöakseli höystettynä matalilla iskareilla nostavat lampun alareinan 42cm. Tämä tulos saavutettu korkeimmalla säädöllä. Pitäiskö heittää leiman ajaksi eteen kunnon profiiliset renkaat joilla vois tulla muutama lisäsentti korkeuteen vai kokeilla onnea ? Ongelmana olisi vaan hommata noi renkaat jostain... Quote Link to comment
-MITO- Posted June 1, 2006 Share Posted June 1, 2006 Ei mitattu edellisessä kuplassa jossa keula kohtuu matalalla. Riippuu ilmeisesti paljon asemasta ja katsastushenkilöstä että mitataanko. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted June 1, 2006 Share Posted June 1, 2006 Tuskin mittailee normaalissa vuosikatsastuksessa, mutta miulla on mittailtu joka kerta kun oon rekisteröiny. Tais olla viimeeks 48 senttiä eikä kelvannu, vaikka toinen katsastusmies vittuili vieressä, että turhaa moinen pilkun nussiminen. No nyt tulee droppiolkine liskäs säätöpalat keulaan ja semmoseen asentoon, että saa myös ylöspäin. Just kattelin, että noita CIP aviksia kun muokkaa ihan vähäsen, niin saa säätövaraa jonkinverran lisää. Quote Link to comment
Guest Posted June 2, 2006 Share Posted June 2, 2006 Kyseessä olisi rekisteröinti katsastus elikkäs aika kova tarkastus. Pitää vissiin kumminkin vaihtaa vakio iskarit, madalletuissa loppu jo isku pituus ennen kuin keula oli ylhäällä. On meinaan semmoinen kivireki että leegot lentää :) Jos noilla vakioilla sais pumpattua keulaa vähän ylemmäs. Saatais yksi kappale sotaratsuja liikenteeseen. Auto ollut viimeksi rekisterissä v.-92 Quote Link to comment
Guest Posted June 2, 2006 Share Posted June 2, 2006 Mika se semmonen katsastus on.. ei taalla ole semmosia kiusoja... ;) Jan Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted June 3, 2006 Share Posted June 3, 2006 Ja vaikka katsastuksia ei käytännössä ole, niin siellä ei vissiin silti repee paskoista ripustukset motarilla ja aiheuta autojen läjääntymistä? Missähän kohtaa suomessa käännyttiin väärään suuntaan? Quote Link to comment
Racing Posted June 3, 2006 Share Posted June 3, 2006 Ja vaikka katsastuksia ei käytännössä ole, niin siellä ei vissiin silti repee paskoista ripustukset motarilla ja aiheuta autojen läjääntymistä? Missähän kohtaa suomessa käännyttiin väärään suuntaan? Jos suomessa ei katsastusta olisi niin ne ripustukset tippuisi monista autoista sen verta häjyjä romuja liikkuu teillä välillä! Quote Link to comment
Guest Posted June 6, 2006 Share Posted June 6, 2006 Ja vaikka katsastuksia ei käytännössä ole, niin siellä ei vissiin silti repee paskoista ripustukset motarilla ja aiheuta autojen läjääntymistä? Missähän kohtaa suomessa käännyttiin väärään suuntaan? No on taalla aika raatoja jotku vehkeet. Mutta paaosin autokanta on uudempaa, ne on niin pirun halpoja taalla. Fakta on kylla se etta liikenteessa on vaarallisempaa, kun kukaan ei valvo jarrujen jarruletkujen/putkien tai nivelten tai iskareiden kuntoa. Koyhat ajaa loppuun rikkaammilta vanhaksi jaaneet autot. renkaat on usein huonossa kunnossa kans, mutta autokorjaamoja, varaosakauppoja ja rengasliikkeita on joka nurkka taynna. Pikku nyrkkipajoja jotka myy vain kaytettyja renkaita, on paljon myos. Pahimmat onnettomuudet silti tapahtuu kun joku torttoilee liikenteessa tahallaan. Tekniset viat voi aiheuttaa peltikolareita, mutta ei sen ihmeempaa. Tiet on isoja ja liikenne suht valjaa ja ystavallista. Ovat oppineet varomaan. Ei ajeta perseessa kiinni eika kiilailla, tieta annetaan suht helposti. Aika mukava ajella taalla. Jan Quote Link to comment
Kurre Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 Ongelmana on että säätöakseli höystettynä matalilla iskareilla nostavat lampun alareinan 42cm. Tämä tulos saavutettu korkeimmalla säädöllä. Vanhoina hyvinä aikoina hylky tuli mittaustuloksella 49.4 cm, koska se pyöristettynä on 49, ei 50 cm. Se miten noin tarkkaan mittaukseen päästiin on toinen asia. Quote Link to comment
Guest Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 Tapana on ollu katsarin silman valttaessa kayda nostamassa jousitus aivan ylos, vetamalla etuluukun kahvasta ylospain kun auto on ajettu halliin sisaan ja moottori sammutettu. Siina tulee helpot pari senttia lisaa, jotka kuitenkin haviaa jos autoa liikutetaan tai nostetaan/lasketaan nosturilla. Kannattaa haahuilla muina miehina siina keulan liepeilla :) Jan Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.