Jump to content

Okrasa 1500


oskari

Recommended Posts

Posted

Tämmöinen Okrasa-moottori tuli hommattua. Kyseessä TSV-1300/34 83mm männillä, eli 1500.. Moottori on vuodelta -65, eli aika hyvin sattuu -65 Ghiaani. Koitan laitella kuvia ja tarinaa, kunhan rojekti starttaa kunnolla:)

post-267-0-34977200-1512681211_thumb.jpg

post-267-0-06102800-1512681284_thumb.jpg

  • Like 12
Posted

Saksasta tuli melkein koko moottori, lohko (viallinen) ja kampiakseli (VW) jäi sinne. Jotain puutteitahan tässä oli, esim. kaasarit, vivusto ja putsarit puuttuivat. Pari 32 PICB kaasuttimia löytyi jo, mutta vivusto tuntuu olevan hankala löydettävä. Toinen, mitä olen koittanut metsästää, on öljynjäähdytyskierukka puhallinkotelon taakse, sekä Fram-öljysuodattimen letkut ja liittimet. Jos jostain sais niitä osia edes malliksi... Moottorissa on alunperin ollut ihan vakio VW 69mm kampiakseli, mutta nyt siihen tulee aito Okrasan 69,5mm vastapainoakseli.

  • Like 1
Posted

Moottoriin olisi tarkoitus laittaa Schleicher ro 158 nokka-akseli, mikä tuli osien mukana, mutta mitkä nostajat tämän nokan kanssa toimisi parhaiten? Periaate tämän koneen kasauksessa on, että mahdollisimman paljon käytetään made in Germany-osia, toimisiko Febin nostajat? Kellään kokemuksia?

Posted

Edelliseen viitaten saksalaisten kanssa neuvotellessa on käytettävä asiaan perehtynyttä liikejuristia. Takuuehdothan eivät selviä Ahnendorpin nettisivuilta.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...