Guest Posted October 6, 2006 Share Posted October 6, 2006 Moi. Pitäisi saada 68' avokuplasta katto irti mekanismeineen,maalauksen takia. Miten tuo onnistuisi parhaiten/mitään rikkomatta. Quote Link to comment
Guest Posted October 7, 2006 Share Posted October 7, 2006 Eikö kellään ole tietoa? Quote Link to comment
Hebster52 Posted October 7, 2006 Share Posted October 7, 2006 Jos kyseessä on orggis Karmann avo niin on edessä aikamoinen projekti jos sitä meinaat irroittaa... Mulla on kokonainen opus avorätin vaihto operaatiosta... Tais olla jossain VWTrendsissä parissa numerossa esitettynä rättikaton remppakin pari vuotta sitten... Voin tutkia tarkemmin kotona ja vaikka kertoa jos on joitain kikkoja. Quote Link to comment
Guest Posted October 7, 2006 Share Posted October 7, 2006 Joo Orggis on kyseessä. Tarkoituksena olisi maalata sisäpuoli autosta samanväriseksi ulkokuoren kanssa ja ajatteli,että katon irroittaminen mekanismeineen helpottaisi suojaus hommaa. Jos homma kuitenkin on noin hankala,kun sanot,niin taidan unohtaa koko homman ja yrittää vaan suojata rätin mahdollisimman hyvin. Kiitos. Quote Link to comment
Hebster52 Posted October 7, 2006 Share Posted October 7, 2006 Jep, Selailin tuon manuaalin läpi tänä iltana ja en kyllä lähtis tuota rättikattoa irroittamaan ihan noin vaan ellen meinaa samalla tehdä oikea täysremppa... Oli kyllä sen verran vaiheita jotka menee uusiksi jos siihen ryhtyy... Kaj:lle: Yritin vastata sun viestiin mutta sun posti heitti sen takas. Tässä on sulle vastaus: Iltaa. Manuaalin perusteella en tiedä uskaltaisinko lähteä vaihtamaan pelkän takalasin kehystäkään vaihtamatta koko rättikaton samalla.. Se kehys nimittäin asennetaan sinne sisäkaton ja ulkokaton välivaiheissa. Toisin sanoen: Ekaks asennetaan sisäkatto ja pingotaan se paikalleen Sen jälkeen mitataan puinen kehys oikeaan kohtaan ja niitataan se kiinni jonka jälkeen vasta leikataan sisäkattoon reikä. Kun reunat on siistitty asennetaan toppaukset. Sitten vasta pingotaan ulkoverhous paikalleen (ilman takaikkunan reikää) Kun kaikki on kiinni. Leikataan takaikkunan reikä ulkoverhoukseen... Varmaankin joku osaava firma pystyis vaihtaa pelkän kehyksen. Mutta kotikonstein en lähtisi sitä tekemään... Terveisin Kristian Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted October 8, 2006 Share Posted October 8, 2006 en nyt puutu miten ja kuinka avosta noi katot liikkuupi ja osaset menee paikalleen, mut jos ammattilaisella teetättää vaikkapa kokonaisen katon vaihdon työlle tulee hintaa ammattipajoilla 1000-2000€ omien kyselyjen perusteella. Quote Link to comment
Racing Posted October 8, 2006 Share Posted October 8, 2006 en nyt puutu miten ja kuinka avosta noi katot liikkuupi ja osaset menee paikalleen, mut jos ammattilaisella teetättää vaikkapa kokonaisen katon vaihdon työlle tulee hintaa ammattipajoilla 1000-2000€ omien kyselyjen perusteella. Kurssikeskuksissa paljon edullisemmin ja työn jäljessä ei moittimista. Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted October 8, 2006 Share Posted October 8, 2006 tiedetään. otin vaan esimerkillisesti esille jos haluu ammattipajoja= kalliita käyttää. Quote Link to comment
Mikko Posted October 8, 2006 Share Posted October 8, 2006 Kurssikeskuksissa paljon edullisemmin ja työn jäljessä ei moittimista. Varmasti Ahmed ja Sergei duunaa katon melkein yhtä hienosti kuin ammattilainenkin. Uskaltaako kärrynsä sinne viedä - ähtärin kyllä mutta omaa Karmannavoa - ei... Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted October 8, 2006 Share Posted October 8, 2006 ammattilainenkin voi tehdä sutta ja sekundaa ku kuvittelee osaavansa vuosien kokemuksella vaikka silmät kiinni ja hups, korjaamaton vahinko tulikin. Quote Link to comment
Racing Posted October 8, 2006 Share Posted October 8, 2006 Kurssikeskuksissa paljon edullisemmin ja työn jäljessä ei moittimista. Varmasti Ahmed ja Sergei duunaa katon melkein yhtä hienosti kuin ammattilainenkin. Uskaltaako kärrynsä sinne viedä - ähtärin kyllä mutta omaa Karmannavoa - ei... No kolme aitoa karmann avoa olen tutulle tehnyt ja kaikki museorek.,kaikissa on katto ollut viimeisen päälle. Quote Link to comment
Mikko Posted October 8, 2006 Share Posted October 8, 2006 no hyvä niin. Ohjeet kuinka homma tehdään ite: http://web.telia.com/~u31614242/cabrio/new_top.html Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted October 8, 2006 Share Posted October 8, 2006 kuvissa näyttää helpolta, mut tarkkuutta vaatii et ei jää sisäkattoon ryppyjä/löysyyksiä ja sama koskee myös ulkokattoakin, mm noil leveillä nauhoilla voi vaikuttaa katon kireyteen ja miten takaikkuna karmeineen asettuu jne... mut jos katto kuten kuvassa, lähtee se korista muutaman pultin irroituksen jälkeen pois. Quote Link to comment
Guest Karppa Posted October 12, 2006 Share Posted October 12, 2006 Moikka Pari vinkkiä minultakin. Maalautin org. avon juuri keväällä ja onnistui hyvin siten että irroitettiin vaan taakse uran alle tuleva vaijeri ja nostettiin helma ylös. Maalaus onnistui hyvin joka puolelta. Kaveri maalautti myös avon viime talvena ja kun alkoivat vaijeria irroittaa se lähti 10 cm pätkinä pois joten varovasti kannanttaa aloittaa. Minulta onneksi lähti helposti. Kaveri kommentoi myös että jos katon ottaa pois kokonaan niin sen suoraan saanti voi olla melko hankala homma. Joutuu säätelemään moneen kertaan. Suosittelen siis yrittämään ensin vain takahelman irroituksella jos kattoa ei ole tarkoitus muuten uusia. t: Kari Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.