hanski. Posted October 21, 2006 Posted October 21, 2006 kaveri toi saksasta kuplaan jarrulaikat joissa porschen 5 x 130 jako... ja niiden väliin tehdään bemarin jako 5 x 120.... etupäässä ok, mutta takapään laikka onkin 3.5 cm matalempi kuin hot carsin takapään levyjarrusarjan jarrulevy!!! takavanne on 10 x 17" ja 3.5cm muutos sisällepäin on liikaa....tulee kori vastaan... ja vanteita en vaihda, sitä ei kannata ehdottaa... 3.5 cm välilaippa ei oikein innosta... oisko jollakin ideoita??? Quote
metake Posted October 21, 2006 Posted October 21, 2006 Ei kait toi sisällepäin mene yhtään enempää? Ainakin äkkiä katsoen vanteen kiinnityspinnat on yhtä etäällä vetarin kiinnitysmutterista kuin toisessakin. Ja on kai noissa kokonaissyvyys sama, jarrulevy vaan tulee ulommas kuin vanhalla. Quote
hanski. Posted October 21, 2006 Author Posted October 21, 2006 meneehän tolla uudella vanne sisäänpäin enemmän... Quote
metake Posted October 21, 2006 Posted October 21, 2006 Siis onko tuon uuden kokonaispaksuus vähemmän kuin vanhan? Quote
Guest Mika Raussi Posted October 21, 2006 Posted October 21, 2006 En ymmärrä. Jos boori on tasan yhtä pitkä molemmissa, tulee vanne samaan kohtaa mutta jarrulevy ulommas ja sitä mukaan pitää muuttaa satulan kiinnitys ulommas. Quote
metake Posted October 21, 2006 Posted October 21, 2006 Siis jos kohta joka tulee vetarin päälle on erimittainen, niin mites meinasit saada mutterin kireälle? Quote
metake Posted October 21, 2006 Posted October 21, 2006 Niin siis tarkoitin samaa kuin Raussi, että kyllähän sen osan jossa on boorit pitää olla samanmittainen molemmissa, eikö? Ja se määrää vanteen sijainnin, jarrulevyn paikalla ei ole mitään tekoa sen kanssa. Tuossa sun vanhassa se on takaa katsoen varmaan sisempänä (paha sanoa kun ei kuvasta näe) kuin tuossa uudessa? Quote
hanski. Posted October 21, 2006 Author Posted October 21, 2006 pitää katsoa se boori vielä takapuolelta...mutta jos boorit täsmää niin sitten pitää satulaa siirtää ulospäin... Quote
metake Posted October 21, 2006 Posted October 21, 2006 Kyllä, juurikin noin. Eli silloin sulla on vanne oikeassa kohtaa ja tarkastat vaan, ettei satula osu vanteeseen, mutta eiköhän niillä sun vanteilla sinne vielä tilaa jää. Quote
hanski. Posted October 21, 2006 Author Posted October 21, 2006 nyt taidetaan puhua samasta asiasta... mites saa satulan kiinnityksen muutettua 3.5 cm, niin että on tukevasti vielä kiinni... Quote
metake Posted October 21, 2006 Posted October 21, 2006 Jos sulla on nyt jarrusatulan kiinnitysadapteri suora (eli ei yhtään sivusiirtoa), niin jyrsinkoneella vastaavanlainen, mutta siihen tekee tarvittavan sivusiirron. Otappas kuva siitä nykyisestä kiinnityksestä, niin tietää ehdotella tarkemmin. Quote
metake Posted October 21, 2006 Posted October 21, 2006 http://personal.inet.fi/private/kupla/114_1463.htm Tuossa kuva toteutuksesta itärajan tuntumassa. Raussi hoitanut saman asian holkeillä, noinkin se hyvin onnistuu. Quote
metake Posted October 21, 2006 Posted October 21, 2006 Tuo sun nykyine pala siirtää satulaa melko reilusti sisäänpäin. Tuon tilalle kun laittaa suoran niin osuu melko hyvin kohdalle. Ja jos siinä tarvii vielä hienosäätöö, niin holkit väliin. Quote
hanski. Posted October 21, 2006 Author Posted October 21, 2006 toi raussin tekemä kiinnitys vois olla hyvä ratkaisu!!! millänen palanen toi on? eli miten laakerikannen alla menee stefat ja O-renkaat..?? Quote
Guest Mika Raussi Posted October 21, 2006 Posted October 21, 2006 Laakerikannen alla menee kaikki ihan normaalisti. Mie oon vaan sorvannu kannesta sekä vetarin suojaputkesta pois, että sain lisää tilaa. Toi kiinnityspala on kyl paksuudeltaa ehkä pikkasen overkill. Holkit nyt tuli lähinnä sen takia, että päätin jälkikäteen tehä koko paskasta pikkasen leveemmän. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.