Jump to content

kansiin holkit pyttyjen ympärille...


Recommended Posts

mulla on jemmassa muutama vuosia sitten tehty ja täysin koneistettu 1.7 hyvä pata, ja nyt pitäisi siihen alakertaan laittaa 1300 mäntäputkisarja...

eli 88 vaihtuu pienemmiksi 77mm...niin lohkon aukot menee ihan ok...mutta kannet on koneistettu isommaksi ja nyt jää pikkasen pelivaraa sylinteriputken ja kannen aukon reunoihin...

 

toimiiko jos sinne väliin sorvauttaa sellaset holkit että putki taas on tiiviisti kannessa...???

 

ja mistä aineesta sen tekisi..ja millasilla välyksillä???

 

vai saako noitakin nykyään jostakin valmiina..??

Link to comment
Guest Toheltaja

jos kannet o tehty oikeesti hyvin isommille putkille, ei niihin juurikaan ole saumaa saada pienempiä putkia kun palotila on jo ohi pienemmän putken tiivistepinnan...

Link to comment
Guest Variant

Mulla myös oli 1-2 kesää 90,5mm sylinterit 94mm:ille tarkoitetuissa kansissa. Tein "holkit" sopivan paksuisesta pellistä peltisaksilla ja pyöräyttämällä käsin sen renkulaksi. Sen pellin tehtävänä ei ole saada sylinteriä tiiviiksi sivusta tai päästä, se vain keskittää sylinterin kansiin nähden. Täytyy olla tarkkana, ettei peltisoirosta tule mistään kohdasta niin leveä, että se jäisi kantamaan ja sylinteri ei enää tiivistyisi kantta vasten. Toimii mainiosti tuokin patentti.

Link to comment
Guest Toheltaja

tarkoitin että jos esim 94mm putkille koneistaa palotilan niin että se tiivistepinta alkaa jalkaisijasta 94-> ei siihen voi ilman operaatioita laittaa ohuempia putkia. Ne holahtaa sitte palotilan tiivistepinnan sisäpuolelle, ainou, junou, paavonurmi vinou

Link to comment
Guest eemeli

Hep.

 

Kävi niin, että koneistamo teki semmoset kaireukset kansiin kun tilasinkin. Törpöt eivät tajunneet, että enhän mä sitä tarkottanu mitä tilasin...

 

On meinaan putket mitä mulla ovat, sen verta vanhat, että ovat molemmista päistään millin kaposemmat =)

 

Hauskasti holkkuu millin verran miten sattuu.

 

Kysymys kuuluukin, että kuinka naftit tarttee olla jos/kun sorvaa keskitysrenkulat noiden väliin?

 

Ei liene vissiä tarvetta että renkula jumittaisi kanteen kiinni, vaa nse saanee olla semmonen, että just just menee paikalleen.

 

0,5 mm alumiittipeltiäkin olis, siitä tulis helpolla ja nopiaan, mutta tuleeko samalla riesaa ja onkelmaa?

 

-eemeli-

Link to comment
Guest eemeli

Hep!

 

Siis ahista kanteenvai putkeen?

 

Alumiinin pituuden lämpötilakerroin on sen verta paljon isompi ku raudan, ettei ainakaan putkeen pääse ahistamaan.

 

Mutta jos sen voi katkinaisena tehdä, niin sitten se tulee väännettyä alumiinipellistä, kun sitä sattus olemaan justiin sopivan paksuisena hyllyssä.

 

-eemeli-

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...