Jump to content

Säädettävät takalatat


Recommended Posts

Madalluksista on monta topiccia, mutta en vaan löytänyt infoa mistään, että paljonko noissa takalatoissa on säätövaraa kokonaisuudessaan.

 

Minkälaiset noin muuten on käyttää/ säätää jne.?

 

Ovatko katsarit olleet tarkkoja tuosta maavarasta? Itellä kun tuo perä tipahti melkosen alas ja maavaraa putken kiinnikelaippaan ja vaimentimen kohtaan jää ~5 cm.

 

Näistä siis on kysymys:

http://aircooled.fi/shop/index.php?productID=172

Link to comment
Guest Mika Raussi

Käyttökokemuksia ei oo, mutta tossa noita on pari pöydällä. Jaksais vaan joskus laittaa paikalleen.

 

Säätövaraa on semmonen luokkaa sata milliä.

 

Edellisessä volkkarissa oli jossain vaiheessa putket senverran alhaalla, ettei menny leimalta läpi. Sillon se tais olla joku luokkaa 60mm. Ei menny kevenninnosturi ali, niin piti pakittaa nosturilta alas.

Link to comment
Guest Tommi Ahonen

Mulla on sellaiset lisäjouselliset iskarit jotka laitan katsastukseen. Niillä nousee kahden poorin pudotettu perä kokolailla normi korkeuteen. Maksoivat n.70e.

Link to comment

Tuo 70e ei kuullosta kyllä kovin pahalta hinnalta ja helppo vaihtaa. Tosin sitten ei ole välivaihtoehtoa ollenkaan, joko tontissa tai ei. Oishan tuo mukava pitää hyvää ajokorkeutta (siis sellaista joka vielä näyttääkin hyvältä) ja toisinaan pudottaa näön vuoksi alas.

Link to comment
Guest Tommi Ahonen

Niissä on myös säätö korkeudelle/jäykkyydelle. Pitäs vaan katkasta jousta että menis tonttiin, ja en tiedä riittääkö sitten säätö tarpeeksi ylös. Nyt pärjää ihan löysällä säädöllä.

Link to comment
  • 3 weeks later...
Mulla on sellaiset lisäjouselliset iskarit jotka laitan katsastukseen. Niillä nousee kahden poorin pudotettu perä kokolailla normi korkeuteen. Maksoivat n.70e.

 

Eli nostaa perää >10 senttiä? Aika jäykät täytyy olla nuo lisäjouset. Montako säätöpykälää noissa on ja mikä niiden välinen vaikutus on perän korkeuteen, toisin sanoen paljonko perä sitten putoaa kun vaihtaa iskarin jäykimmästä säädöstä löysimpään? Tää tietysti riippuu siitä et paljonko on latoista pudotettu mut jos jollain olis kokemusta edes jonkinlaisesta kombinaatiosta.

 

Onkos Ilmajäähy.Finlandin pojilla tuollaisia myynnissä, nettisivuilla on vaan möhköjen iskariosasia?

Link to comment
mulla saattais olla tee se itsemallisia, eli vanhasta latasta teet sen lyhyemmän osan. Pitkiä lattaosia ja kierrepaloja hyllyssä...

'

Eli siis "rakennussarja" säädettäville takalatoille? Kiinnostavaa sekin, nyt aprikoin lähinnä lisäjousellisten iskarien käyttöä rajallisena korkeuden säätäjänä perässä. Eli tilanne on se et on yhdellä pykälällä pudotettu ja pitäis saada muutama sentti takaisinpäin. Samalla ei olisi hullumpi idea vähän jämäköittää vanhuuttaan löysää peräjousitusta. Säätölatathan ei sitä tee.

 

Janilla siis pitkiä lattaosia ilman booriholkkia sekä kierrepalikoita säätömutterille. Löytyykö lyhyttä osaa lukuunottamatta kaikki et pitäis vaan silpoa omat vanhat latat?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...