Jump to content

Iso takasiipi ja sen vaikutus jäähdytykseen


Recommended Posts

Posted

Sairas mieli on viime aikoina valvottanut ajatuksilla tehdä, teettää tai ostaa iso alumiininen takasiipi '66 Kuplaan - ihan puhtaasti ulkonäkösyistä. 

Esimerkiksi tällainen RLR:n näkemys aiheesta.

 

https://ronlummusracing.com/product/pro-street-wing/

 

https://www.cbperformance.com/product-p/rl439.htm

 

Mitenköhän tuo vaikuttaa moottorin jäähdytykseen, kun jättää takalasin alla olevat ritilät alapuolellensa? Kuvista en oikein osaa katsoa, että kuinka paljon siellä on rakoa takalasin ja tuon siiven välissä. Enkä tottapuhuen edes tiedä, että miten se jäähdytysilma tuolla Kuplan takaosassa virtailee auton liikkuessa. 

 

Ajatuksia, kokemuksia, netistä luettua viisautta?

Posted

Kaverilla aikoinaan vastaava takaikkunan yläpuolella, johon integroitu turbon välijäähdytin ja lisäksi perinteinen valaanpyrstäs konepellissä lisäämässä niin sanottua downforsea.. 

Katu uskottavuutta ainakin tulisi..

Posted

Mulla välijäähdytin taitaa tulla konehuoneeseen ja konepeltiin ei ole halua valaanpyrstöä saada. Katu-uskottavuudellakaan ei niin väliä, kunhan omaa silmää miellyttäisi. 

 

Mutta takalasin alla oleviin ritilöihin tosiaan tekisi mieli jonkinlainen alumiinihirvitys kiinnittää. Jos takalasin ja siiven väliin jäisi vaikka pari kolme tuumaa rakoa, niin osaako jäähdytysilma mennä siitä välistä? Sitä tässä eniten pohdin. 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...