P_Valtonen Posted March 28, 2020 Posted March 28, 2020 (edited) Kuudes remuli: 1600 vakio, kone jossa bolt-on tyylisesti ahdin kiiinni. Alakerta kasassa. Ahdin valmis tukineen Odottaa kansia Oriveden koneistamolta. Ja loppuosien ripottelua paikalleen Edited April 1, 2020 by P_Valtonen 1 Quote
P_Valtonen Posted March 28, 2020 Author Posted March 28, 2020 (edited) Yllä: Lohkossa spezial 200mm hihnis (vakio 170mm). Alla on vakio hihnis osin sorvattuna pienemmäksi Tälä saa tarpeeksi remuliin kierroksia, jotta ahdot tulee jo alhaalta. Alla: Pikkuahdin tukineen. Lähes bolt-on asennus DC jalkaan. Vaatii vaan - Jalan valureikään M10 läpikierre - Laturinjalan kiinnityksestä 1 sylinterin puoleisen pinnapultin vaihto 6-kolo pulttiin - Laturinjalan kiinnityksestä 2 sylinterin puoleisen pinnapultin vaihto n.15mm pidempään - Laturinjalkaan 6- kolon avaimelle tarviaa porata piiiitkällä 8mm terällä jalasta läpi Edited April 1, 2020 by P_Valtonen Quote
P_Valtonen Posted April 19, 2020 Author Posted April 19, 2020 Homma nytkähti eteenpäin, kun kannet tuli postilla Oriveden hurjalta. Kiitosta sinnepäin. Mopo ikänen vävy oli innoissaan eilen, kun kasas kansiin venttiilit osineen. Pitänee käyttää jatkossakin tätä työvoimaa.... Seuraavaksi mäntiin uudet renkaat ja homma jatkuu sitä 3 Quote
P_Valtonen Posted April 19, 2020 Author Posted April 19, 2020 (edited) Mäntä show Päittäiset oli ok renkaissa Tapin reijät kalvattu 22.00 kalveimella Ja männät naputeltu putkiin. Dekki korkeudet oli toisella puolella 1.3mm tasossa. Toinen puoli taas pikkasen nafti 1.0mm tasossa. No karsta männästä pois ja tarkistus mittaus Edited June 4, 2020 by P_Valtonen Quote
P_Valtonen Posted April 21, 2020 Author Posted April 21, 2020 Sovittelua Toisessa kannessa testi päällä, että pullahtaako tönäriputkentivarit läpi vai ei. Ohuella siivulla oikastut kannet + 1300 putket + kovat tiivisteet = hyvin toimii. Quote
P_Valtonen Posted April 21, 2020 Author Posted April 21, 2020 (edited) Hihnis d 200mm, kun vakio 30mm vähemmän. Jakaja vähän erikoisempi, ruikki kolkista. Tolvanalle kiitos tän testistä..... Edit Huomenna kannet kiinni ja ripottelee jäähy peltejä niskaan.... Edited April 21, 2020 by P_Valtonen Quote
Tanhis Posted April 22, 2020 Posted April 22, 2020 11 hours ago, P_Valtonen said: Hihnis d 200mm, kun vakio 30mm vähemmän. Jakaja vähän erikoisempi, ruikki kolkista. Tolvanalle kiitos tän testistä..... Edit Huomenna kannet kiinni ja ripottelee jäähy peltejä niskaan.... Onko ruikkikolkin toista kärkiparia tarkoitus käyttää johonkin vai pyörivätkö vain messissä. Quote
P_Valtonen Posted April 22, 2020 Author Posted April 22, 2020 (edited) lues riva Xxxx Tallissa taas hetki saatu hukattua Edited April 22, 2020 by P_Valtonen Quote
P_Valtonen Posted April 23, 2020 Author Posted April 23, 2020 (edited) Ja pöh. Laturit loppu, Tai on siis noita, mutta arpasia kaikki. No testipenkki lyötävä pystyyn ja vetästävä koko erä läpi. Sitten näitä taas piisaa hetkeksi Kuvassa vasemmalla pallis 38A versio x 4kpl Oikealla taas typ1 30A x 11kpl Edit Edellisestä testistä taitaakin olla jo useampi vuosi. .. Edit-2 Perinteen mukaan joka kolmas rokkas suoraan, joka kolmas vaati hiili-kikkailua ja loput kolmannes taas Kusarille suoraan Edited July 20, 2020 by P_Valtonen 1 Quote
P_Valtonen Posted April 23, 2020 Author Posted April 23, 2020 (edited) Huomenna Remmin osto Bensa ja öljylinjat Pakari Ahtoputket Jotakin muuta pikku hilpeyttä..... termo etc Edited April 23, 2020 by P_Valtonen Quote
P_Valtonen Posted April 23, 2020 Author Posted April 23, 2020 Mikkelin hurja, joka tästä moottorista oli kiinnostunu; nakkaa wasabi viesti. Kännykkä kilahti ja sain pelastettua vain sim kortilla olleet yht tiedot 😞 Quote
P_Valtonen Posted May 8, 2020 Author Posted May 8, 2020 (edited) Noniin. Nyt otettu ekat savut. Oli tosin maailman lyhemmät. Röt köt köt köh köh pöx😶 Sitten loppu testipenkin akku, ja vara-akun oli talvinen seisonta tappanut myös. Shit, no nyt O molemmat akut laitureissa. Mä karkaan ny hakee illaksi juotavaa ja maggaraa. Kaveri pyyti kylään, pakko vissiin mennä 🙃 Huomenna reippain silmin koekäyttö, pieni totutus ajo (remmit, laakerit ja m-renkaat alustavasti), sitten mosan siirto dynoon ja riemulin tehoa nostava tieto olis jaettavissa. Tavoite.... 10hp pettymys, 20hp ok, 30hp ylikunto.. Se tässä potuttaa että kaikki suutin rojut on Mikkelissä kaasarin testaajalla. Vakiolla ei toimi kuitenkaan optimisti. No lambda näyttää huomenna totuuden suutin koosta. 😬 Niin ja tää kone siis myyty, ilman remuli osasia. Remuli osaset olis kaupan pakettina (remuli, sen jalka, laturin jalka, imuputki zyseemi, piiitkä remmi, kammen hihnis). Nakkaan ilmoituksen, kun kamat irti vakio mosasta. Kuvan koneessa väliaikainen FF kierto. Meinaa tila loppua ja tehokkaasti kun on ulkopuolinen putsari lämmönvaihtimillisessa koneessa. No keksitään ratkaisu, kun penkitys ohi.... Edited May 9, 2020 by P_Valtonen Quote
P_Valtonen Posted May 9, 2020 Author Posted May 9, 2020 Äsken saatu lasten viat pois. Vaihto toinen pesty kaasari, bensa pumppu brasseista ja pikku modaus kääntöpyörään Quote
P_Valtonen Posted May 9, 2020 Author Posted May 9, 2020 (edited) On lyhyt käynti video. Koetan saada tuon tänne. Eli tuli useampi veto remmillä, mutta valitettavasti lambda oli en-toimi tuulella, eli oletettavasti seokset päin seiniä. Jotta homma meni ihan käteen, ylitin 6000 rpm kolmannella vedolla ja toisio remmi muuttu pölyksi. (ahdin valmistajan mukaan max 5500) Tän jälkeen otin 2 vetoa ilman remmiä, eli sain vaparin verto-arvon Remmin siipi jäi liian pieneksi. Ahdin jatkaa rpm aluetta suoraan 4000 eteenpäin . Tää ei ollu mun tavoite: vaan saada 2500-3000 alueelta jo lisää ruutia koneeseen. Edited May 9, 2020 by P_Valtonen Quote
P_Valtonen Posted May 9, 2020 Author Posted May 9, 2020 (edited) Tässä yhdistettynä 2 Vapari ja 2 ahdettua käyrää; 4000 jälkeen käyrän pitäs painua alas vaparina, mutta tuossa alkaa vasta rähinä. Edited May 9, 2020 by P_Valtonen Quote
P_Valtonen Posted May 9, 2020 Author Posted May 9, 2020 (edited) Miinukset tästä projektista - Tuon toisio remmiin raja tulee turhan äkkiä vastaan. - Säätämättömyys jäi fituttaa tästä hommasta. Ties mitä se olis antanu lisää kaakeissa..... Plussaa - Ollaan oikellla jäljillä. Homman saa toimimaan pikku säätämisellä paljon paremmin (siipi suurempi + säätäminen kaasariin) Loppusanat - No nyt tuo kone myyty vaparina, joten remuli6 osat irti ja vakio osaset tilalle & konetta punnertaa koppaan.... - Remulin rojut for-sale. Ilmotukseen pääsee tästä Linkissä Edited June 4, 2020 by P_Valtonen 1 Quote
ARTO Posted May 9, 2020 Posted May 9, 2020 Jos tulkitsen käyrää oikein, 4000r/min sama teho kuin 1,6 vaparissa, 5000r/min alkaa varsinainen herääminen ja 6000r/min hihna räjähtää?!? Muuten kyllä hienoa Pelle Peloton meininkiä! Quote
P_Valtonen Posted May 9, 2020 Author Posted May 9, 2020 (edited) Juurikin noin. & Kiitos Edited May 9, 2020 by P_Valtonen Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.