Jump to content

Aaapuuuva!


Guest ^Matsoni

Recommended Posts

Guest ^Matsoni

Moottori ei käy kun ykkös- ja kakkospytyllä. Virranjakaja on vaihettu ja kipinää tulee joka pytylle. Nokka-akselikin on tarkastettu ja merkit on kohdallaan. Missä helvetissä vois vielä olla vikaa??

 

P.s Pikasia vastauksia kiitos! (Kone levällään pihalla ja vesisade tulossa;)

Link to comment

1-4-3-2

 

Kannattaa vaihtaa tulpat ja johdot ristiin. Tai siis keskenään olis ehkä oikea termi, eli 3 ja 4 sekä 1 ja 2. Tietysti niin että sytytysjärjestys säilyy. Näin saa varmistuksen onko vika tulpista tai johdoissa.

 

Mulla oli hetki sitten hieman samaa vikaa, mutta lievempänä. Laitoin uudet piuhat, jakajan kannen ja puolan. Nyt sykkii!

 

t. Mika

 

ps. Täällä ainakin on aurinkoa tulossa, eikä vettä. :-)

Link to comment
Guest ^Matsoni

Nyt alkaaa rakentajan usko loppua. Kaikki mahdollinen on vaihdettu tulpanjohtoja myöten mutta kone käy vaan ykkös- ja kakkospytyllä. Kolmos- ja nelospytylle tulee kipinää (testattu tulppa irrallaan). Virranjakajaa on veivattu puoli kierrosta ja johtoja on vaihdettu ristiin mutta mikään ei tunnu auttavan.

Link to comment

onks siinä jotku nurkkakaasarit? jos on ni saako bensaa ??rupee kuulosta vika siltä pikkuhiljaa,niin ja joskus mulla ollu tulppia (ngk)jotka antaa kyl kipinää kun ei oo paikallaan koneessa mutta kun pistää kii niin ei toimikkaan!eli heitä 1 ja 2 pytyn tulpat 3 ja 4 paikalle niin siirtyykö vika toiselle puolen?

Link to comment
Guest Harri Björnholm

Jos molemmat pytyt ovat poissa pelistä tyhjäkäynnillä on siellä imuvuoto. Jos on reippaampi, niin ei edes pauka putkessa moottorijarrutuksessa.

 

Pässinsarvissa on sellainen kolo, mikä yhdistää molemmat pytyt, toinen kun on kaputt, niin sama toiselle. Laita muuten aina uudet metallitiivisteet, jos sellaisia käytät, käytety eivät välttämättä tiivistä niin hyvin, tai sitten locktitea sivelet hiukan tiivistepintoihin.

 

Kikka imuvuodon toteamiseen: teippaa lämmitysputki kaasarin päälle ja laita paineilmaa sisään tai puhalla reippaasti. Starttipilotilla voi myös toki suihkia pässinsarven ja kannen väliin, kiekat nousee.

 

Ainiin, ei kannata paljoa ajella, jos vetää laihalle molemmat pytyt, palaa mäntä ym. pas2.

Link to comment
Guest ^Matsoni

Nyt on sitten tarkastettu imusarjakin. Pässinsarvien liitos on uusittu ja kannen väliin vaihdettiin uus metallitiiviste. Ja koko systeemi varmistettiin tiivistesilikonilla.

Link to comment
Guest ^Matsoni

Venttiili välykset tarkistan aina kasatessa. Niissä ei oo ongelmaa. Mietitittiin tuossa että oliskohan mahdollista että kanet olis ottanu itteensä?

Koko koneen levittelyhän lähti alunperin liikkeelle siitä kun kiertokangen laakeri oli ottanu itteensä ja kone lämpesi reilummin.

Link to comment
Guest Mika Raussi

Tarkistitko sen pyttyjen pituuden kasatessa? Ne ei välttämättä aina ole saman mittaset ja sit kun paat noilla kiinni on kansi vinossa ja puristukset kadoksissa. Ootko mitannu puristukset?

Link to comment
Guest ^Matsoni

Nyt käy kuten kuuluukin! Mystisen vian aiheutti liian pitkät imusarjan tiivisteet. Ne väänti pässinsarvia ykköseltä ja kakkoselta auki.

Kiitoksia kaikille neuvoa antaneille!

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...