Guest JuMuS Posted June 28, 2006 Share Posted June 28, 2006 Rakenteilla on 1776cc 2-reikäkantinen käyttömoottori noin 9 puristuksilla. Nokan olemusta en ihan ole vielä päättänyt mutta taitaa osua alle 280 asteille, koska alavääntö ajaa tässä kohtaa ohi huippuhepoista. Huipputehoja ajattelin alle 5500rpm kierroksille. Mutta polttoainelaitteisto on vielä kokonaan auki. Ei taida tuollaisen nokan kanssa enää yksinäinen yksireikäinen enää hengittää tarpeeksi, vai? Nurkkatuplia en ajatellut kuitenkaan laittaa. Valita pitäisi yhden pystytuplan, tuplastrombergien tai nurkkiin istutettujen pikkusolexien tms kesken. Pystytupla olisi tietysti helppo ja valmis bolt-on ratkaisu, mutta budjettisyistä ne kaksi muuta olisivat lähempänä sydäntä. Mitenkäs noi vakiot 28/30/31PICT solexit toimisivat arkiajossa kahdennettuina? Riittääkö säätöalue lyhyiden pystyimusarjojen kanssa? Teoriassa toimisi oikeinkin hyvin, vaan se todellisuus... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted June 28, 2006 Share Posted June 28, 2006 Kuulemma keiteleen koneesta saa halvalla hyvin toimivia kadroneita nurkkiin imusarjoineen ja vivustoineen. Quote Link to comment
mikan Posted June 28, 2006 Share Posted June 28, 2006 Aiheeseen liittyen: http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/726-40mm-brosolkadron-kaasarit/ http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/537-40-tupla-solexit/ Varmasti 10 muutakin topiccia löytää kun käyttää hakua... t. Mika Quote Link to comment
Tomppa Posted June 28, 2006 Share Posted June 28, 2006 Kuuleman mukaan myös Aircooled.fi:stä saa SCATin toimittamia TÄYDELLISIÄ yksikurkkuisia Solex nurkkakaasarisettejä, sisältäen kaasarit, imusarjat, putsarit ja vivuston sekä kaikki asennukseen vaadittavat osat. Kaasarit ovat sähköryypyillä, joten myös auton käynnistäminen sujuu paremmin kuin halvoilla ryypyttömillä versioilla. http://www.aircooled.fi/public/SCAT_VW06.pdf Löytyvät sivulta 5. Hinta paketilla on hurjat 349 euroa. Quote Link to comment
Guest JuMuS Posted June 29, 2006 Share Posted June 29, 2006 Juu, olen nuo vanhat keskustelut aiheesta 'kadron' lukenut. Kiitos kuitenkin. Mutta nyt vaan tässä retorisesti kyselisin, että onko kukaan Suomen oloissa onnistuneesti kokeillut mitään muita kombinaatioita kuin noita valmiita pulttaa-kiinni sarjoja? Itelläkin olis vanhoja ehjiä solexeja ja muita pikkukaasareita jemmassa, käyttöä noillekin olisi kiva keksiä. Koska kyse ei ole mitenkään kiireellisestä projektista, niin mielelläni vähän voisin asiaa harrastaakin... Keskituplakaasari puolustaisi paikkaansa juuri noissa vanhemmissa topiceissa mainitun epätasaisen imupulssin ansiosta. Toisaalta ne lyhyet imusarjat toisivat yläpään kierroksille lisää kaivattua hönkää... Kompromisseistahan ne autot tehdään. SU/Strombergin tekeleissä miellyttäisi helppo säädettävyys ja 'tunnottomuus' noille painevaihteluille. Vakiosolexit olisivat myös helpohkot saada säätöihin, mutta arveluttaa se toimivuus lyhyillä pystyimusarjoilla. Toimiihan ne tosin tiettävästi vakiokoneella suht hyvin, mutta tuon kireämmän nokan vaikutus alipaineisiin arveluttaa. Quote Link to comment
Guest JuMuS Posted June 29, 2006 Share Posted June 29, 2006 Juu, olen nuo vanhat keskustelut aiheesta 'kadron' lukenut. Kiitos kuitenkin. Mutta nyt vaan tässä retorisesti kyselisin, että onko kukaan Suomen oloissa onnistuneesti kokeillut mitään muita kombinaatioita kuin noita valmiita pulttaa-kiinni sarjoja? Itelläkin olis vanhoja ehjiä solexeja ja muita pikkukaasareita jemmassa, käyttöä noillekin olisi kiva keksiä. Koska kyse ei ole mitenkään kiireellisestä projektista, niin mielelläni vähän voisin asiaa harrastaakin... Keskituplakaasari puolustaisi paikkaansa juuri noissa vanhemmissa topiceissa mainitun epätasaisen imupulssin ansiosta. Toisaalta ne lyhyet imusarjat toisivat yläpään kierroksille lisää kaivattua hönkää... Kompromisseistahan ne autot tehdään. SU/Strombergin tekeleissä miellyttäisi helppo säädettävyys ja 'tunnottomuus' noille painevaihteluille. Vakiosolexit olisivat myös helpohkot saada säätöihin, mutta arveluttaa se toimivuus lyhyillä pystyimusarjoilla. Toimiihan ne tosin tiettävästi vakiokoneella suht hyvin, mutta tuon kireämmän nokan vaikutus alipaineisiin arveluttaa. Quote Link to comment
-MITO- Posted June 29, 2006 Share Posted June 29, 2006 Oman kokemuksen perusteelta unohtaisin heti keskituplan ja muutkin vanhat kuluneet kaasuttimet ja hommaisin uudet yksikurkkuiset kaasuttimet. Itellä oli Kadron setti käytössä ja toiminta oli todella mainiota. Kulutus ja kulku kohdillaan. Volkkarissa riittää muutakin harrastamista mutta nykivä ja tyhjäkäynnitön janoinen moottori V****** :D Quote Link to comment
Guest fastghia Posted June 29, 2006 Share Posted June 29, 2006 Kolkin sohlot (32 PDSIT?) on mulla toiminu erinomaisesti aikoinaan 1835-koneessa Scat c25-nokalla, asteita kait joku 275. Kannet oli 1-reikäset ja imusarjat kolkin omat lyhyet. Jos vaan löytää jostain heinäsuovasta hyvät yksilöt... Quote Link to comment
Guest Jari Pekkarinen Posted June 29, 2006 Share Posted June 29, 2006 Itselläni on uudessa 1,83 koneessa nurkkabrosollit. Nokka Engle 120 ja hyvin toimii. T Jari Quote Link to comment
Guest laiska`s custom Posted June 29, 2006 Share Posted June 29, 2006 lentokoneissa kuplan koneella käytetään paljon 2kpl su muuttuvakurkkusia.parempia ei maa kanna;) Quote Link to comment
Guest Raggare Posted June 29, 2006 Share Posted June 29, 2006 http://www.kahvipannu.fi/~raggare/limbach/ Quote Link to comment
mick Posted June 29, 2006 Share Posted June 29, 2006 Lainaan tätä threadia: Onko jotain (perus?)ohjeistusta tuollaisten Brosol/Solex 40 nurkkakaasareitten säädölle? Ensin läpät synkkaan, ja sitä rataa...? /edittiä Kappas, 2 x Solex = Kardon :) Quote Link to comment
Guest Raggare Posted June 29, 2006 Share Posted June 29, 2006 http://www.uberaircooled.com/kg/Kadron_Set-Up.doc tollai o netis pyöriny Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.