Jump to content

etuakselin kunnostus=muutama kysymys-


nalleolut

Recommended Posts

Posted

tuli ostettua madaltava etuakseli. ajattelin kunnostaa koko etupään samalla kertaa ,kun aletaan tekemään niin tehdään kunnolla.heh

 

eli akseli purkuun ja hiekkapuhallus,jos tarvii hitsata niin sitten hitsataan ja maalataan. mites sitten ku rupee lyömään kasaan sitä niin ,onko kokemuksia/puolesta/vastaan :

etuakselin laakerit vai supervahvat uretaanipuslat? eli sisempi ja ulompi.

entäs tarviiko kasterlevyt jos tiputtaa vaan vähän?

entäs sitten vanhaa irrottaessa sattuu se perinteinen katkeeminen tai muu pultti vahinko niin joutuuko korin nostamaan pois vai saako sen "holkitettua" muuten? ja jos voi niin miten se onnistuu?

tarkoitus on myös vaihtaa ohjausvaimennin,mutta se taitaa onnistua kun joutuu muutenkin tankin ottamaan pois.

hakusessa olisi mukavan oloinen keula jolla pärjää kadulla ,mutta myös hiekkatiellä!

Posted

Laita kasterit, ei varmaan budjettia kaada. Jos katkee pultti, kulmaporan saa vuokraamosta.

Tai sitten meitsin faijan tyyliin, poran istukka + rälläkän kulmavaihde + pora yhdistelmällä.

 

Tankin irrottaminen muutenkin helpottaa hommia etuakselin kanssa. seitkytluvun vehkeissä taitaa olla pakollinenkin, kun siellä on pari akselin kiinnityspulttia.

 

Tarkasta myös tukivarsien laakeripinnat, joskus on puutteellisen rasvauksen seurauksena ruostuneet tai kuluneet, että on välystä pyörän ripustuksessa.

Posted

mitä rasvaa ootte käyttäny akselissa? Käykö alustarasva nimellä myytävä musta rasva vai mitä pitäs olla?

Posted

Eikös tossa oo jo kaikki?

 

Alotat bensatankin irrotuksella, samalla tulee se ohjausvaimenninki näkyviin. Tankin alta 2 pulttia pois. Keula ilmaan ja 4 kpl ehkä katkeavia pultteja pois... Ohjausakselin irrotus rättinivelestä tankin alta jne

Posted

Kannattaa ne kasterlevyt laittaa kun kuitenkin innostut laittaa keulan kunnolla tonttiin jossainvaiheessa :-)

 

Jos katkee ni voihan poraamisen jälkeen säveltää vaikka läpipultin tms...

 

Alota ny vaikka WD40 tms lioutus niihin pultteihin ennakkoon.

Posted

sellainen löytyy ,ostin 2v sitten ku aloin jarruremónttia tekemään. liotellaan nyt viikko ja sit ruvetaan antamaan lämpöä ja crc:tä ja sit ku ruvetaan irroittamaan annetaan vielä kerran lämpöä.

 

heh kulmavaihde 14,90 biltemassa... taidan käyä perjantaina hakemassa-

 

kävin roiskimassa lisaa vd40:stä ja katselin tarkemmin siellähän ne pultit möllöttää ja löysin toisenkin pään mihin ne päättyy . kiitoksia avusta.

Posted

projekti edennyt sen verran että seuraavaksi irrotetaan etuakseli.

muutama kysymys:

kannattaako raidetangon päitä vaihtaa erikseen vai ostaakko suoraan kokonaan uusi? taidan vaihtaa pelkät päät,sisemmissä tuntuu väljää.

Posted

tarviiko simpukka ottaa irti vai mahtuuko akseli tippumaan ilman irrotusta?

crc:tä ja kuumaa annettu pikkasen,huomenna lisää lämpöä . on 1 pultti melkein irti heiluu liekkö jo poikki valmiiksi...

Guest Toheltaja
Posted

ei tartte simppua irrottaa, rattiakseli vaan tankin alta irsi rättinivelestä

Posted

juu sen ylemmän läpi pultin sain löysälle. siitä toivottavasti "katkeaa"

 

hirmuisen pitkä lista tarvittavia varaosia pitää uusia...heh tehdään kaikki kerralla niin ei tarvitse arpoa=vanha ohjausvaimennin oli siinä kunnossa että 5v poika jakso aukoa sitä.

Posted

akseli lattialla= 1 pultti aukes ok,1 repes ja 2 muuta katkes. onpahan duunia. ohjausimpukka otti pikkasen siipeensä ku ei irronnut liitoksestaan kohtuudella. sellaista saa tarjota yyveenä.

 

tutkin katkenneet pultit ja ne ovat vaan 8.8 kovuutta eli toivoa on että saa porattua läpi.

Posted

hypistelin viime viikonloppuna biltemassa kyseistä laitetta ja ei oikein vakuuttanut=pelottaa laittaa siihen porakone kiinni se leviää varmaan alta aika yksikön. ja tuohon hintaan +postikulut vuokraa varmaan pariksikin päiväksi poran+kulman vuokraamosta.

Posted

löytyykö tuohon runkopalkkiin korjauspalaa? tai joltakin vähäruosteinen irti laikattu? mikä on tuo hot carssilla myynnissä oleva

:Etuakselin korjauspala 66- Til.nro Tuote 4725 15.80pr € Hinta ?

Posted

no höh niinpä näkyy etuakselin korjauspala...heh ei tarvitse:

tää näky on varmaan aika monelle tuttu:

etuakseliremontti20062007015jw4.jpg

tuonnekki tarttis pieni paikka laittaa:

etuakseliremontti20062007014qw7.jpg

ja ne pultit porata pois toiselta puolelta:

etuakseliremontti20062007022jx0.jpg

Guest Toheltaja
Posted

mul o joutava runkopalkin kolmio-osa kokonaisena "tulipellin" kohdalta irti laikattuna...

 

Tollasta kunnolla bitumilla kyllästettyä paskakasaa on kiva korjata :)

Posted

kyllä harrastajan kelpaa. oikeastaan bitumia ei ole missään muualla ku tuossa palkin päällä. heh sieltä mistä pitää hitsata niin massa on oikestaan palanut pois.

Posted

aika heikos hapes tuo palkinpää näköjään.onnistuu kyllä koko palkinpään vaihto kori paikallaankin,kannattaa vaan mitata tarkkaan ens jokasuuntaan mitat et saat uuden takas samaan kohtaan.kulkee muuten kuin aropupu jos sen palkinpään vitulleen pistää.niin ja kunnon saumalla sit kii ettei taitu alle motarilla!

Posted

hmm en viitsisi ruveta isoihin hitsaustöihin ,koska kupla on sellaisessa paikassa joka ei oikein sovellu tulitöihin. mutta sähköpostiin voi laittaa kuvan minkälainen jigi tulisi kyseeseen ja miten homma onnistuu parhaiten. tuossa ei ole hitsattavaa paljon joten harkitsen sitä toista palaa.

tuo alin kiinnityskohta ja se jossa puukko lojuu siihen pieni pala.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...