Guest MINTTU Posted July 28, 2006 Posted July 28, 2006 44cm vapaana, justiinsa otin 1303 irti tolpat... Quote
Guest MINTTU Posted July 29, 2006 Posted July 29, 2006 mitäpä meinaat rakentaa? Meinaatko etsiä vastaavanlaiset jouset muista merkeistä? Quote
Ketsa Posted July 29, 2006 Posted July 29, 2006 Juse vaan vissiin ihmettelee multa saamia rojuja :-) Quote
Guest juse Posted July 29, 2006 Posted July 29, 2006 Mun omat 1303 tolpat on niin rankasti kustomoitu että sopivia jousia on tullu testailtua jo useampi pari. Opel Ascona B takajouset oli muuten liian tujut...testit jatkuu. Juse Quote
Guest MINTTU Posted July 29, 2006 Posted July 29, 2006 oletko kokeillut civicin/crx takajousia... Quote
Guest MINTTU Posted July 29, 2006 Posted July 29, 2006 Niin ja oletteko muuten madaltaneet keulasta 1303 kuin jousien vaihdolla... Säätötolppaa made in home??? Quote
Guest juse Posted July 29, 2006 Posted July 29, 2006 Niin ja oletteko muuten madaltaneet keulasta 1303 kuin jousien vaihdolla... Säätötolppaa made in home??? Nyt käytössä Golf I iskarit jotka lyhyemmät kuin std. Säätö ylätuennassa. Crx jouset on tiedossa, mutta eikös ne ole vain pienemmällä halkaisijalla sikaleveitä vanteita tahtoville? J. Quote
Guest MINTTU Posted July 29, 2006 Posted July 29, 2006 Niin on pienempi halk. Ja sais laitettua leveemmän vanteen, itelle tulossa nyt mad. jouset aluks. Mut miten säätö ois helpoin tehdä? Quote
Guest juse Posted July 29, 2006 Posted July 29, 2006 Säädettävät tolpat Jenkeistä/TopLineltä tai Saksasta/Kerscheriltä = $$$ Tai sitten homemade systeemit; RallySystemsiltä tms. kierreholkit tai sorvaustaitoisella rajana lähinnä mielikuvitus...Mutta loppujenlopuksi kuinka paljon siitä säätöä oikein tarvii? Kun auto kerran on tontissa niin mitä sitä sitten enää ylös kampeaa?? Kaikenmaailman turhat tuning osat on tuhlailevalle ja turhamaiselle nuorisolle tarkoitettu... PappaJuse Quote
Ketsa Posted July 29, 2006 Posted July 29, 2006 Kerran vuodessa tulee ruuvattua, katsastukseen... Silleensä oikeestaa ihan syvältä tuo kierresäätö, että silloin pitää sitten huolella putsata ja rasvata. Joku tappi vaan toiseen koloon olisi nopeempi juttu. Toi Jusen ratkaisu tosin on parempi kuin mun tolpassa oleva kierre, koska Juse mallissa on jenka etuluukussa puhtaassa tilassa suurimman osan ajasta ja vain konttori reissulla likaantuu lokarin alla :-) Quote
Guest MINTTU Posted July 29, 2006 Posted July 29, 2006 Eli lyhyt iskari+lyhyt jousi ok?... tolppa, muokataanko? Quote
Ketsa Posted July 29, 2006 Posted July 29, 2006 Tolppa tarvii muokata valitulle iskarille soveltuvaksi. Tuo jusen mainitsema golffin iskari on ainakin kuplan iskaria lyhyempi. Itse olen käyttänyt 80 audin etupatruunaa ja sen pituus on lähempänä kuplan vakiota (tosin turhaa pituuttahan siinä on vaan). Quote
Guest romax2 Posted August 13, 2006 Posted August 13, 2006 paljonko uskaltaa madaltaa, ilman että iskaria tarvii lyhentää? Quote
metake Posted August 13, 2006 Posted August 13, 2006 Juse, miten oot tuossa sun säädettävässä tolpassa ratkaissut tuon yläpään kiinnityksen? Meinaan että kun tolpan pitää kääntyä sivusuunnassa joustoliikkeen mukana, niin onko sulla joku jättiläismäinen Uniball? Pitäis itellekin väsätä säädettävät tolpat ja tuo sun sovellus kiinnostais juurikin tuon em. puhtaana pysymisen vuoksi. Quote
Guest juse Posted August 13, 2006 Posted August 13, 2006 Meinaan että kun tolpan pitää kääntyä sivusuunnassa joustoliikkeen mukana, niin onko sulla joku jättiläismäinen Uniball? Osuit oikeaan. Muttei se mikää niin iso ole... J. Quote
metake Posted August 13, 2006 Posted August 13, 2006 Pitipäs suurennuslasilla tutkailla kuvaa... Siis sullahan on sen säätöosan alaosassa normaali Uniball, ja se säätöosa ei taivu mihinkään. Eli siis ymmärsinkö oikein, että ikäänkuin iskarin (ja jousen) yläpään kiinnityskohtan korkeus on säädettävä? Onpas pirullisen nerokas systeemi :) Onko tuosta jo ajossa kokemuksia? Quote
Guest juse Posted August 13, 2006 Posted August 13, 2006 Onpas pirullisen nerokas systeemi :) Onko tuosta jo ajossa kokemuksia? Ei ole vielä ajotuntumaa. Samankokoiset laakerit oli mun edellisissä "homemade"-yläpäissä, ja ne on kestänyt RedBaron-teamilla jo kaksi Urhoa. Kait ne sitten kadullakin menee... Enkä muuten voi ottaa kunniaa noiden uudempien keksimisestä; idea on mun BMW-korjaamo ajoiltani 90-luvun alkupuolelta... VaatimatonJuse Quote
Rofa.com Posted August 23, 2006 Posted August 23, 2006 Mites casteri? ajo ominaisuuet paranee tontituksen myötä kysesessä mallissa? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.