Jump to content

1303 vakio kierrejousen vapaa pituus


Guest juse

Recommended Posts

Mun omat 1303 tolpat on niin rankasti kustomoitu että sopivia jousia on tullu testailtua jo useampi pari. Opel Ascona B takajouset oli muuten liian tujut...testit jatkuu.

Juse

Link to comment
Niin ja oletteko muuten madaltaneet keulasta 1303 kuin jousien vaihdolla...

 

Säätötolppaa made in home???

 

Nyt käytössä Golf I iskarit jotka lyhyemmät kuin std. Säätö ylätuennassa.

Crx jouset on tiedossa, mutta eikös ne ole vain pienemmällä halkaisijalla sikaleveitä vanteita tahtoville?

J.

post-135-13888358487286_thumb.jpg

Link to comment

Säädettävät tolpat Jenkeistä/TopLineltä tai Saksasta/Kerscheriltä = $$$

Tai sitten homemade systeemit; RallySystemsiltä tms. kierreholkit tai sorvaustaitoisella rajana lähinnä mielikuvitus...Mutta loppujenlopuksi kuinka paljon siitä säätöä oikein tarvii? Kun auto kerran on tontissa niin mitä sitä sitten enää ylös kampeaa?? Kaikenmaailman turhat tuning osat on tuhlailevalle ja turhamaiselle nuorisolle tarkoitettu...

PappaJuse

Link to comment

Kerran vuodessa tulee ruuvattua, katsastukseen...

 

Silleensä oikeestaa ihan syvältä tuo kierresäätö, että silloin pitää sitten huolella putsata ja rasvata. Joku tappi vaan toiseen koloon olisi nopeempi juttu. Toi Jusen ratkaisu tosin on parempi kuin mun tolpassa oleva kierre, koska Juse mallissa on jenka etuluukussa puhtaassa tilassa suurimman osan ajasta ja vain konttori reissulla likaantuu lokarin alla :-)

Link to comment

Tolppa tarvii muokata valitulle iskarille soveltuvaksi. Tuo jusen mainitsema golffin iskari on ainakin kuplan iskaria lyhyempi. Itse olen käyttänyt 80 audin etupatruunaa ja sen pituus on lähempänä kuplan vakiota (tosin turhaa pituuttahan siinä on vaan).

Link to comment
  • 2 weeks later...

Juse, miten oot tuossa sun säädettävässä tolpassa ratkaissut tuon yläpään kiinnityksen?

 

Meinaan että kun tolpan pitää kääntyä sivusuunnassa joustoliikkeen mukana, niin onko sulla joku jättiläismäinen Uniball?

 

Pitäis itellekin väsätä säädettävät tolpat ja tuo sun sovellus kiinnostais juurikin tuon em. puhtaana pysymisen vuoksi.

Link to comment
Meinaan että kun tolpan pitää kääntyä sivusuunnassa joustoliikkeen mukana, niin onko sulla joku jättiläismäinen Uniball?

Osuit oikeaan. Muttei se mikää niin iso ole...

J.

Link to comment

Pitipäs suurennuslasilla tutkailla kuvaa... Siis sullahan on sen säätöosan alaosassa normaali Uniball, ja se säätöosa ei taivu mihinkään. Eli siis ymmärsinkö oikein, että ikäänkuin iskarin (ja jousen) yläpään kiinnityskohtan korkeus on säädettävä?

 

Onpas pirullisen nerokas systeemi :) Onko tuosta jo ajossa kokemuksia?

Link to comment
Onpas pirullisen nerokas systeemi :) Onko tuosta jo ajossa kokemuksia?

Ei ole vielä ajotuntumaa. Samankokoiset laakerit oli mun edellisissä "homemade"-yläpäissä, ja ne on kestänyt RedBaron-teamilla jo kaksi Urhoa. Kait ne sitten kadullakin menee...

Enkä muuten voi ottaa kunniaa noiden uudempien keksimisestä; idea on mun BMW-korjaamo ajoiltani 90-luvun alkupuolelta...

VaatimatonJuse

Link to comment
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...