Jump to content

madalletun kuplan pyöränkulmat...


Recommended Posts

kupla on 1200 -69...kanta auto siis...ja takana on säädettävä jousitus...

edessä dropatut olat ja säätöakseli...

 

vanteiksi tulee 18" superleggerat, leveillä kumeilla...

 

ja tulee siis kulkemaan melko matalalla...

 

mitenkäs noita pyörän kulmia tulisi lähteä säätämään? laitetaanko ihan vakio asetuksilla vai miten nyt pitäisi säätää, ettei renkaat ole heti piloille kuluneet...?

 

saa neuvoa ja kokemuksia säätämisestä, kiitos! kun noi renkaat ovat turhan arvokkaat vaan kokeiluun...

Link to comment

No takapäässä menee kamberi päin P:tä kun madallat ja sille et voi mitään ellet ole jo muuttanu sen IRS:iksi... Taka akselin navat on kiinteästi vetareissa joten kun madallat (käännät vetarit ylöspäin) niin pyörän kulmat auttamatta menee vääräksi..

 

Keulassa on varmaankin jollain muilla tarkemmat kokemukset... mutta ei ne ilmeisesti pitäis vakio säädöistä sais poiketa.

Link to comment
  • 3 weeks later...
Guest Tuoppi

oon miettiny samaa kun tekis mieli vähän helpottaa ala- ja yläpallonivelien tilannetta droppi olilla, mut mua kiinnostaa lähinnä toi casterkulma. eli miten se muuttuu kun nyt pumalla aikalailla tontitettu etupää sais kaveriks droppiolat ja vois kääntää pumasta säätöö vähän ylemmäs.

 

mulla etupään säädöt on hoitunu Tampereella Pispalan autot nimisessä firmassa ja hyvät on ollu ajaa eikä renkaatkaan oo kulunu, mut on vähän kaukana sulle :) eli kyl noi firmatkin niitä osaa tehä...tai sit ei...

Link to comment

joo ihan kaikki ei kyllä osaa! käyttöautoon tosiaan vaihdettiin raidetangon pää ja heti tehtiin pyöränkulmien säätö! ja kun ei tajunnut seurata renkaiden kulumista, kun luotti liikaa tunnettuun firmaan niin pilallehan noi menivät!!!

 

siksi kiinnostais madalletun kuplan ja eteenkin etupään säädöt mitkä olisivat oikeat...18" renkaita kun ei viitsi huvikseen vaihdella!

Link to comment
Guest Mika Raussi
mut mua kiinnostaa lähinnä toi casterkulma. eli miten se muuttuu kun nyt pumalla aikalailla tontitettu etupää sais kaveriks droppiolat ja vois kääntää pumasta säätöö vähän ylemmäs.

Ei se mihinkään muutu. Kasteri menee vituilleen sillon kun on keula alempana kun perä.

Link to comment
Guest Tuoppi

korjatkaa jos oon hakoteilla...mietin tos yön yli tätä caster juttua ja kaverinkin kans keskusteltiin, eli

 

eikö caster ole ylä ja alapallonivelien astemäärä verrattuna pystysuoraan nähden? eli jos nokkaa lasketaan niin asteet muuttuu...okei tämä selvä, mutta onko ala ja ylätukivarsi saman mittaiset? en oo kerinny mittaan mut jos ei ole niin silloihan tuo caster muuttuu myös pumaa säädettäessä?!?

Link to comment

Tukivarret on saman pituiset. Joten tuo "kick-up" juttu ei päde kuplan keulassa ollenkaan..

Vakio Caster tulee siitä että alempi vääntösauvaputki on muutama milli edempänä kuin ylempi. (Positiivinen) Kun sitten madalletaan pelkästään keulaan toi kulma muuttuu nollaksi tai jopa negatiivisksi... Jos myös perä madalletaan yhtä paljon (korin kulma maahan nähden pysyy samana) myöskin caster pysyy vakiona.

 

Pelkkää keulaa madaltaessa pitää asentaa casterlevyt.

 

4160.jpg

 

Kuva lainattu HC:lta.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...