Jump to content

Kavennetusta etuakselista...


Recommended Posts

Moro,

 

Nyt on '65:ssa (olkatappi) dropit ja 135-70 renkaat 4,5" MWS Bermeillä ja nippanappa mahtuu suojiin. 145/80 näyttäis paremmalta mutta ku ei mahu.

 

-> Mietinnässä on 2" kavennettu CB:n säätöakseli.

 

Onko kokemuksia sen laadusta yms?

(nyt ei tarvi uhota siitä että vähintään 6" pitää kaventaa jotta olis hyvä meininki. Autoa en aio pilkkoa)

 

Olettekos lyhentäneet kallistuksenvakaajan ja jousipakat sopivan mittaisiksi vai ostaneet valmista? Pitääkö jousipakkoja jostain syystä lyhentää molemmista päistä? Tuleeko vakaajasta hyvä(ksyttävä) hitsattuna?

 

Säätöpala näissä lienee aina samassa asennossa eli ylin säätöasento vastaa about vakiokorkeutta? Nostomahdollisuus olisi kiva katsastusta ja talvirenkaita ajatellen ;) Noh - niitähän voi siirtää.

 

Elikkäs ostossa on uusi tai käytetty, tehdastekoinen tai itsetehty kavennettu bolt-on akseli. Referenssihinta löytyykin kivasti AC:n nettisivuilta: 269.00€. Onko hyllyssä?

 

-Tuomas

Link to comment
Guest Raggare

no nythä o jappe ainaki vääntäny iskaritolppia, notta sieltä sellaset lätyt ja akselista sit sellaset ~3-4cm siivut pois ja ne tilalle. jouset kapenee päistä ja koloset tulee näppärästi poralla. vakaajasta ei hajuakaan, ehkä sopis tollasel kavennuksel sillee et se tulis tukivarren ulkopuolelle kii eikä alapuolelle kuten orkkis.

nimim. 'Kaitsu'llahan on 2" pumaakseli ainaki ja tais olla vakaajaki kiinni, kokemukset?

Link to comment
  • 2 weeks later...

Onko sulla vakioakseli muuten eli ei säätöpaloja pelkät dropit vain?

Miten iskarit onko vakiopituiset ja rumpujarrut?Mikäs on bermeissä et lukema?

Kyselen kun itse suunnittellen samaa projektia.Miten alas keula tipahti?

Muuttuko ajettavuus mitenkään?Millä profiililla kumit on?

Link to comment

Juu vakio on akseli. Vain dropeilla laskettu.

Vakio iskarit ja rummut.

 

Ajettavuus parani huomattavasti - tosin samalla vaihdoin vanhat rätit uusiin vyörenkaisiin. Hyvä on ajaa 120 km/h luu pihalla :)

 

4,5" Bermien ET on 11. Vanteen reuna on just lokarin reunan tasalla.

Renkaat 135/70 Continentalit eikä ota reunoihin.

 

En tuota enempää haluaisikaan madaltaa. 145/80 eturenkaat olis paremmat mutta kun ei mahdu...

(takana 165/80 Kellyt)

 

Pelkkien droppien vaikutus oli sen 7-8 cm.

 

-Tuomas

post-1242-13888358472352_thumb.jpg

Link to comment

Hieno kuin mikä! Itse haluaisin kyllä että eteen mahtuisi leveämmät kumpat kuin 135 tai 145.Mielellään 165.No jos laittas 5.5 leveet vanteet 21 et:llä niin paljonkohan joutus akseloa kaventamaan?Ottaako muuten mihinkään sulla kiinni kääntyessä tai kuoppaan ajaessa?Onko takapäätä laskettu mitenkään?Kiitos vielä tiedoista...

 

paljonkos muuten noi dropit levittikään?akseloa

Link to comment

Hankala arvioida kavennuksen tarvetta. Jotain osviittaa antaa ehkä se että vakio 4" vanteilla 165/80 renkaat ei mahtuneet. Nykyisillä renkailla en ole saanut vielä lokarijarrua aikaiseksi - ehkä en ole yrittänyt tarpeeksi :)

 

Tuuman leveysero etu- ja takavanteissa on "huulessa" eli 2" kavenetulla etuakseleilla ja 5,5" Bermeillä vane on taas ihan lokarin reunassa. Matalat 165:t saattaa mahtua. Tai sitten ei...

 

Perä on yhden ulkoboorin verran matalammalla.

 

-Tuomas

 

Löytyi tuomoinenkin taidekuva. Jospa se auttaisi arvioinnissa...

post-1242-13888358472619_thumb.jpg

Link to comment

Juu hyvä kuva kiitti vaan.Hmm täytyy tuumailla mitä tekis???Haluis kuitenkin empit alle ja 165 leveet eteen sekä dropit alle.Ei taida 2" tuuman kavennettu akselo vielä riittää mun setuppiin?Vai onko jollain vastaavaa setuppia 60 luvun olkatappi keulassa jossa rummut?

kiitos jo etukäteen

 

ps.mistä oot löytänyt noin mageen etusuojan?Oliko hintava?Mites luukun aukaisu onnistuu

Link to comment

Keulasuoja elikkäs bra oli vuosi sitten Hot Carsissa poistotuotteena about 70e. Eipä sen käyttö liene kovinkaan suositeltavaa - kerää vaan kosteutta ja ryönää pellin päälle. Nokkapelti aukeaa ihan normaalisti kun bra on tehty 2 eri osasta.

 

Mulla peittää mukavasti paikkamaalaukset...

 

-Tuomas

Link to comment
Guest Toheltaja

kuplasta en tiedä kuinka paljon saa kivasti kavennettua mutta risulasista voi vetästä ilman mitään ihmeitä 4,75" itte otin maltilliset 4" :)

Link to comment

Noin 1,5 tuumaa kavennetun madalletun ja vakio levyjarruilla olevan akselin kanssa 5,5" vanteilla olevat 185/55/15 renkaat mahtuvat vielä juuri ja juuri ylhäältä päin katsottuna lokarin sisään.

 

Ei luulisi 2" kavennuksella ja 165 renkailla olevan mitään ongelmia.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...