Racing Posted December 16, 2017 Share Posted December 16, 2017 (edited) Kellään virallista tehtaan ohjetta tai muuten hyvää apua kuplan irs tukivarsien säätöön prikoilla,paljonko yhden säätöprikan asennus sisäpäähän lisää haritusta? Ei säätövarat riitä mitenkään toinen puoli auraa liikaa ja toinen harituksessa liikaa. Muuten olis auton kulmat ok... Jos säädön tekee pelkästään latan ulkopäistä vinguttamalla tulee pyörät melko lailla eri kohtiin toisiinsa nähden.. Edited December 16, 2017 by Racing Quote Link to comment
Ketsa Posted December 16, 2017 Share Posted December 16, 2017 En ole joutunut noilla prikoilla koskaan säätämään aurausta, aina on riittänyt jousilatan säätöalue. Onko sinulla jonkun itse asentamat korvakkeet? Tai oletko katsellut tukivarsia sillä silmällä, että ei ole vääntynyt? Quote Link to comment
Racing Posted December 16, 2017 Author Share Posted December 16, 2017 Korvat on itse asennettu tukevilla jigeillä jotka tehty automaatin pohjalevyssä vääntökannen pulteista korvakkeen pulttiin ja pitäs olla ok. Tukivarret kysymysmerkki ostettu irtona silmämääräisesti Priimat ja nyt maalattu ja kunnostettu niin en vikaa hoksannut. Quote Link to comment
Racing Posted December 16, 2017 Author Share Posted December 16, 2017 (edited) Ja ne kulmat on ihan metsässä, vasen lähtökohta - 0 38" harittaa ja oikea 1 18" auraa. Vasemman sai vinguttamalla mitä kerkes tehdä 0 13" ja oikean vihreälle asti myös mutta säädöt on molemmissa ihan eri päissä ja pyörät tietty eri kohdissa silloin ja noin ei voi jättää.Nyt molemmin puolin prikat vain ulkopäissä. Etupäässä kaikki vihreällä säätö keula ja dropit. Edited December 16, 2017 by Racing Quote Link to comment
Racing Posted December 18, 2017 Author Share Posted December 18, 2017 (edited) Löytyi syy! Tukivarret eri mittaiset. Edited January 1, 2018 by Racing Quote Link to comment
Racing Posted December 18, 2017 Author Share Posted December 18, 2017 Pikkuvika vaan 1 Quote Link to comment
Racing Posted January 1, 2018 Author Share Posted January 1, 2018 (edited) Homma kunnossa, tukivarret vaihdettu yms."pientä". Arvot ohjearvoissa ja pyörät samoissa kohdissa.Hienosäätö sitten keväällä auraukseen kun auto muuten valmiina. Joutui käyttämään prikat tukivarsien molemmin puolin sisäkorvakossa, koska pohjalevy 50 luvulta ja iskaritornin rakenteen erosta johtuen ottaisi muuten jousilatta kiinni sisäpuolelta. (vakioista paksummista muokattu IRS.) Kulmiin ei prikka sisäpäässä vaikuta juurikaan yhtään tuo vaan pyörää 4 mm ulommaksi per puoli Edited January 1, 2018 by Racing Quote Link to comment
Racing Posted January 1, 2018 Author Share Posted January 1, 2018 Onko kaikissa sama IRS takatukivarsi?: -Kuplat (vuosimalli erot tiedossa latan kiinnitys etupultti) -VW Typ 3 -Porsche 944 peltiset Vai voisiko typ 3 tai porsche olla hieman pidempi/erilainen? Quote Link to comment
Ketsa Posted January 1, 2018 Share Posted January 1, 2018 Itse olen sujuvasti sekoitellut 1303, 924 ja 944 tukivarsia, eikä mieleen ole jäänyt muuta eroa kuin audi tukivarsien erilainen pusla. 1 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.