Guest ^Matsoni Posted August 19, 2006 Share Posted August 19, 2006 Moottori ei käy kun ykkös- ja kakkospytyllä. Virranjakaja on vaihettu ja kipinää tulee joka pytylle. Nokka-akselikin on tarkastettu ja merkit on kohdallaan. Missä helvetissä vois vielä olla vikaa?? P.s Pikasia vastauksia kiitos! (Kone levällään pihalla ja vesisade tulossa;) Quote Link to comment
Hebster52 Posted August 19, 2006 Share Posted August 19, 2006 Onko jakaja puoli kierrosta väärin? Quote Link to comment
Guest ^Matsoni Posted August 19, 2006 Share Posted August 19, 2006 Jakajaakin on veivattu se puolikierrosta. Quote Link to comment
Hebster52 Posted August 19, 2006 Share Posted August 19, 2006 Varmastikin jo kokeillu vaihtaa kolmos ja nelos tulpan johdotkin? Quote Link to comment
Guest ^Matsoni Posted August 19, 2006 Share Posted August 19, 2006 Kyllä on. :( Quote Link to comment
mikan Posted August 19, 2006 Share Posted August 19, 2006 1-4-3-2 Kannattaa vaihtaa tulpat ja johdot ristiin. Tai siis keskenään olis ehkä oikea termi, eli 3 ja 4 sekä 1 ja 2. Tietysti niin että sytytysjärjestys säilyy. Näin saa varmistuksen onko vika tulpista tai johdoissa. Mulla oli hetki sitten hieman samaa vikaa, mutta lievempänä. Laitoin uudet piuhat, jakajan kannen ja puolan. Nyt sykkii! t. Mika ps. Täällä ainakin on aurinkoa tulossa, eikä vettä. :-) Quote Link to comment
Hebster52 Posted August 19, 2006 Share Posted August 19, 2006 Tuossa varmistukseksi: Quote Link to comment
Guest ^Matsoni Posted August 19, 2006 Share Posted August 19, 2006 Joo pitänee alkaa ettimään sitä vikaa sieltä virtapuolelta. Alakerta on nyt ainakin varmistettu että sielä ei vika ole. Quote Link to comment
Guest ^Matsoni Posted August 20, 2006 Share Posted August 20, 2006 Nyt alkaaa rakentajan usko loppua. Kaikki mahdollinen on vaihdettu tulpanjohtoja myöten mutta kone käy vaan ykkös- ja kakkospytyllä. Kolmos- ja nelospytylle tulee kipinää (testattu tulppa irrallaan). Virranjakajaa on veivattu puoli kierrosta ja johtoja on vaihdettu ristiin mutta mikään ei tunnu auttavan. Quote Link to comment
Guest Posted August 20, 2006 Share Posted August 20, 2006 onks siinä jotku nurkkakaasarit? jos on ni saako bensaa ??rupee kuulosta vika siltä pikkuhiljaa,niin ja joskus mulla ollu tulppia (ngk)jotka antaa kyl kipinää kun ei oo paikallaan koneessa mutta kun pistää kii niin ei toimikkaan!eli heitä 1 ja 2 pytyn tulpat 3 ja 4 paikalle niin siirtyykö vika toiselle puolen? Quote Link to comment
Guest ^Matsoni Posted August 20, 2006 Share Posted August 20, 2006 Ei oo nurkka kaasareita. Yksi vakio kaasari. Vaihdettiin aamulla ihan pakasta vedetyt (NGK:n) tulpat ja vika ei korjautunu. Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted August 20, 2006 Share Posted August 20, 2006 Onkos kolmosessa ja nelosessa puristukset kunnossa? Quote Link to comment
Guest ^Matsoni Posted August 20, 2006 Share Posted August 20, 2006 Kyllä on sylinterit on vaihettu juuri. Sen jälkeen tämä vika ilmenikin. Välillä kone yrittää käydä myös nelossylinterillä. Quote Link to comment
Guest Harri Björnholm Posted August 20, 2006 Share Posted August 20, 2006 Jos molemmat pytyt ovat poissa pelistä tyhjäkäynnillä on siellä imuvuoto. Jos on reippaampi, niin ei edes pauka putkessa moottorijarrutuksessa. Pässinsarvissa on sellainen kolo, mikä yhdistää molemmat pytyt, toinen kun on kaputt, niin sama toiselle. Laita muuten aina uudet metallitiivisteet, jos sellaisia käytät, käytety eivät välttämättä tiivistä niin hyvin, tai sitten locktitea sivelet hiukan tiivistepintoihin. Kikka imuvuodon toteamiseen: teippaa lämmitysputki kaasarin päälle ja laita paineilmaa sisään tai puhalla reippaasti. Starttipilotilla voi myös toki suihkia pässinsarven ja kannen väliin, kiekat nousee. Ainiin, ei kannata paljoa ajella, jos vetää laihalle molemmat pytyt, palaa mäntä ym. pas2. Quote Link to comment
Guest ^Matsoni Posted August 20, 2006 Share Posted August 20, 2006 Nyt on sitten tarkastettu imusarjakin. Pässinsarvien liitos on uusittu ja kannen väliin vaihdettiin uus metallitiiviste. Ja koko systeemi varmistettiin tiivistesilikonilla. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted August 20, 2006 Share Posted August 20, 2006 Onks puristuksia mitattu? Oliko uudet pytyt saman mittasia? Quote Link to comment
mikan Posted August 20, 2006 Share Posted August 20, 2006 Venavälykset? t. Mika Quote Link to comment
Guest ^Matsoni Posted August 21, 2006 Share Posted August 21, 2006 Venttiili välykset tarkistan aina kasatessa. Niissä ei oo ongelmaa. Mietitittiin tuossa että oliskohan mahdollista että kanet olis ottanu itteensä? Koko koneen levittelyhän lähti alunperin liikkeelle siitä kun kiertokangen laakeri oli ottanu itteensä ja kone lämpesi reilummin. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted August 21, 2006 Share Posted August 21, 2006 Tarkistitko sen pyttyjen pituuden kasatessa? Ne ei välttämättä aina ole saman mittaset ja sit kun paat noilla kiinni on kansi vinossa ja puristukset kadoksissa. Ootko mitannu puristukset? Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted August 21, 2006 Share Posted August 21, 2006 Jokos tämä laulaa?? Quote Link to comment
Guest ^Matsoni Posted August 22, 2006 Share Posted August 22, 2006 Ei laula vielä. Kun työssä käynti haittaa harrastusta. ;) Katotaan mikä on tilanne iltapäivällä. Quote Link to comment
Guest ^Matsoni Posted August 22, 2006 Share Posted August 22, 2006 Nyt käy kuten kuuluukin! Mystisen vian aiheutti liian pitkät imusarjan tiivisteet. Ne väänti pässinsarvia ykköseltä ja kakkoselta auki. Kiitoksia kaikille neuvoa antaneille! Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.