tmm Posted June 29, 2006 Share Posted June 29, 2006 Moro, Nyt on '65:ssa (olkatappi) dropit ja 135-70 renkaat 4,5" MWS Bermeillä ja nippanappa mahtuu suojiin. 145/80 näyttäis paremmalta mutta ku ei mahu. -> Mietinnässä on 2" kavennettu CB:n säätöakseli. Onko kokemuksia sen laadusta yms? (nyt ei tarvi uhota siitä että vähintään 6" pitää kaventaa jotta olis hyvä meininki. Autoa en aio pilkkoa) Olettekos lyhentäneet kallistuksenvakaajan ja jousipakat sopivan mittaisiksi vai ostaneet valmista? Pitääkö jousipakkoja jostain syystä lyhentää molemmista päistä? Tuleeko vakaajasta hyvä(ksyttävä) hitsattuna? Säätöpala näissä lienee aina samassa asennossa eli ylin säätöasento vastaa about vakiokorkeutta? Nostomahdollisuus olisi kiva katsastusta ja talvirenkaita ajatellen ;) Noh - niitähän voi siirtää. Elikkäs ostossa on uusi tai käytetty, tehdastekoinen tai itsetehty kavennettu bolt-on akseli. Referenssihinta löytyykin kivasti AC:n nettisivuilta: 269.00€. Onko hyllyssä? -Tuomas Quote Link to comment
Guest Raggare Posted June 29, 2006 Share Posted June 29, 2006 no nythä o jappe ainaki vääntäny iskaritolppia, notta sieltä sellaset lätyt ja akselista sit sellaset ~3-4cm siivut pois ja ne tilalle. jouset kapenee päistä ja koloset tulee näppärästi poralla. vakaajasta ei hajuakaan, ehkä sopis tollasel kavennuksel sillee et se tulis tukivarren ulkopuolelle kii eikä alapuolelle kuten orkkis. nimim. 'Kaitsu'llahan on 2" pumaakseli ainaki ja tais olla vakaajaki kiinni, kokemukset? Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted June 29, 2006 Share Posted June 29, 2006 Kuulemma vakaaja taipuu ihan moukaroimalla.. Quote Link to comment
Sakke Posted June 29, 2006 Share Posted June 29, 2006 vakaaja katkee ja liimaantuu kans ihan nätisti... Quote Link to comment
tmm Posted June 30, 2006 Author Share Posted June 30, 2006 Ja raidetankojen säätövara riittänee. Varsinkin kun droppien laitto pisti renkaat harittamaan reippaasti. -Tuomas Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted July 14, 2006 Share Posted July 14, 2006 kavennuslättyjä hyllyssä vaikka kuinka... Quote Link to comment
UltraVW Posted July 14, 2006 Share Posted July 14, 2006 Onko sulla vakioakseli muuten eli ei säätöpaloja pelkät dropit vain? Miten iskarit onko vakiopituiset ja rumpujarrut?Mikäs on bermeissä et lukema? Kyselen kun itse suunnittellen samaa projektia.Miten alas keula tipahti? Muuttuko ajettavuus mitenkään?Millä profiililla kumit on? Quote Link to comment
tmm Posted July 16, 2006 Author Share Posted July 16, 2006 Juu vakio on akseli. Vain dropeilla laskettu. Vakio iskarit ja rummut. Ajettavuus parani huomattavasti - tosin samalla vaihdoin vanhat rätit uusiin vyörenkaisiin. Hyvä on ajaa 120 km/h luu pihalla :) 4,5" Bermien ET on 11. Vanteen reuna on just lokarin reunan tasalla. Renkaat 135/70 Continentalit eikä ota reunoihin. En tuota enempää haluaisikaan madaltaa. 145/80 eturenkaat olis paremmat mutta kun ei mahdu... (takana 165/80 Kellyt) Pelkkien droppien vaikutus oli sen 7-8 cm. -Tuomas Quote Link to comment
UltraVW Posted July 16, 2006 Share Posted July 16, 2006 Hieno kuin mikä! Itse haluaisin kyllä että eteen mahtuisi leveämmät kumpat kuin 135 tai 145.Mielellään 165.No jos laittas 5.5 leveet vanteet 21 et:llä niin paljonkohan joutus akseloa kaventamaan?Ottaako muuten mihinkään sulla kiinni kääntyessä tai kuoppaan ajaessa?Onko takapäätä laskettu mitenkään?Kiitos vielä tiedoista... paljonkos muuten noi dropit levittikään?akseloa Quote Link to comment
tmm Posted July 16, 2006 Author Share Posted July 16, 2006 Hankala arvioida kavennuksen tarvetta. Jotain osviittaa antaa ehkä se että vakio 4" vanteilla 165/80 renkaat ei mahtuneet. Nykyisillä renkailla en ole saanut vielä lokarijarrua aikaiseksi - ehkä en ole yrittänyt tarpeeksi :) Tuuman leveysero etu- ja takavanteissa on "huulessa" eli 2" kavenetulla etuakseleilla ja 5,5" Bermeillä vane on taas ihan lokarin reunassa. Matalat 165:t saattaa mahtua. Tai sitten ei... Perä on yhden ulkoboorin verran matalammalla. -Tuomas Löytyi tuomoinenkin taidekuva. Jospa se auttaisi arvioinnissa... Quote Link to comment
UltraVW Posted July 16, 2006 Share Posted July 16, 2006 Juu hyvä kuva kiitti vaan.Hmm täytyy tuumailla mitä tekis???Haluis kuitenkin empit alle ja 165 leveet eteen sekä dropit alle.Ei taida 2" tuuman kavennettu akselo vielä riittää mun setuppiin?Vai onko jollain vastaavaa setuppia 60 luvun olkatappi keulassa jossa rummut? kiitos jo etukäteen ps.mistä oot löytänyt noin mageen etusuojan?Oliko hintava?Mites luukun aukaisu onnistuu Quote Link to comment
tmm Posted July 16, 2006 Author Share Posted July 16, 2006 Keulasuoja elikkäs bra oli vuosi sitten Hot Carsissa poistotuotteena about 70e. Eipä sen käyttö liene kovinkaan suositeltavaa - kerää vaan kosteutta ja ryönää pellin päälle. Nokkapelti aukeaa ihan normaalisti kun bra on tehty 2 eri osasta. Mulla peittää mukavasti paikkamaalaukset... -Tuomas Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted July 16, 2006 Share Posted July 16, 2006 kuplasta en tiedä kuinka paljon saa kivasti kavennettua mutta risulasista voi vetästä ilman mitään ihmeitä 4,75" itte otin maltilliset 4" :) Quote Link to comment
Tomppa Posted July 16, 2006 Share Posted July 16, 2006 Noin 1,5 tuumaa kavennetun madalletun ja vakio levyjarruilla olevan akselin kanssa 5,5" vanteilla olevat 185/55/15 renkaat mahtuvat vielä juuri ja juuri ylhäältä päin katsottuna lokarin sisään. Ei luulisi 2" kavennuksella ja 165 renkailla olevan mitään ongelmia. Quote Link to comment
UltraVW Posted July 16, 2006 Share Posted July 16, 2006 Onko eroa levyillä ja rummuilla tuohon mahtumiseen?Eli levittääkö rummut enemmän esim. kuin levyt tai päinvastoin? Quote Link to comment
UltraVW Posted July 16, 2006 Share Posted July 16, 2006 Onko eroa levyillä ja rummuilla tuohon mahtumiseen?Eli levittääkö rummut enemmän esim. kuin levyt tai päinvastoin? Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted July 17, 2006 Share Posted July 17, 2006 Ei pitäs olla mitään eroa. Ja parhaimmathan on kaventanu 5" ilman mitään korimuutoksia ja iskaritkin on tallella. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.