Jump to content

Remuli 6 (1600 vakio + remuli)


Recommended Posts

Kuudes remuli:

 

1600 vakio, kone  jossa bolt-on tyylisesti ahdin kiiinni.

 

Alakerta kasassa.

Ahdin valmis tukineen

 

Odottaa kansia Oriveden koneistamolta.

Ja loppuosien ripottelua paikalleen

 

 

Edited by P_Valtonen
  • Like 1
Link to comment

Yllä:

Lohkossa spezial 200mm hihnis (vakio 170mm). Alla on vakio hihnis osin sorvattuna pienemmäksi

Tälä saa tarpeeksi remuliin kierroksia, jotta ahdot tulee jo alhaalta.

 

Alla:

Pikkuahdin tukineen. Lähes bolt-on asennus DC jalkaan. Vaatii vaan

- Jalan valureikään M10 läpikierre

- Laturinjalan kiinnityksestä 1 sylinterin puoleisen pinnapultin vaihto 6-kolo pulttiin

- Laturinjalan kiinnityksestä 2 sylinterin puoleisen  pinnapultin vaihto n.15mm pidempään

- Laturinjalkaan 6- kolon avaimelle tarviaa porata piiiitkällä 8mm terällä jalasta läpi

  

20200328_222959.jpg

20200328_223039.jpg

Edited by P_Valtonen
Link to comment
  • 3 weeks later...

Homma nytkähti eteenpäin, kun kannet tuli postilla Oriveden hurjalta. Kiitosta sinnepäin.

 

Mopo ikänen vävy oli innoissaan eilen, kun kasas kansiin venttiilit osineen. Pitänee käyttää jatkossakin tätä työvoimaa....

 

Seuraavaksi mäntiin uudet renkaat ja homma jatkuu sitä

 

 

20200417_204124.jpg

20200419_095239.jpg

  • Like 3
Link to comment

Mäntä show

Päittäiset oli ok renkaissa

Tapin reijät kalvattu 22.00 kalveimella

Ja männät naputeltu putkiin. 

 

Dekki korkeudet oli toisella puolella 1.3mm tasossa. Toinen puoli taas pikkasen nafti 1.0mm tasossa. No karsta männästä pois ja tarkistus mittaus

 

20200418_201650.jpg

20200418_201644.jpg

20200419_100933.jpg

Edited by P_Valtonen
Link to comment

Hihnis d 200mm, kun vakio 30mm vähemmän. 

 

Jakaja vähän erikoisempi,  ruikki kolkista. Tolvanalle kiitos tän testistä.....

 

Edit 

Huomenna kannet kiinni ja ripottelee jäähy peltejä niskaan....

Edited by P_Valtonen
Link to comment
11 hours ago, P_Valtonen said:

Hihnis d 200mm, kun vakio 30mm vähemmän. 

 

Jakaja vähän erikoisempi,  ruikki kolkista. Tolvanalle kiitos tän testistä.....

 

Edit 

Huomenna kannet kiinni ja ripottelee jäähy peltejä niskaan....

Onko ruikkikolkin toista kärkiparia tarkoitus käyttää johonkin vai pyörivätkö vain messissä.

Link to comment

Ja pöh. Laturit loppu, Tai on siis noita, mutta arpasia kaikki. No testipenkki lyötävä pystyyn ja vetästävä koko erä läpi.  Sitten näitä taas piisaa hetkeksi 

 

Kuvassa vasemmalla pallis 38A versio x 4kpl

Oikealla taas typ1 30A x 11kpl

 

Edit

Edellisestä testistä taitaakin olla jo useampi vuosi. ..

 

Edit-2

Perinteen mukaan joka kolmas rokkas suoraan, joka kolmas vaati hiili-kikkailua ja loput kolmannes taas Kusarille suoraan 

15876613571637702794338433762507.jpg

Edited by P_Valtonen
  • Like 1
Link to comment
  • 2 weeks later...

Noniin. Nyt otettu ekat savut. Oli tosin maailman lyhemmät. Röt köt köt köh köh pöx😶

 

Sitten loppu testipenkin akku, ja vara-akun oli talvinen seisonta tappanut myös. Shit, no nyt O molemmat akut laitureissa.  Mä karkaan ny  hakee illaksi juotavaa ja maggaraa.  Kaveri pyyti kylään, pakko vissiin mennä 🙃

 

Huomenna reippain silmin koekäyttö, pieni totutus ajo (remmit, laakerit ja m-renkaat alustavasti), sitten mosan siirto dynoon ja riemulin tehoa nostava tieto olis jaettavissa. Tavoite.... 10hp pettymys, 20hp ok, 30hp ylikunto..

 

Se tässä potuttaa että kaikki suutin rojut on Mikkelissä kaasarin testaajalla.  Vakiolla ei toimi kuitenkaan optimisti.  No lambda näyttää huomenna totuuden suutin koosta. 😬

 

 

Niin ja tää kone siis myyty, ilman remuli osasia.

 

Remuli osaset olis kaupan pakettina (remuli,  sen jalka, laturin jalka, imuputki zyseemi, piiitkä remmi, kammen hihnis). Nakkaan ilmoituksen, kun kamat irti vakio mosasta.

 

Kuvan koneessa väliaikainen FF kierto. Meinaa tila loppua ja tehokkaasti kun on ulkopuolinen putsari lämmönvaihtimillisessa koneessa. No keksitään ratkaisu,  kun penkitys ohi....

 

15889559630231060995681452708607.jpg

Edited by P_Valtonen
Link to comment

On lyhyt käynti video. Koetan saada tuon tänne.

 

Eli tuli useampi veto remmillä, mutta valitettavasti lambda oli en-toimi tuulella, eli oletettavasti seokset päin seiniä. 

 

Jotta homma meni ihan käteen,  ylitin 6000 rpm kolmannella vedolla ja toisio remmi muuttu pölyksi. (ahdin valmistajan mukaan max 5500)

 

Tän jälkeen otin 2 vetoa ilman remmiä, eli sain vaparin verto-arvon

 

Remmin siipi jäi liian pieneksi. Ahdin jatkaa rpm aluetta suoraan 4000 eteenpäin . Tää ei ollu mun tavoite: vaan saada 2500-3000 alueelta jo lisää ruutia koneeseen.

Edited by P_Valtonen
Link to comment

Miinukset tästä projektista

- Tuon toisio remmiin raja tulee turhan äkkiä vastaan. 

- Säätämättömyys jäi fituttaa tästä hommasta. Ties mitä se olis antanu lisää kaakeissa.....

 

Plussaa

- Ollaan oikellla jäljillä. Homman saa toimimaan pikku säätämisellä paljon paremmin (siipi suurempi + säätäminen kaasariin)

 

Loppusanat

- No nyt tuo kone myyty vaparina,  joten remuli6 osat irti ja vakio osaset tilalle & konetta punnertaa koppaan....

- Remulin rojut for-sale. Ilmotukseen pääsee tästä Linkissä 

Edited by P_Valtonen
  • Like 1
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...