Jump to content

Lämpö/kynnyskoteloiden uusiminen


Guest timokupla

Recommended Posts

Guest timokupla

Moro!

 

Tuossapa -70 1300 kuplaprojektia. Toinen, hiekkapuhallettu ja pohjamaalattu pohjapelti on odottamassa vanhaa koria ja tekniikkaa päälleen ja homma luonnollisesti laajeni suunnitellusta.

 

Eli lämpökotelo pitää uusia, onko teillä kokemuksia noista hotcarssin lämpökoteloista? Sopiiko & kestääkö? Joku veisteli, että ovien sovituksessa voi tulla ongelmia(?)

 

http://www.hotcars.net/loadframe.asp?pa ... od1K35.ASP

 

Tuo oikeanpuoleinen kynnyskotelo mennee korjauspeltiä hitsaamalla (tuo mistä on meisseli läpi). Nuo kynnyskotelot näyttää sen verran hyvältä, ettei viitsi kokonaan rälläköidä poikki.

Astinlaudan kiinnityspelti on myös ostoslistalla.

post-1-1388835843384_thumb.jpg

post-1-13888358434233_thumb.jpg

post-1-13888358459619_thumb.jpg

Link to comment

On nuo pellit siinä kunnossa (näiden kuvien perusteella) että valitettavasti sanoisin että hanki parempi aihio kun kyse on tuon ikäisestä korista joita kyllä löytyy tosi ehjiäkin (siis jos hyvän haluat)

Tarvikekotelot sopii huonosti ja huonolaatuisia. Ainakin tanskalaiset ja parit muut.ei mutua vaan faktaa ja sovitettu on hitsaamattomalla pohjalevyllä varustettuun autoon jossa korikin lähes täysin hitsaamaton.saksalaisista koteloista ei kokemusta.

Ainakin tukikehikko pitää X tyyppinen hitsata pilarien välille ennen kun leikkaa irti ja mielellään vielä oviaukkoihin tuki pituussuunnassa (niin että voit kuitenkin ovea avata ja sulkea.

Link to comment

Aina noissa tarvikekorjauspaloissa ja valmiissa koteloissakin on sovittamista, joko enemmän tai vähemmän, mutta tapalla saa aina kuitenkin.

Tuosta kestosta, vaikuttaa vahvasti sekin kuinka hyvin suojaat ja maalaat uudet kotelot... Ohuempaa ne korjauspalat kuitenkin on joka tapauksessa kuin alkuperäiset pellit.

 

Voihan sitä kaivella perempiakin projekteja, mutta tuonkin ikäisissä on aina helposti jotain kuitenkin, jollei ole joku jo tehnyt peltisavotat eikä näinollen tarvitse heti tehdä mitään. Tai sitten sattuu "lottovoitto" jossa kori on oikeasti hyvä ja hitsaamaton... Kantsii itse miettiä mikä on järkevää, tehdä enemmän ja tietää mimmoinen sit on, tai ostaa "parempi" jossa saattaa tulla taas yllätyksiä vastaan ja rahaa palaa joka tapauksessa...

Link to comment
Guest timokupla

Joo, tottahan tuo kyllä on.

 

Kori on mielestäni paremmassa kunnossa, mitä nuo kuvat antavat ymmärtää. Postaan myöhemmin kunnon kuvan, kovalevyllä ei oo tällä hetkellä yhtään sopivaa.

 

Tuo volsu on ainoastaan kesäkäytössä, toki nuo nykyiset lämpötunnelit saa rälläköityä pois ja hitsattua sinne sopivaa peltiä. Ehkäpä sisälle vois viritellä kupariputkea tai jotain:|

Eli "tekohengitystä" 3-6 kolme vuotta siihen saa kevyesti.

 

Varsin mukavaa hommaahan tuo vanhan kulkupelin kunnostaminen on, sinänsä, ja toki mielelläni tekisin sen kerralla kuntoon, mutta aika & resurssit & osaaminen ei tällä hetkellä riitä.

Viime kesä meni ihmetellessä ja tänä kesänä auto on saatava liikenteeseen, uusine pohjineen.

post-1-13888358460333_thumb.jpg

Link to comment

Juu jos mitat on sattumalta korissakin oikeat niin saattaa mennäkin esim. kynnyskotelot jos ei nyt heittämällä niin pienellä sovittelulla paikalleen. Tosin maanantaikappaleitakin on nähty, kieroja kuin savolaiset jne. niin sovittelu on vaivalloisempaa. Tai saattaa käydä niin kuten tuossa yhden -72:sen pohjalevyjä (mm. kuten myös uuden kynnyskotelot molemillepuoleille jne. jne.) niin toiselta puolelta meni aika hyvin kohdilleen mutta toiselta puolelta heitti kotelon pohjassa olevien kiinnitysmuttereiden paikat pohjalevyn paikoista enemmän kuin 5cm. Syyksi tähän ilmeni se että joskus kori ottanut tälliä ja koko kylki pohjalevyineen taipunut hieman sisäänpäin eikä sitä silmällä muutamaan vuoteen kukaan huomannut käytössä. Sitten huomattiin kun tosiaan vaihdettiin sekä pohjalevyn puolikas että kynnyskotelokin... No kyllä se kylki sitä oikeni kun autettiin ja nyt on varsin ryhdikäs siiltäkin osin ;o)

Sama juttu kävi kyllä keulan kanssa, vaihdettiin uusi keulapala kokonaan (vararengaskotelon pohjineen oleva etuhelmahässäkkä. Kun se oli kiinni, suoralta näyttänyt etupelti ei istunut ei yhtään paikalleen... Oli keulakin saanut tällin joskus ja oli oiottu (etupelti siis myös), mutta hieman tylpemmäksi kuin alkuperäinen... 2-3 senttiä sekin :o/

Link to comment
Guest timokupla

Juuh. Taidanpa tehdä niin, että nostan tuon korin kokonaan ensin pois, tutkin & ristimittaan ja teen päätöstä vasta sitten. Eiköhän sieltä löydy vielä muutakin, molemmat takalokasuojat ovat vielä paikoillaan

 

Kiitokset kaikille kommenteista.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...