nalleolut Posted September 20, 2006 Posted September 20, 2006 tuli ostettua madaltava etuakseli. ajattelin kunnostaa koko etupään samalla kertaa ,kun aletaan tekemään niin tehdään kunnolla.heh eli akseli purkuun ja hiekkapuhallus,jos tarvii hitsata niin sitten hitsataan ja maalataan. mites sitten ku rupee lyömään kasaan sitä niin ,onko kokemuksia/puolesta/vastaan : etuakselin laakerit vai supervahvat uretaanipuslat? eli sisempi ja ulompi. entäs tarviiko kasterlevyt jos tiputtaa vaan vähän? entäs sitten vanhaa irrottaessa sattuu se perinteinen katkeeminen tai muu pultti vahinko niin joutuuko korin nostamaan pois vai saako sen "holkitettua" muuten? ja jos voi niin miten se onnistuu? tarkoitus on myös vaihtaa ohjausvaimennin,mutta se taitaa onnistua kun joutuu muutenkin tankin ottamaan pois. hakusessa olisi mukavan oloinen keula jolla pärjää kadulla ,mutta myös hiekkatiellä! Quote
-tipi- Posted September 20, 2006 Posted September 20, 2006 Laita kasterit, ei varmaan budjettia kaada. Jos katkee pultti, kulmaporan saa vuokraamosta. Tai sitten meitsin faijan tyyliin, poran istukka + rälläkän kulmavaihde + pora yhdistelmällä. Tankin irrottaminen muutenkin helpottaa hommia etuakselin kanssa. seitkytluvun vehkeissä taitaa olla pakollinenkin, kun siellä on pari akselin kiinnityspulttia. Tarkasta myös tukivarsien laakeripinnat, joskus on puutteellisen rasvauksen seurauksena ruostuneet tai kuluneet, että on välystä pyörän ripustuksessa. Quote
nalleolut Posted September 20, 2006 Author Posted September 20, 2006 jep,voi ne silti uusia...heh Quote
Guest kupla73 Posted September 20, 2006 Posted September 20, 2006 mitä rasvaa ootte käyttäny akselissa? Käykö alustarasva nimellä myytävä musta rasva vai mitä pitäs olla? Quote
nalleolut Posted September 20, 2006 Author Posted September 20, 2006 mie ajattelin hyödyntää appiukon ihan tavallista maatalous vaseliinia. Quote
Guest Toheltaja Posted September 21, 2006 Posted September 21, 2006 ihan esson yleisvassu on ok... Quote
nalleolut Posted September 21, 2006 Author Posted September 21, 2006 nihkeesti tulee muuten vastauksia. Quote
-MITO- Posted September 21, 2006 Posted September 21, 2006 Eikös tossa oo jo kaikki? Alotat bensatankin irrotuksella, samalla tulee se ohjausvaimenninki näkyviin. Tankin alta 2 pulttia pois. Keula ilmaan ja 4 kpl ehkä katkeavia pultteja pois... Ohjausakselin irrotus rättinivelestä tankin alta jne Quote
nalleolut Posted September 21, 2006 Author Posted September 21, 2006 tarviiko ne kasterlevyt? entä minkälaiset ne holkit pitää olla jos katkeaa ja miten voiko etuosan keulasta laikata auki ja laittaa holkit taakse vai miten? Quote
-MITO- Posted September 21, 2006 Posted September 21, 2006 Kannattaa ne kasterlevyt laittaa kun kuitenkin innostut laittaa keulan kunnolla tonttiin jossainvaiheessa :-) Jos katkee ni voihan poraamisen jälkeen säveltää vaikka läpipultin tms... Alota ny vaikka WD40 tms lioutus niihin pultteihin ennakkoon. Quote
Sami Leskinen Posted September 21, 2006 Posted September 21, 2006 Läpipulteilla vaan kiinni, paksut prikat mutskun päähän ja nylokeilla kiinni. Quote
nalleolut Posted September 21, 2006 Author Posted September 21, 2006 vd40:stä on jo annettu 3 kertaa ja ajattelin vielä liotella pari viikkoa... eli sieltä pääsee jostakin taustalle kiristämään? ilman lentävää....! Quote
Sami Leskinen Posted September 21, 2006 Posted September 21, 2006 Juu jos poraa läpi. Kannattaa hankkia tommonen kulmavaihde poraan, on meinaa pikkusen ahasta porailla muuten. Huomaat kyllä ku otat sen tankin pois ja yrität survoa sitä poraa sinne :) Quote
nalleolut Posted September 21, 2006 Author Posted September 21, 2006 ahaa eli sieltä taustalta pääsee sinne ja läpi poraamaan. kiitos tietää varautua pahimpaan... Quote
Sami Leskinen Posted September 21, 2006 Posted September 21, 2006 Jotain kunnon puhalluslamppua vois käyttää pulttejen lämmittämiseen ennen ku menee katkasemaan. Quote
nalleolut Posted September 21, 2006 Author Posted September 21, 2006 sellainen löytyy ,ostin 2v sitten ku aloin jarruremónttia tekemään. liotellaan nyt viikko ja sit ruvetaan antamaan lämpöä ja crc:tä ja sit ku ruvetaan irroittamaan annetaan vielä kerran lämpöä. heh kulmavaihde 14,90 biltemassa... taidan käyä perjantaina hakemassa- kävin roiskimassa lisaa vd40:stä ja katselin tarkemmin siellähän ne pultit möllöttää ja löysin toisenkin pään mihin ne päättyy . kiitoksia avusta. Quote
nalleolut Posted September 27, 2006 Author Posted September 27, 2006 projekti edennyt sen verran että seuraavaksi irrotetaan etuakseli. muutama kysymys: kannattaako raidetangon päitä vaihtaa erikseen vai ostaakko suoraan kokonaan uusi? taidan vaihtaa pelkät päät,sisemmissä tuntuu väljää. Quote
nalleolut Posted September 27, 2006 Author Posted September 27, 2006 lol... sain raidetangot irti.tarviiko hommata madaltavalle keulalle tarkoitetut pallonivelet jos laskee etuakselin tuoman säädön verran? Quote
tmm Posted September 27, 2006 Posted September 27, 2006 Riittääkö vakiopulteissa mitta casterilevyjen kanssa? -Tuomas Quote
-MITO- Posted September 27, 2006 Posted September 27, 2006 Riittää mutta pitäisi käyttää pidempiä :) Quote
nalleolut Posted September 27, 2006 Author Posted September 27, 2006 tarviiko simpukka ottaa irti vai mahtuuko akseli tippumaan ilman irrotusta? crc:tä ja kuumaa annettu pikkasen,huomenna lisää lämpöä . on 1 pultti melkein irti heiluu liekkö jo poikki valmiiksi... Quote
Guest Toheltaja Posted September 27, 2006 Posted September 27, 2006 ei tartte simppua irrottaa, rattiakseli vaan tankin alta irsi rättinivelestä Quote
nalleolut Posted September 27, 2006 Author Posted September 27, 2006 juu sen ylemmän läpi pultin sain löysälle. siitä toivottavasti "katkeaa" hirmuisen pitkä lista tarvittavia varaosia pitää uusia...heh tehdään kaikki kerralla niin ei tarvitse arpoa=vanha ohjausvaimennin oli siinä kunnossa että 5v poika jakso aukoa sitä. Quote
nalleolut Posted September 28, 2006 Author Posted September 28, 2006 akseli lattialla= 1 pultti aukes ok,1 repes ja 2 muuta katkes. onpahan duunia. ohjausimpukka otti pikkasen siipeensä ku ei irronnut liitoksestaan kohtuudella. sellaista saa tarjota yyveenä. tutkin katkenneet pultit ja ne ovat vaan 8.8 kovuutta eli toivoa on että saa porattua läpi. Quote
nalleolut Posted September 28, 2006 Author Posted September 28, 2006 Laita kasterit, ei varmaan budjettia kaada. Jos katkee pultti, kulmaporan saa vuokraamosta. onko ihan varma että löytyy esim ramirentistä? Quote
-MITO- Posted September 28, 2006 Posted September 28, 2006 :D http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... yhmaid=154 Quote
nalleolut Posted September 28, 2006 Author Posted September 28, 2006 hypistelin viime viikonloppuna biltemassa kyseistä laitetta ja ei oikein vakuuttanut=pelottaa laittaa siihen porakone kiinni se leviää varmaan alta aika yksikön. ja tuohon hintaan +postikulut vuokraa varmaan pariksikin päiväksi poran+kulman vuokraamosta. Quote
nalleolut Posted September 28, 2006 Author Posted September 28, 2006 löytyykö tuohon runkopalkkiin korjauspalaa? tai joltakin vähäruosteinen irti laikattu? mikä on tuo hot carssilla myynnissä oleva :Etuakselin korjauspala 66- Til.nro Tuote 4725 15.80pr € Hinta ? Quote
nalleolut Posted September 28, 2006 Author Posted September 28, 2006 no höh niinpä näkyy etuakselin korjauspala...heh ei tarvitse: tää näky on varmaan aika monelle tuttu: tuonnekki tarttis pieni paikka laittaa: ja ne pultit porata pois toiselta puolelta: Quote
Guest Toheltaja Posted September 28, 2006 Posted September 28, 2006 mul o joutava runkopalkin kolmio-osa kokonaisena "tulipellin" kohdalta irti laikattuna... Tollasta kunnolla bitumilla kyllästettyä paskakasaa on kiva korjata :) Quote
nalleolut Posted September 28, 2006 Author Posted September 28, 2006 kyllä harrastajan kelpaa. oikeastaan bitumia ei ole missään muualla ku tuossa palkin päällä. heh sieltä mistä pitää hitsata niin massa on oikestaan palanut pois. Quote
Guest Posted September 28, 2006 Posted September 28, 2006 aika heikos hapes tuo palkinpää näköjään.onnistuu kyllä koko palkinpään vaihto kori paikallaankin,kannattaa vaan mitata tarkkaan ens jokasuuntaan mitat et saat uuden takas samaan kohtaan.kulkee muuten kuin aropupu jos sen palkinpään vitulleen pistää.niin ja kunnon saumalla sit kii ettei taitu alle motarilla! Quote
nalleolut Posted September 28, 2006 Author Posted September 28, 2006 ei tuo ole paha.laikalla palaa pois ja uutta tilalle. Quote
-MITO- Posted September 28, 2006 Posted September 28, 2006 Tee vaikka jigi vielä kun vanha on paikallaan. Quote
nalleolut Posted September 29, 2006 Author Posted September 29, 2006 hmm en viitsisi ruveta isoihin hitsaustöihin ,koska kupla on sellaisessa paikassa joka ei oikein sovellu tulitöihin. mutta sähköpostiin voi laittaa kuvan minkälainen jigi tulisi kyseeseen ja miten homma onnistuu parhaiten. tuossa ei ole hitsattavaa paljon joten harkitsen sitä toista palaa. tuo alin kiinnityskohta ja se jossa puukko lojuu siihen pieni pala. Quote
-tipi- Posted September 29, 2006 Posted September 29, 2006 Rungonpäädyn vaihtamisesta löytyy tarkat ohjeet siitä Sinikantisesta http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/2488-kuplan-korjaus-ohjeet-kansio/ jota liikkuu pdf. dokumenttinakin. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.