Jump to content

Arpamoottorit


Guest Barn

Recommended Posts

Monena vuotena käydessäni Torpissa voi melkein joka vuosi katsoa Suomipojan kainaloita myöten öljyssä moottoria vaihtamassa,ihmettelen,,,Torppiin on matkaa Tukholmasta vain reilut 200 km eikö kannatas satsata moottoriin vähän enemmän.Se alkaa olla Ruottissa arpajaisten paikka "Hur många Finnar byter motor 2007???"ja suosio on kova.Tähän ryhmään ei kuulu kiihdytys autot jotka ovat kovaa luokkaa....ja vahinkoja sattuu moottoriurheilussa.

Link to comment

Mun kuplan moottoriin on mennyt satanen jos toinenkin. Koko aikana on oikeastaan ollut kaksi kertaa ongelmia ja kumpikin on sattunut yllättäen Torpin reissuun. Ahtimen öljylaippa alkoi vuotamaan jo ennen Turkua, mutta perillä tuli käytyä. Toisella kertaa takaisin tullessa pakosarjaan tuli reikä ennen Tukholmaan, mutta kotiin päästiin silläkin kertaa.

Mulla se on noin 800 kilsan reissu käydä torpissa.

 

t. Mika

Link to comment

Kyllä niihin kalliisiin koneisiinkin voi vikoja tulla. Oma suht halpa kone vei Mantorppiin ja takas ihan hyvin, mut kaverilla oli huonompi tuuri ei-niin-halvalla-autolla, pysähdyttiin ainakin viisi kertaa.. Mut mun mielestä se oli mukavaa, toi matkaan kivasti sisältöä ja kyl se autokin lopulta Suomeen asti kesti ja toimii vieläkin ihan hyvin nyt ku se on huollettu. Ja tutustuttiinpa Ruotsin poliisiinkin. Oli se vaan mun mielestä hauskaa ku poliisi on kolkin takaluukun alla ihmettelemässä et missä vika..tuli oikein ikuistettua se hetki kameralla. :)

Link to comment

Mulla on menny hyvin Torpin reissut, kerran hajos painelaakerin haarukka kun olin jo paassy perille. Yhelta kisatiimilta tyokalut lainaan, kone irti, swapista uudet osat, ja takas nippuun :)

 

 

Varmaan aika usein syyna on se etta ko. tapahtuma on aika aikaisin kesalla, ja monilla on "talven rakentelukausi" kiteytynyt viimeisiin viikkoihin, ja Torppiin tulee lahdettya just kasatulla tekniikalla josta ei ole kokemuksia, joka ei ole saadoissa, jota vaivaa lastentaudit... liian kiireessa kasattuja koneita joiden ekat helpot ongelmat sitten sattuu tietysti osumaan ekoille muutamalle sadalle kilsalle. Jotka tietenkin on se kauden eka ajomatka eli mantorp :)

 

nain voisin ainakin kuvitella, itellekin kaynyt noin.. vasta toukokuussa havahtunut etta ei saamari, tassa tulee kiire jos meinaa kesalla paasta ajelemaan, varsinkin kesakuussa torppiin.

 

jan

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...