Jump to content

IRS takatukivarret ja kulmien säätö


Recommended Posts

Posted (edited)

Kellään virallista tehtaan ohjetta tai muuten hyvää apua kuplan irs tukivarsien säätöön prikoilla,paljonko yhden säätöprikan asennus sisäpäähän lisää haritusta?

 

Ei säätövarat riitä mitenkään toinen puoli auraa liikaa ja toinen harituksessa liikaa. Muuten olis auton kulmat ok...

 

Jos säädön tekee pelkästään latan ulkopäistä vinguttamalla tulee pyörät melko lailla eri kohtiin toisiinsa nähden..

post-122-0-76307700-1513431976_thumb.jpg

Edited by Racing
Posted

En ole joutunut noilla prikoilla koskaan säätämään aurausta, aina on riittänyt jousilatan säätöalue. Onko sinulla jonkun itse asentamat korvakkeet? Tai oletko katsellut tukivarsia sillä silmällä, että ei ole vääntynyt?

Posted

Korvat on itse asennettu tukevilla jigeillä jotka tehty automaatin pohjalevyssä vääntökannen pulteista korvakkeen pulttiin ja pitäs olla ok. Tukivarret kysymysmerkki ostettu irtona silmämääräisesti Priimat ja nyt maalattu ja kunnostettu niin en vikaa hoksannut.

Posted (edited)

Ja ne kulmat on ihan metsässä,

vasen lähtökohta - 0 38" harittaa

ja oikea 1 18" auraa. Vasemman sai vinguttamalla mitä kerkes tehdä 0 13" ja oikean vihreälle asti myös mutta säädöt on molemmissa ihan eri päissä ja pyörät tietty eri kohdissa silloin ja noin ei voi jättää.Nyt molemmin puolin prikat vain ulkopäissä.

 

Etupäässä kaikki vihreällä säätö keula ja dropit.

post-122-0-86013300-1513448545_thumb.jpg

Edited by Racing
  • 2 weeks later...
Posted (edited)

Homma kunnossa, tukivarret vaihdettu yms."pientä". Arvot ohjearvoissa ja pyörät samoissa kohdissa.Hienosäätö sitten keväällä auraukseen kun auto muuten valmiina.

 

Joutui käyttämään prikat tukivarsien molemmin puolin sisäkorvakossa, koska pohjalevy 50 luvulta ja iskaritornin rakenteen erosta johtuen ottaisi muuten jousilatta kiinni sisäpuolelta. (vakioista paksummista muokattu IRS.) Kulmiin ei prikka sisäpäässä vaikuta juurikaan yhtään tuo vaan pyörää 4 mm ulommaksi per puoli

post-122-0-33758500-1514829493_thumb.jpg

Edited by Racing
Posted

Onko kaikissa sama IRS takatukivarsi?:

 

-Kuplat (vuosimalli erot tiedossa latan kiinnitys etupultti)

-VW Typ 3

-Porsche 944 peltiset

 

Vai voisiko typ 3 tai porsche olla hieman pidempi/erilainen?

Posted

Itse olen sujuvasti sekoitellut 1303, 924 ja 944 tukivarsia, eikä mieleen ole jäänyt muuta eroa kuin audi tukivarsien erilainen pusla.

  • Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...