hanski. Posted July 14, 2006 Share Posted July 14, 2006 kupla on 1200 -69...kanta auto siis...ja takana on säädettävä jousitus... edessä dropatut olat ja säätöakseli... vanteiksi tulee 18" superleggerat, leveillä kumeilla... ja tulee siis kulkemaan melko matalalla... mitenkäs noita pyörän kulmia tulisi lähteä säätämään? laitetaanko ihan vakio asetuksilla vai miten nyt pitäisi säätää, ettei renkaat ole heti piloille kuluneet...? saa neuvoa ja kokemuksia säätämisestä, kiitos! kun noi renkaat ovat turhan arvokkaat vaan kokeiluun... Quote Link to comment
Teevee Posted July 15, 2006 Share Posted July 15, 2006 Käy Vianorilla säätääs. :) Quote Link to comment
hanski. Posted July 15, 2006 Author Share Posted July 15, 2006 heh... juu en todellakaan enää käy!!! käyttöauto siellä suunnattiin hetki sitten... ja vitxxx meni! mutta mites toin kuplan pyöränkulmat...? Quote Link to comment
Hebster52 Posted July 15, 2006 Share Posted July 15, 2006 Etu vai taka, tai molemmat? Quote Link to comment
Hebster52 Posted July 15, 2006 Share Posted July 15, 2006 No takapäässä menee kamberi päin P:tä kun madallat ja sille et voi mitään ellet ole jo muuttanu sen IRS:iksi... Taka akselin navat on kiinteästi vetareissa joten kun madallat (käännät vetarit ylöspäin) niin pyörän kulmat auttamatta menee vääräksi.. Keulassa on varmaankin jollain muilla tarkemmat kokemukset... mutta ei ne ilmeisesti pitäis vakio säädöistä sais poiketa. Quote Link to comment
hanski. Posted July 31, 2006 Author Share Posted July 31, 2006 Keulassa on varmaankin jollain muilla tarkemmat kokemukset... ??? Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted July 31, 2006 Share Posted July 31, 2006 oon miettiny samaa kun tekis mieli vähän helpottaa ala- ja yläpallonivelien tilannetta droppi olilla, mut mua kiinnostaa lähinnä toi casterkulma. eli miten se muuttuu kun nyt pumalla aikalailla tontitettu etupää sais kaveriks droppiolat ja vois kääntää pumasta säätöö vähän ylemmäs. mulla etupään säädöt on hoitunu Tampereella Pispalan autot nimisessä firmassa ja hyvät on ollu ajaa eikä renkaatkaan oo kulunu, mut on vähän kaukana sulle :) eli kyl noi firmatkin niitä osaa tehä...tai sit ei... Quote Link to comment
hanski. Posted July 31, 2006 Author Share Posted July 31, 2006 joo ihan kaikki ei kyllä osaa! käyttöautoon tosiaan vaihdettiin raidetangon pää ja heti tehtiin pyöränkulmien säätö! ja kun ei tajunnut seurata renkaiden kulumista, kun luotti liikaa tunnettuun firmaan niin pilallehan noi menivät!!! siksi kiinnostais madalletun kuplan ja eteenkin etupään säädöt mitkä olisivat oikeat...18" renkaita kun ei viitsi huvikseen vaihdella! Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted July 31, 2006 Share Posted July 31, 2006 mut mua kiinnostaa lähinnä toi casterkulma. eli miten se muuttuu kun nyt pumalla aikalailla tontitettu etupää sais kaveriks droppiolat ja vois kääntää pumasta säätöö vähän ylemmäs. Ei se mihinkään muutu. Kasteri menee vituilleen sillon kun on keula alempana kun perä. Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted August 1, 2006 Share Posted August 1, 2006 korjatkaa jos oon hakoteilla...mietin tos yön yli tätä caster juttua ja kaverinkin kans keskusteltiin, eli eikö caster ole ylä ja alapallonivelien astemäärä verrattuna pystysuoraan nähden? eli jos nokkaa lasketaan niin asteet muuttuu...okei tämä selvä, mutta onko ala ja ylätukivarsi saman mittaiset? en oo kerinny mittaan mut jos ei ole niin silloihan tuo caster muuttuu myös pumaa säädettäessä?!? Quote Link to comment
Fileas Posted August 1, 2006 Share Posted August 1, 2006 Caster kulman oivaltaa, kun katselee polkupyörän etuhaarukkaa Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted August 1, 2006 Share Posted August 1, 2006 mut jos katsoo seuraavaa artikkelia niin caster on jotain mitä aavistelin: http://kotisivu.mtv3.fi/liljeroos/saato/setup.html sieltä Caster linkki on RC-maailmasta mut samahan pätee isompiinkin leluihin :) Quote Link to comment
Hebster52 Posted August 1, 2006 Share Posted August 1, 2006 Tukivarret on saman pituiset. Joten tuo "kick-up" juttu ei päde kuplan keulassa ollenkaan.. Vakio Caster tulee siitä että alempi vääntösauvaputki on muutama milli edempänä kuin ylempi. (Positiivinen) Kun sitten madalletaan pelkästään keulaan toi kulma muuttuu nollaksi tai jopa negatiivisksi... Jos myös perä madalletaan yhtä paljon (korin kulma maahan nähden pysyy samana) myöskin caster pysyy vakiona. Pelkkää keulaa madaltaessa pitää asentaa casterlevyt. Kuva lainattu HC:lta. Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted August 1, 2006 Share Posted August 1, 2006 hieno homma että asia selvisi juuriaan myöten :) kiitokset kaikille!! Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.